Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Spotnet en SSL

Stel hier je vragen of discussiëer over Spotnet 2.0.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
8mile13
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 mei 2017, 14:37
Reputation: 0
Usenet: eweka
Internet: Tele2

Spotnet en SSL

#1

Bericht door 8mile13 »

Hallo. Ik heb Spotnet opnieuw geherinstalleerd (versie 2.0.0.250), niet vanwege problemen of zo. Het is mij opgevallen dat het invullen van bepaalde gegevens niet meer is als voorheen hierdoor begrijp ik niet goed hoe ik SSL beveiliging tot stand moet brengen.

In het verleden moest ik bij provider ''anders'' invullen en dan kon ik in mijn geval i.p.v. eweka sslreader.eweka.nl invullen en poort 563 gebruiken, dit gaat nu niet meer. Eweka zei na contact dat ik SSL aan moest vinken in de News Client, er valt nergens SSL aan te vinken. In een vervolg mail stelt Eweka dat als Spotnet SSL niet meer ondersteunt ik misschien op zoek moest naar een News Client die SSL wel nog ondersteund.

Ik begrijp die geavanceerde instellingen* niet goed. Verder zie ik nog dat bij geavanceerde instellingen - geavanceerde downloads Server1. Encryption op ''ON'' staat.

Mijn vraag aan jullie. Gebruiken jullie nog SSL? Waar moet ik wat invullen voor SSL? In het geval jullie SSL niet meer ondersteunen is er een andere/oudere versie van Spotnet aan te bevelen?


*Header server textnews.eweka.nl 119
Downoadserver vinkje textnews.eweka.nl 563
Upload server vinkje upload.eweka.nl 119
verbindingen 20
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Spotnet en SSL

#2

Bericht door mesa57 »

Spotnet classic (1.9.0.3) ondersteunt SSL. Maar volgens mij spotnet 2.0.0.250 ook.

Topicstarter
8mile13
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 mei 2017, 14:37
Reputation: 0
Usenet: eweka
Internet: Tele2

Re: Spotnet en SSL

#3

Bericht door 8mile13 »

Het is onduidelijk wanneer SSL aan/uitstaat. Mij lijkt dat omdat bij Download server textnews.eweka.nl poort 563 open staat SSL aanstaat. Ik had graag een bevestiging hierover. Nogmaals, het is in tegenstelling tot voorheen voor niet experts niet meer duidelijk hoe dat nou zit..had liever gezien dat dit simpel en duidelijk werd gehouden.
Gebruikersavatar

mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Spotnet en SSL

#4

Bericht door mesa57 »

Als je in servers.xml kijkt zie je daar of SSL aanstaan (SSL=1 or 0)

Topicstarter
8mile13
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 mei 2017, 14:37
Reputation: 0
Usenet: eweka
Internet: Tele2

Re: Spotnet en SSL

#5

Bericht door 8mile13 »

oke. SSL=0 Header Server poort 119, SSL=1 Download Server poort 563 en SSL=0 Upload Server poort 119 (bij geavanceerde instellingen). Zoals ik al vermoedde...Moet ik nu bij alle drie poort 563 invullen of is het alleen aan te bevelen/nodig om SSL te hebben bij Download Server (als je alleen download van Spotnet)?
Gebruikersavatar

mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Spotnet en SSL

#6

Bericht door mesa57 »

Je kunt gewoon alle 3 SSL doen.

Topicstarter
8mile13
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 mei 2017, 14:37
Reputation: 0
Usenet: eweka
Internet: Tele2

Re: Spotnet en SSL

#7

Bericht door 8mile13 »

oke.

Toegevoegd in 1 uur 15 minuten 17 secondes:
Ik heb van alles geprobeerd. Er valt verder niets te veranderen.

Na wat googlen lijkt het dat je Download Server op sslreader.eweka moet zetten samen met poort 563. Als ik dit invul dan gaat ie alles updaten en vervolgens springt ''sslreader.eweka.nl 563'' weer terug naar ''textnews.eweka.nl. 563'', schiet ik ook verder niks mee op..

Ik heb Spotnet Classic erbij gedownload, daar staat gewoon ''Download Server sslreader.eweka.nl 563 (SSL)''.Het lijkt mij dat of het is niet nodig om in Spotnet 2 sslreader in te vullen of de SSL functie werkt maar half. Ik denk dat ik dan maar overstap op Spotnet Classic......
Gebruikersavatar

TempoTeam
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 apr 2017, 15:55
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: 300Mbit.

Re: Spotnet en SSL

#8

Bericht door TempoTeam »

Ik zou je sowieso aanraden om SSL te gebruiken inderdaad. Als dit niet lekker werkt in Spotnet 2 kun je beter Spotnet Classic installeren.
SSL is voor mij wel een vereiste.

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

Re: Spotnet en SSL

#9

Bericht door Ypsos »

Headers Server: textnews.eweka.nl | poort: 563 | SSL: Afbeelding
Downloads Server: sslreader.eweka.nl | poort: 563 | SSL: Afbeelding
Uploads Server (berichten en spots toevoegen) : post.eweka.nl | poort: 119 | SSL: :nee: -> zie: Q&A Eweka posting

textnews.eweka.nl voor headers heeft een hogere retentie, althans in het verleden (Tot 3191 dagen / 8,74 jaren, verkoop tactiek??)

Topicstarter
8mile13
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 mei 2017, 14:37
Reputation: 0
Usenet: eweka
Internet: Tele2

Re: Spotnet en SSL

#10

Bericht door 8mile13 »

oke..heb ik gedaan..sslreader.eweka.nl valt dan weer weg. Er verschijnt: vinkje weg bij Downloadserver -textnews.eweka.nl - 563 De rest blijft staan zoals in je post beschreven.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer