Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Thuiskopieheffing verlengd tot 2016

Moderator: Moderator Team

Gebruikersavatar

Topicstarter
Gup
Algemeen Manager
Berichten: 1722
Lid geworden op: 18 feb 2011, 12:09
Reputation: 3
Usenet: 8 diverse
Internet: ???
Locatie: Deep Ocean
Leeftijd: 48

Thuiskopieheffing verlengd tot 2016

#1

Bericht door Gup »

Thuiskopieheffing verlengd tot 2016

De thuiskopieheffing die op 1 januari 2013 inging, wordt verlengd tot 1 januari 2016. De huidige heffing voor smartphones, tablets, laptops en pc's blijft gehandhaafd.

Afbeelding
Foto: Thinkstock

Dat blijkt uit een document van het Ministerie van Justitie en Veiligheid.
De thuiskopieheffing, die naast cd's en dvd's ook apparaten met digitale opslag belast als vergoeding voor auteurs en artiesten, blijft gehandhaafd tot 2016. E-readers blijven vooralsnog buiten schot, ondanks de sterke toename van opslagcapaciteit bij e-readers.
Op dit moment betalen consumenten drie cent extra voor een cd of dvd, terwijl er voor smartphones of tablets al snel vijf euro extra betaald moet worden.
De heffing kreeg een hoop kritiek te verwerken, maar een downloadverbod is door de heffing wel van de baan.

Bekijk een overzicht met de heffingsprijzen per medium
Spoiler: show
  • Cd-r € 0,03
    Dvd € 0,03
    Externe hard disc (hdd) € 1,00
    Audio-/videospeler ≤ 2 GB € 1,00
    Audio-/videospeler > 2 GB € 2,00
    Hdd-recorder/settopbox ≤ 160 GB € 2,50
    Hdd-recorder/settopbox > 160 GB € 5,00
    Telefoon met muziekspeler/smartphone < 16 GB € 2,50
    Telefoon met muziekspeler/smartphone ≥ 16 GB € 5,00
    Tablet ≤ 8 GB € 2,50
    Tablet > 8 GB € 5,00
    Pc/laptop € 5,00
Door: NU.nl/Marc Rademaker

Zo, en da's weer een mooi presentje van onze overheid, downloadverbod is van de baan, echter mag het sharen van files/muziek/films/games etc etc nog steeds NIET
Vanwaar dan dit kostenplaatje? kan iemand mij dit uitleggen?
Need Support? click this link for the search engine or start a new subject

D3r @nt1 R00tk17 M31st3r :ssst:
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

Blauwbek
Moderator Team Leider
Berichten: 2761
Lid geworden op: 04 mar 2011, 17:29
Reputation: 0
Usenet: UNS
Internet: UPC
Locatie: Blauwbek-PC
Contacteer:

Re: Thuiskopieheffing verlengd tot 2016

#2

Bericht door Blauwbek »

Zodat je CD's/Films mag kopieren naar je pc.

Wat ik een mooie vind is dat ik nergens interne harde schijven zie vermeld. Dit zou betekenen dat als je een PC uit componenten opbouwt je helemaal niks aan heffing zou betalen.
In het geval van 1 euro, zoals bij een Externe HDD, zou ik een maximum van 5*4=20TB aan HDD's kunnen gebruiken, een getal dat je nog niet echt bij consumenten pc's ziet...
Zo kan je nog even wel doorgaan over (extreem grote) usb sticks, (micro) SD kaarten, you name it...

Ook vind ik het komisch dat men bij tablets de lijn heeft gelegd op 8GB, terwijl deze bij smartphones 16GB is. (Zijn er recente tablets van minder dan 8GB? De nieuwste generatie iPad's is al 16GB+)
Regels/Rules | pySabRename

Er zijn weer spotnet updates, klik hier!

API's kijken doe je maar in de dierentuin!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer