Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

430 no such article

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
toja
Berichten: 143
Lid geworden op: 12 mar 2011, 18:50
Reputation: 0
Usenet: usenet
Internet: xs4all

430 no such article

#1

Bericht door toja »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows XP
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: usenetserver
Welke Internet Provider heb je?: xs4all
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: eset nod, comodo firewall
Met welk programma download je?: newsleecher
Wanneer begon je probleem?: het begon al toen ik 1.8 installeerde, hoopte dat het met 1.8.1 beter zou gaan.
Geef een beschrijving van je probleem: krijg continu 430 no such article error, vaak ook bij de reakties.
XML bestand.:

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
  <Server Type="Headers" Server="news.usenetserver.com" Username="x" Password="x" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
  <Server Type="Downloads" Server="news.usenetserver.com" Username="x" Password="x" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
  <Server Type="Uploads" Server="news.usenetserver.com" Username="x" Password="x" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Tag toegevoegd
- MariaK
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

ardy43
Berichten: 1705
Lid geworden op: 05 mar 2011, 10:15
Reputation: 0
Usenet: sunnyusenet
Internet: kpn
Leeftijd: 58

Re: 430 no such article

#2

Bericht door ardy43 »

ik las dit bericht
Re: V1.0.7 krijgt niet altijd nieuwe headers binnen bij opst

door Zebra674 » 26 nov 2011, 15:06

Hey,

Ik had ook t zelfde probleem.
Gebruik een NewsXS block account voor de headers en reacties in spotnet en hier bleef spotnet ook regelmatig niets binnenhalten.

Ik heb net het .dbc bestand in C:\ProgramData\Spotnet hernoemd naar .dbc.old en toen opnieuw verbinding gemaakt met spotnet.
Na het opnieuw inladen van alle headers werkte het programma weer en haalde hij alleen de nieuwe headers weer op.
Misschien werkt dit voor jullie ook.

succes


probeer dat ook eens? voor Windows XP in C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Spotnet
Helpt dat? :D

ManiaK
Berichten: 2396
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:51
Reputation: 0

Re: 430 no such article

#3

Bericht door ManiaK »

Goedemorgen toja,
Over deze foutmelding staat het volgende op de website van usenetserver.com
http://www.usenetserver.com/en/support.php#ce7
7. I received a "423 no such article" or a "430 no such article" error when downloading. What is the problem?
The most common cause is that the article in question has expired and dropped off of retention.
Oftewel, deze foutmelding zou betekenen dat je provider het gevraagde bericht niet heeft.
Heb je dit probleem pas sinds 1.8.x?
Kun je het bestand wel downloaden met een extern downloadprogramma? Of heb je deze foutmelding alleen bij reacties?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================

Topicstarter
toja
Berichten: 143
Lid geworden op: 12 mar 2011, 18:50
Reputation: 0
Usenet: usenet
Internet: xs4all

Re: 430 no such article

#4

Bericht door toja »

Ook goedemorgen - ik zal het zo even lezen, maar aangezien ik het pas heb sinds 1.8.x lijkt het me sterk. En inderdaad, zowel bij spots als bij reacties. Volkomen willekeurig. Als ik dan weer op verbinden klik, is het vaak wel te openen, dus het is geen kwestie van niet aanwezig zijn. Dat zegt mijn gezonde boerenverstand me ;o) Ik zal het nog even aanzien, anders maar weer terug naar 1.7.6 helaas...

ManiaK
Berichten: 2396
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:51
Reputation: 0

Re: 430 no such article

#5

Bericht door ManiaK »

Gelijk heb je, niks mis met je boerenverstand, hoor! :goed:

Ik zie dat er al een issue is geopend mbt dit probleem in de bugtracker...tracker.php?p=2&t=395

Deze persoon meldt overigens dat het probleem in 1.8.1 wel opgelost is, na een schone installatie...
Ik weet niet of jij nog 'resten' van Spotnet op je computer hebt staan van 1.7.6? Dan zou ik die eerst eens handmatig hernoemen/verwijderen. Dan Spotnet verwijderen en opnieuw installeren!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================

Topicstarter
toja
Berichten: 143
Lid geworden op: 12 mar 2011, 18:50
Reputation: 0
Usenet: usenet
Internet: xs4all

Re: 430 no such article

#6

Bericht door toja »

Dank je, dacht ik eerlijk gezegd ook ;o))
Opnieuw installeren, na verwijderen door revo uninstaller heb ik al geprobeerd. En die verwijdert echt alles. Nu schijnt het vandaag iets beter te gaan, dus ik zie het even aan. Bedankt voor het meedenken, dat valt niet altijd mee op afstand (heb zelf op een helpdesk gewerkt, dus...)

LeonHX
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2012, 16:59
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: UPC

Re: 430 no such article

#7

Bericht door LeonHX »

Zelfde probleem in 181.
176 teruggezet en probleem is weg.

klaas2
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2015, 12:17
Reputation: 0
Usenet: geen
Internet: upc

Re: 430 no such article

#8

Bericht door klaas2 »

zelf net hetzelfde probleem, maar bleek het snelste en de makkelijkste oplossing spotnet 2.0 te zijn van: https://www.spotnet.tk

Ik post het hier omdat deze pagina bij mij het eerste tevoorschijn kwam bij google...
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer