Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

fout tijdens het parsen

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!
Gebruikersavatar

Topicstarter
trein1600
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:49
Reputation: 0
Usenet: usenet4u
Internet: ziggo
Locatie: Op mijn zolderkamer

fout tijdens het parsen

#1

Bericht door trein1600 »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: nieuwste
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: news4.usenet4u.nl
Welke Internet Provider heb je?: kpn
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Norton Internet Security
Met welk programma download je?: NewsLeecher
Wanneer begon je probleem?: Een paar weken geleden
Geef een beschrijving van je probleem: Bij het plaatsen van een spot komt soms de foutmelding:
Fout tijdens het parsen.
Er is al eens eerder een bericht hierover in het forum verschenen maar daar kom ik niet uit.
Ook heb ik in de afgelopen dagen aan 2 modjes een PM gestuurd maar beide heb (nog) niet gereageerd.
Waarschijnlijk ligt de fout geheel bij mij maar dan moet ik dat wel weten.
XML bestand.:

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
  <Server Type="Headers" Server="news4.usenet4u.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
  <Server Type="Downloads" Server="news4.usenet4u.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
  <Server Type="Uploads" Server="news4.usenet4u.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

ardy43
Berichten: 1705
Lid geworden op: 05 mar 2011, 10:15
Reputation: 0
Usenet: sunnyusenet
Internet: kpn
Leeftijd: 58

Re: fout tijdens het parsen

#2

Bericht door ardy43 »

hoi ik ben even aant google geweest en heb dit gevonden;Het heeft te maken met je usenet provider. Als het goed is zal het probleem of al verdwenen zijn of binnenkort zijn opgelost.
Anders kun je een mailtje naar je provider sturen.
ik weet niet of het je probleem oplost ,maar ik zou er toch een mailtje aan wagen..
succes :goed:

laat je het ons nog even horen? succes

hjvbft
Berichten: 2079
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:02
Reputation: 0

Re: fout tijdens het parsen

#3

Bericht door hjvbft »

Maak de nzb via een andere site.
Gebruikersavatar

Topicstarter
trein1600
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:49
Reputation: 0
Usenet: usenet4u
Internet: ziggo
Locatie: Op mijn zolderkamer

Re: fout tijdens het parsen

#4

Bericht door trein1600 »

hjvbft schreef:Maak de nzb via een andere site.
Leg eens uit!

Ik maak de nzb zelf in yEncBinPoster en zie niet in hoe ik dat anders kan doen.

hjvbft
Berichten: 2079
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:02
Reputation: 0

Re: fout tijdens het parsen

#5

Bericht door hjvbft »

Handleiding NZB-bestanden
Zal geen sites noemen omdat dit hier niet is toegestaan (ook niet via PB).
Gebruikersavatar

Topicstarter
trein1600
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:49
Reputation: 0
Usenet: usenet4u
Internet: ziggo
Locatie: Op mijn zolderkamer

Re: fout tijdens het parsen

#6

Bericht door trein1600 »

hjvbft schreef:Handleiding NZB-bestanden
Zal geen sites noemen omdat dit hier niet is toegestaan (ook niet via PB).

hjvbft hartstikke bedankt voor je info maar na ruim 7500 spots weet ik zo langzamerhand wel wat een nzb-bestand is. Mijn probleem is echter dat ik bij sommige spots (niet allemaal dus) de foutmelding krijg (fout tijdens het parsen) nu ook vanavond weer. (Uiteraard alleen bij SpotNet) Bij spotnet moet ik bij het invullen van het spotformulier opgeven waar ik het nzb-bestand heb staan en dat wordt dan met de spot meegezonden.
Zoals ik reeds zei doe ik dat met óf yEncBin Poster óf met PowerPost. Ik weet zo niet of het bij beide voor komt dat is moeilijk te controleren voor mij.
Mijn vraag blijft dus ligt het nu aan mij? Doe ik iets verkeerd? Vergeet ik soms wat?

TheGreatGonzales
Berichten: 46
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:01
Reputation: 0

Re: fout tijdens het parsen

#7

Bericht door TheGreatGonzales »

Als ik de Spotnet structuur goed heb geïnterpreteerd zou deze foutmelding alleen moeten kunnen voorkomen bij het ophalen van een nzb-bestand, dus als je op de downloadknop klikt. Klopt dit of is het echt een melding die je direct bij het spotten zelf krijgt? Verder zou het interessant zijn om te weten of alleen jij deze melding krijgt of ook mensen met andere Spotnetclients en usenetproviders.

Overigens denk ik absoluut niet dat het jouw "schuld" is, dit lijkt meer op een probleem van Spotnet of een usenetprovider. De fout wordt waarschijnlijk veroorzaakt doordat het posten of ophalen van de NZB niet goed gaat, wat heel goed een USP probleem zou kunnen zijn. In theorie zou het zoals hjvbft suggereert aan de inhoud van het nzb-bestand kunnen liggen, maar die kans lijkt mij niet erg groot; een nzb-bestand is zo simpel dat het vrij moeilijk te verprutsen is, vooral door bekende postprogramma's. Om precies te bepalen wat er fout is met de nzb -- of in elk geval een aantal dingen uit te sluiten -- zou ik de geplaatste artikelen en oorspronkelijke nzb moeten analyseren, maar het is hier niet toegestaan om specifieke spots te noemen :censored:
Gebruikersavatar

Topicstarter
trein1600
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:49
Reputation: 0
Usenet: usenet4u
Internet: ziggo
Locatie: Op mijn zolderkamer

Re: fout tijdens het parsen

#8

Bericht door trein1600 »

@TheGreatGonzales
Bij het klkken op de downloadknop verschijnt inderdaad de melding, voor iedereen die daar op klikt, dus niet alleen door de spotter. Ik zal geen bestanden noemen maar je kunt als voorbeeld wel eens kijken naar mijn spot van 11-11-11 om 16.07
maar er zijn er wel meer.
Overigens begin ikzelf een bruin vermoeden te krijgen naar een mogelijke oorzaak: Als er in de bestandsnaam vreemde tekens voor komen, maar ik ben daar niet zeker van.

hjvbft
Berichten: 2079
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:02
Reputation: 0

Re: fout tijdens het parsen

#9

Bericht door hjvbft »

Het kan komen doordat de oude versie yEncBin Poster v1.0.343 is gebruikt.
Het kan ook komen door de indeling in de NZB die yEncBin Poster (oude en nieuwe versie) gebruikt in de nzb.
De nzb's gemaakt met deze programma's doen het wel in andere programma's.
Vervang alle spaties voor elke zin die begint met < in de nzb met niets en gebruik deze in Spotnet voor toevoegen spot. Dit kan met kladblok en ctrl+H. Herhaal dit totdat elke zin met text begint met <

De hashcash van deze spot is trouwens niet geldig en word niet zichtbaar in SpotLite.
Dat gebeurt normaal als er een oudere versie van Spotnet word gebruikt.

edit: De hashcash is ongeldig doordat niet gespot is via Spotnet. Dit kan ook de reden zijn dat de nzb niet goed is in Spotnet. De bestandsnaam is wel zichtbaar waar deze spot toegevoegd is. Dus zou de nzb wel goed zijn maar word de nzb verkeerd op usenet gezet. Vermoed dat het fout gaat in Spotnet door de spaties voor het < teken.
Diverse sites maken nzb bestanden zonder spaties voor het < teken.
Gebruikersavatar

Topicstarter
trein1600
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:49
Reputation: 0
Usenet: usenet4u
Internet: ziggo
Locatie: Op mijn zolderkamer

Re: fout tijdens het parsen

#10

Bericht door trein1600 »

Bedankt hjvbft
Ik heb voor de zekerheid toch de nieuwste versie van yEncBin Poster geïnstalleerd en inderdaad, ook daar staan er spaties vóór <. Om nu telkens deze spaties te verwijderen lijkt me geen optie. Wat een werk! Misschien is het beter om maar weer terug te gaan naar PowerPost.
Overigens heb je het over de hashcash die niet geldig zou zijn omdat er niet gespot werd via Spotnet. Wat is hashcash?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer