Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

beter alternatief voor Sitecom WL-342 modem/router?

Bespreek hier routers, modems, switches, accespoints, zelfbouw enz

Moderator: Moderator Team


Topicstarter
Fred Bond
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 apr 2011, 11:18
Reputation: 0

Re: beter alternatief voor Sitecom WL-342 modem/router?

#11

Bericht door Fred Bond »

Geen optie. Moeten "huistelefoon" hebben.
Niettemin; dank voor de tip.
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



Nivki
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 sep 2011, 14:18
Reputation: 0
Usenet: Astraweb
Internet: Ziggo

Re: beter alternatief voor Sitecom WL-342 modem/router?

#12

Bericht door Nivki »

Die Sitecom WL-342 is geen modem dus dat (de-)moduleren van het signaal wordt gedaan door een ander apparaatje(modem). Want ook kabel heeft natuurlijk een modem nodig...
Heb je dat dan aangevinkt bij het aanvraagformulier dat "draadloos internet" a €79? Of waarom denk je dat je dat ding sowieso gaat krijgen? Staat toch bij veel gestelde vragen: "
1. Kan ik draadloos internetten?
Ja, draadloos internetten kan zonder problemen. Hiervoor dient u in het bezit te zijn van een router voor draadloos internet. Wij adviseren u de Sitecom WL-342. Deze routers kunt u bestellen (ook achteraf) bij KBG."
Volgens mij krijg je gewoon een modem (Motorola of Ubee, wat Ziggo ook gebruikt) en kun je daar iedere router aan hangen.
Gebruikersavatar

Blauwbek
Moderator Team Leider
Berichten: 2761
Lid geworden op: 04 mar 2011, 17:29
Reputation: 0
Usenet: UNS
Internet: UPC
Locatie: Blauwbek-PC
Contacteer:

Re: beter alternatief voor Sitecom WL-342 modem/router?

#13

Bericht door Blauwbek »

en aan het modem zit telefoon :)

dus je hebt keuze uit elke router die er is...
Regels/Rules | pySabRename

Er zijn weer spotnet updates, klik hier!

API's kijken doe je maar in de dierentuin!

Topicstarter
Fred Bond
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 apr 2011, 11:18
Reputation: 0

Re: beter alternatief voor Sitecom WL-342 modem/router?

#14

Bericht door Fred Bond »

Het wordt steeds iets duidelijker.
aenar schreef:Voor kabel is een router voldoende, modem is alleen voor ADSL...
Vanaf dat moment dacht ik inderdaad dat een router alléén voldoende was voor wat ik wenste. Daarvoor was ik op zoek naar een modem/router ineen, net zoals ik die voor ADSL gebruik. Daar zit nl. ook m’n telefoon op aangesloten.
Nivki, ik wist dat die Sitecom geen modem was en heb nog niks aangevinkt en niks besteld. Heb alleen Telfort aangetekend opgezegd. Mijn plan was om zelf te kijken naar een mogelijk snellere/betere/goedkopere modem/router (in een) dan die welke KBG levert omdat ik ergens las dat die Sitecom al wat ouder is en inmiddels afgeprijsd verkocht wordt. Omdat de website, zoals gemeld, zo onduidelijk is over meerdere dingen zijn er legio “problemen” bijgekomen. Om die laatste weg te werken heb ik vanochtend het kantoor van de provider bezocht en dáár bleef inderdaad gezegd worden dat ik óók een modem nodig had. Had die man dus tóch gelijk in en ‘n Aries werd er nú bij geleverd. (?)
Blauwbek schreef:er wordt gezegd dat hij een modemrouter krijgt, ik neem aan dat een provider niet meer uit geeft dan nodig
Ik heb intussen de indruk dat er alles bij geleverd wordt wat de provider goedkoop kan aankomen en daarin zal hij niet de enige zijn. Blijft het feit dat ik op zoek ben naar apparaten met behulp waarvan ik deze kabelverbinding optimaal kan benutten (liefst een modem/router ineen) en die 2 visies lopen mijns inziens vaak niet parallel. Wie kan me daarbij helpen.

Ook het "beveiligingspakket" kwam weer ter sprake maar dat bleek niet tot de opties te behoren. Bij Telfort hebben we altijd gebruik gemaakt van het PC-beveiliging-totaal-pakket en dat is ons altijd goed bevallen. Wie kent alternatieven die ik op onze nieuwe internetverbinding kan loslaten (online beveiliging dus)?
Gebruikersavatar

Blauwbek
Moderator Team Leider
Berichten: 2761
Lid geworden op: 04 mar 2011, 17:29
Reputation: 0
Usenet: UNS
Internet: UPC
Locatie: Blauwbek-PC
Contacteer:

Re: beter alternatief voor Sitecom WL-342 modem/router?

#15

Bericht door Blauwbek »

een moment, ik ben in de war... Heb je nou een modem, geen modem, modemrouter of helemaal niks?
Regels/Rules | pySabRename

Er zijn weer spotnet updates, klik hier!

API's kijken doe je maar in de dierentuin!

Topicstarter
Fred Bond
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 apr 2011, 11:18
Reputation: 0

Re: beter alternatief voor Sitecom WL-342 modem/router?

#16

Bericht door Fred Bond »

Heb al jaren "ZyXEL P-2602HW-D1A" (ADSL-modem) in bruikleen. Moet over een maand terug naar Telfort. (Telfort-account stopt per 28/12/11.) Dit fungeert als modem, als router én de analoge telefoon zit er op ingeplugd.
Voor wat betreft kabelinternet- en nieuwe routeraansluiting heb ik nog niets. Alles moet nog besteld/gekocht worden.

Uiteraard heb ik om eea te verifiëren ook geïnformeerd bij Caiway en zoals de sfeer aangaande dit hele verhaal/de weinig coöperatieve houding van KBG al deed vermoeden; er zijn twee aanbieders van kabelinternet bij ons in het dorp op één en dezelfde kabel. Er zijn vwb kabel-internet accounts momenteel contracten af te sluiten zowel via kabelmedia.nl (kbg) als via caiway.nl. Op eenzelfde kabel de keuze uit resp. 3 en 6 héél verschillende accounts. Wie kent dit? Heb ik iets gemist? Meerdere internetaanbieders op één kabel al mogelijk? Zojuist ontvangen mail:
Geachte heer .
In uw e-mail heeft u een vraag over de abonnementen van Caiway.
Het televisie gebeuren in verloopt via KBG inderdaad en staat in zijn geheel los van de abonnementen van Caiway.
U kunt dus via de website van Caiway de verschillende snelheden bekijken om een keuze te maken voor uw eigen gebruik.
Zo kunt u kiezen uit 3 verschillende abonnementen, deze zijn Ultra, Super en Standaard.
Voor meer informatie kunt u terecht op devolgende website http://www.caiway.nl/site/nl/particulier/internet

Nog meer hulp welkom…

Topicstarter
Fred Bond
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 apr 2011, 11:18
Reputation: 0

Re: beter alternatief voor Sitecom WL-342 modem/router?

#17

Bericht door Fred Bond »

’t Was Caiway die keurig heeft laten weten dat dit simpele “probleem”, waar ik niet meer uitkwam, er in feite helemaal niet was…. Caiway, bedankt hiervoor. Uw mailtje verschafte veel duidelijkheid. Ook KBG heeft de laatste vragen betreffende emailaccounts intussen beantwoord. Met dank. De tussenliggende tijd heb ik echter gebruikt om me te in g-mail te verdiepen, ik heb voldoende g-mailaccounts aangemaakt en ben intussen overgeschakeld van POP naar IMAP. Ook was deze tussenliggende tijd ruim voldoende om al onze kennissen op de hoogte te brengen van onze nieuwe g-mailadressen!
Glasvezelkabel abonnement is intussen besteld (zonder router). Ben in afwachting van reactie. Met dank voor uw reacties. Ben weer een hoop wijzer….
Dit topic kan wat mij betreft hiermee gesloten worden
Gebruikersavatar

Carnifex
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:01
Reputation: 0
Usenet: Supernews
Internet: Ziggo Z3
Locatie: The Big Bang

Re: beter alternatief voor Sitecom WL-342 modem/router?

#18

Bericht door Carnifex »

Prima, mocht het heropend moeten worden even een pm sturen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer