Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

bestand 'splitten' met CUE-Medieval

Bespreek hier Applicaties

Moderator: Moderator Team


Topicstarter
joppie
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mar 2013, 15:56
Reputation: 0

bestand 'splitten' met CUE-Medieval

#1

Bericht door joppie »

Als Newbie ben ik al een paar weken actief op Spotnet, alleen loop ik tegen het probleem aan dat een van de favoriete posters NZB aanbiedt. Vandaag aangemeld bij het forum en nu heb ik gelukkig dit draadje gevonden alleen het bestand nog steeds niet bruikbaar kunnen maken.

Zoals Klatoe heeft aangegeven heb ik netjes BIN geinstalleerd. Het NZB bestand wordt netjes gedownload en uitgepakt. Wanneer ik de map open tref ik hier een .CUE bestand aan en afbeeldingen van CD-covers. Wanneer ik vervolgens het .CUE bestand wil 'splitten' met CUE-Medieval krijg ik echter de foutmelding "Doelbestand van het type (BIN) is momenteel niet ondersteund door CUE Splitter". In 'Instellingen' van CUE Medieval kan ik BIN niet toevoegen volgens mij.

Het zou fijn zijn wanneer iemand mij nog even een zetje in de goede richting kan geven. Alvast bedankt!
Gesplitst, bericht aangepast en verplaatst
- ManiaK
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



Awesome
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 mar 2013, 16:58
Reputation: 0
Usenet: Tweaknews
Internet: KPN

Re: bestand 'splitten' met CUE-Medieval

#2

Bericht door Awesome »

Ik gebruik hier meestal het programma Exact Audio Copy voor.
Mocht je dit willen proberen dan ga je als volgt te werk:

1. Download en installeer Exact audio copy (hierna EAC)

2. open EAC.

3. Klik in de menu balk op tools -> Split Wav by CUE sheet -> with gaps corrected.

Afbeelding

4. Ga naar de map waat je de muziek gedownload hebt, en selecteer het .wav bestand en druk op openen.

Afbeelding

5. Ga opnieuw naar de map waar de muziek gedownload is en selecteer het .cue bestand en druk nogmaals op openen.

Afbeelding

6. Het bestand word nu automatisch opgesplitst in wav bestanden!

(7.) je kan de wav bestanden eventueel nog omzetten in flac bestanden, daarvoor kan je deze guide gebruiken.

Ik weet verder niet hoe het met CUE-Medieval in zijn werk gaat, maar ik gebruik altijd EAC en heb tot nu toe nog geen problemen gehad :D
Ik ga er ook vanuit dat de spot die je gedownload hebt op de goede manier geript is, als dit niet zo is dan is het misschien niet mogelijk om hem uberhaupt te splitsen.

Groetjes,
Awesome

Topicstarter
joppie
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mar 2013, 15:56
Reputation: 0

Re: bestand 'splitten' met CUE-Medieval

#3

Bericht door joppie »

Heel erg bedankt. Heb EAC er nu op staan. Het bestand waar het om ging is denk ik niet op de goede manier geript, want bij anderen werkt het nu prima!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer