Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Windows 10 mag en kan al jouw data gebruiken

Moderator: Moderator Team

Gebruikersavatar

Topicstarter
asenegawa
Berichten: 213
Lid geworden op: 13 feb 2011, 18:07
Reputation: 0
Usenet: Astraweb
Internet: Phoenix NAP
Locatie: Valley of the Sun

Windows 10 mag en kan al jouw data gebruiken

#1

Bericht door asenegawa »

Nee ik heb geen hekel aan Windows 10 als je dat al mocht denken.
Windows 10 is een prima besturingssysteem, geschoeid op een redelijk innoverende leest.
Echter, ik heb een hekel aan de vele haken en ogen aan de licentievoorwaarden die ze hebben opgesteld voor Windows 10.
Wanneer je die licentievoorwaarden echt goed uitpluist (wat het merendeel echt niet doet en ik beroepshalve wel moet) dan vindt je van alles
waar je haren ten berge van rijzen.
Ik berichtte bijvoorbeeld al eerder over de mogelijkheid die Microsoft had om (illegale) software van je PC te verwijderen.
Maar er is meer.... veel meer wat mij persoonlijk niet aanstaat.

Zoals bijvoorbeeld dit:
Windows 7 heb je gekocht voor het leven en Microsoft support dit tot jan 2020 met security fixes en updates in eigen belang
(windows 8 compat checker, kb: 2952664, die je PC heel traag kan maken), windows 10 advertenties.

Maar.....
Windows 10 mag je gratis gebruiken maar Microsoft mag de Windows 10 specificaties wijzigen en ziet Windows 10 meer als hun cloud platform.
Het gevolg hiervan is dat Microsoft de licentie voorwaarde zo hebben opgesteld dat alle content op je PC door Microsoft mag worden gebruikt,
bewerkt, doorverkocht aan derden zonder jouw op de hoogte te stellen of te compenseren. Microsoft wordt geen mede eigenaar, je blijft zelf verantwoordelijk voor de inhoud.

Microsoft mag jouw content verwijderen van de cloud en van je eigen PC en Microsoft legt de aansprakelijkheid van jouw content nadrukkelijk bij jouw zodat
alleen jij vervolgd kan worden als de content niet voldoet aan de (Amerikaanse) wet.

Microsoft geeft wel aan in dit soort situaties de rechtsvervolging te ondersteunen met alle data die ze van jouw hebben.
Dit is goed voor Microsoft, ze kunnen je content gebruiken en verkopen zoals ze willen en daar de vruchten van plukken.
Echter Microsoft neemt geen enkele verantwoordelijkheid als het gaat om het beschermen van jouw data als klant.

Windows 10 kan je dus eigenlijk niet serieus gebruiken wanneer je documenten verwerkt, gegevens verzameld of zelf content maakt.
Je kan immers zelf niet garanderen dat je eigen data of data van derden niet via via doorverkocht worden of zelfs tegen jouw of je klant wordt gebruikt.
:twisted:

Dit is de showstopper van Windows 10 en zolang Microsoft niet de mogelijkheid biedt om deze grove schending van Privacy en auteursrecht te deactiveren en schade gaat vergoeden
wanneer het toch mis gaat het onverantwoord is.
Stel je voor dat je eigen huisarts een patiënten dossier bijhoud op een Windows 10 PC. Deze huisarts kan zijn beroepsgeheim niet garanderen........
I'm trying to be...who I really am...the true me...
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

Mickroz
Website Team Leider
Berichten: 1795
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:56
Reputation: 8
Usenet: Tweaknews
Internet: Ziggo
Locatie: Netherlands
Gender:
Leeftijd: 46
Contacteer:

Re: Windows 10 mag en kan al jouw data gebruiken

#2

Bericht door Mickroz »

Krijg hier een beetje een "Facebook" gevoel bij...
Afbeelding
Support via PB wordt niet gegeven tenzij ik je vraag om mij een PB te sturen!
Q: Whats a hash and a root password?
A: hash gets you high, root password gives you god powers, combine the 2 and you are invincible.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer