Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

nzbmatrix stopt ook al

Moderator: Moderator Team

Gebruikersavatar

Topicstarter
BitsOfSkin
Berichten: 78
Lid geworden op: 17 jul 2011, 03:15
Reputation: 0
Usenet: SuperUsenet
Internet: XS4ALL/Ziggo
Locatie: Ergens in het zuidwesten
Leeftijd: 41

nzbmatrix stopt ook al

#1

Bericht door BitsOfSkin »

Eerst Newzbin2, nu moet nzbmatrix ook al de handdoek in de ring gooien.
'T begint er op te lijken dat Hollywood en die rukkers van de RIAA hun zin gaan krijgen; langzaam aan gaan steeds meer sites ten onder, met 'dank' aan Paypal voor het mogelijk maken van deze hetze tegen sharing sites.
Misschien heel fout, maar ik hoop echt dat iemand dat hele copywrong zooitje de lucht in blaast, liefst gister nog.
-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.1
GCS/S d+pu s+: a C++ UBL++++@ P-- L++@ !E--- W++$ N++++>$ o-- K++@ w O- M-- V+ PS? PE>$ Y++@ PGP---- t 5 X- R++ tv-- b+++>$ DI++ D+++ G+ e+++(-)>$ h r y++**@
------END GEEK CODE BLOCK------
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

JohnDeLui
Berichten: 241
Lid geworden op: 11 okt 2011, 18:10
Reputation: 0
Usenet: Newsleecher R-T-G
Internet: Ziggo & Telfort

Re: nzbmatrix stopt ook al

#2

Bericht door JohnDeLui »

Dat wordt dan toch de SS van Newsleecher, je kunt moeilijk een zoekfunctie op internet verbieden. Bye Google... :zwaai:

Maar in principe is een NZB site toch niet veel anders... :?:
Why isn't there mouse-flavoured cat food?
Gebruikersavatar

Gup
Algemeen Manager
Berichten: 1722
Lid geworden op: 18 feb 2011, 12:09
Reputation: 3
Usenet: 8 diverse
Internet: ???
Locatie: Deep Ocean
Leeftijd: 48

Re: nzbmatrix stopt ook al

#3

Bericht door Gup »

JohnDeLui schreef:Dat wordt dan toch de SS van Newsleecher, je kunt moeilijk een zoekfunctie op internet verbieden. Bye Google... :zwaai:

Maar in principe is een NZB site toch niet veel anders... :?:
Zolang er auteursrechtelijke bestandsnamen worden gebruikt wel ;)

/me begrijpt ook niet dat er niet gewoon cijfers als bestandsnaam gebruikt worden... ze willen een binair overzicht? zoiets dan : 1100110100110.rar 8-)
dat beter dan een auteursrechtelijke bestandsnaam (achterstevoren) schrijven, ik bedoel... dat gaat ook niet lang duren voordat dat begrepen gaat worden, en dus ook weer ondermijnt word.
Punt is namelijk.. zolang er op de server bij het zoeken geen bestandsnamen meer gevonden worden staan ze machteloos ;)

En zijn de newsbin zoekmachines zelf niet in overtreding :beer:
Need Support? click this link for the search engine or start a new subject

D3r @nt1 R00tk17 M31st3r :ssst:
Gebruikersavatar

JohnDeLui
Berichten: 241
Lid geworden op: 11 okt 2011, 18:10
Reputation: 0
Usenet: Newsleecher R-T-G
Internet: Ziggo & Telfort

Re: nzbmatrix stopt ook al

#4

Bericht door JohnDeLui »

Gup schreef: /me begrijpt ook niet dat er niet gewoon cijfers als bestandsnaam gebruikt worden... ze willen een binair overzicht? zoiets dan : 1100110100110.rar 8-)
dat beter dan een auteursrechtelijke bestandsnaam (achterstevoren) schrijven, ik bedoel... dat gaat ook niet lang duren voordat dat begrepen gaat worden, en dus ook weer ondermijnt word.
Punt is namelijk.. zolang er op de server bij het zoeken geen bestandsnamen meer gevonden worden staan ze machteloos ;)
Allemaal leuk en aardig maar ik ga even in de stoel van de copyright waakhonden zitten: als zij er echt werk van willen maken is het een kleine moeite voor ze om SpotLite te installeren, twee keer per dag updaten en de al dan niet binaire bestandsnamen even in een overzichtje te zetten. Of heb je daar ook de oplossing al voor... ;0)
Why isn't there mouse-flavoured cat food?
Gebruikersavatar

Artifex
Berichten: 668
Lid geworden op: 30 mar 2011, 03:09
Reputation: 0
Usenet: sunnyusenet
Internet: ziggo
Leeftijd: 48

Re: nzbmatrix stopt ook al

#5

Bericht door Artifex »

Geen zorgen jongens:

http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... 0//newznab


De tweakers werken hard aan een oplossing.
Gebruikersavatar

Gup
Algemeen Manager
Berichten: 1722
Lid geworden op: 18 feb 2011, 12:09
Reputation: 3
Usenet: 8 diverse
Internet: ???
Locatie: Deep Ocean
Leeftijd: 48

Re: nzbmatrix stopt ook al

#6

Bericht door Gup »

JohnDeLui schreef:
Gup schreef: /me begrijpt ook niet dat er niet gewoon cijfers als bestandsnaam gebruikt worden... ze willen een binair overzicht? zoiets dan : 1100110100110.rar 8-)
dat beter dan een auteursrechtelijke bestandsnaam (achterstevoren) schrijven, ik bedoel... dat gaat ook niet lang duren voordat dat begrepen gaat worden, en dus ook weer ondermijnt word.
Punt is namelijk.. zolang er op de server bij het zoeken geen bestandsnamen meer gevonden worden staan ze machteloos ;)
Allemaal leuk en aardig maar ik ga even in de stoel van de copyright waakhonden zitten: als zij er echt werk van willen maken is het een kleine moeite voor ze om SpotLite te installeren, twee keer per dag updaten en de al dan niet binaire bestandsnamen even in een overzichtje te zetten. Of heb je daar ook de oplossing al voor... ;0)
Ja en nee, waar het nu om gaat is vrij simpel,

Nu is een newsserver strafbaar dmv de zoekmachine die bestanden weet te vinden met auteursrechtelijke bestandsnamen, om die strafbaarheid weg te krijgen zullen de bestandsnamen ernstig aangepast moeten worden...
En via SL is de bestandsnaam te zien idd, maar deze is wel te maskeren hoor.

Probleem waarom bv nzbmatrix moest stoppen is domweg de bestandsnamen in de zoekmachine, mede hierom is ook al een bestand in stukken gehakt in rar/par, zodat het niet als 1 bestand op de server stond/staat.
Het zoeken naar dit soort bestanden mét bestandsnamen vergemakkelijkt gewoonweg het vinden via de indexsearcher/zoekfunctie van de indexeerder, maar er zijn meer wegen die naar rome leiden ;)
Need Support? click this link for the search engine or start a new subject

D3r @nt1 R00tk17 M31st3r :ssst:

cyberchase
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mar 2011, 08:36
Reputation: 0
Usenet: News xs
Internet: UPC 120Mb
Leeftijd: 58

Re: nzbmatrix stopt ook al

#7

Bericht door cyberchase »

Ik heb geprobeerd een bestand binnen te krijgen, dit bestand staat niet op mijn newsserver i.v.m. de
dcma. Is er een newsserver waar gewoon alles op staat?
Ik heb 3 verschillende geprobeerd, maar helaas.. :cry:
Gebruikersavatar

JohnDeLui
Berichten: 241
Lid geworden op: 11 okt 2011, 18:10
Reputation: 0
Usenet: Newsleecher R-T-G
Internet: Ziggo & Telfort

Re: nzbmatrix stopt ook al

#8

Bericht door JohnDeLui »

cyberchase schreef:Ik heb geprobeerd een bestand binnen te krijgen, dit bestand staat niet op mijn newsserver i.v.m. de
dcma. Is er een newsserver waar gewoon alles op staat?
Ik heb 3 verschillende geprobeerd, maar helaas.. :cry:

Gelukkig vraag je er niet om want verwacht niet dat iemand hier je gaat vertellen waar datgene staat wat je zoekt.
Zoiets zou alleen via een PB of mailtje kunnen, dus buiten dit forum om.

Hoe weet je zo stellig dat het de dcma is? Volgens mij is er geen enkele server met een garantie van 100 % compleetheid.
Met mijn 'Unlimited' kan ik alles redelijk compleet binnen krijgen maar soms moet ik wachten op een repost of op zoek naar 'een andere versie'. Dat kun jij wellicht ook doen?
Why isn't there mouse-flavoured cat food?

cyberchase
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mar 2011, 08:36
Reputation: 0
Usenet: News xs
Internet: UPC 120Mb
Leeftijd: 58

Re: nzbmatrix stopt ook al

#9

Bericht door cyberchase »

Ik heb News xs, normaal geen probleem. Ik liep nu voor het eerst tegen dit dcma probleem op.
Gebruikersavatar

Gup
Algemeen Manager
Berichten: 1722
Lid geworden op: 18 feb 2011, 12:09
Reputation: 3
Usenet: 8 diverse
Internet: ???
Locatie: Deep Ocean
Leeftijd: 48

Re: nzbmatrix stopt ook al

#10

Bericht door Gup »

Supernews ook niet d8 ik?
Need Support? click this link for the search engine or start a new subject

D3r @nt1 R00tk17 M31st3r :ssst:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer