Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Grote SD kaartjes?

Bespreek hier Hardware (Onderdelen, PCs, Mobieltjes, enz.)

Moderator: Moderator Team


Topicstarter
Nicow
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 nov 2011, 18:30
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: KPN

Grote SD kaartjes?

#1

Bericht door Nicow »

Voor mijn Audi A4 (met MMI Plus, voor de kenners) ben ik op zoek naar manieren om muziek af te spelen. Er zit geen USB/Aux aan de voorkant en de goedkoopste oplossing voor het trekken van een kabel is volgens mij pakweg 200 euro. Voor een volwaardig systeem, met de weergave van liedjes op de radio en het scherm bij het stuur, zit je zelfs op 1200+ euro. Dat is mij allemaal iets te gek.

Ik heb gelukkig 2 SD Card slots. Maar er is één probleem: Het mag alleen een standaard SD Card zijn. Dus geen Micro en geen SDHC. Ik heb er nu 2 kaartjes in van 2GB, maar dat is toch wel heel erg beperkt...

Ik weet dat er kaartjes van 32GB zijn. Maar zijn die er ook in het standaard formaat (dus geen HC)? Ik heb al vrij veel gezocht, maar vind enkel nog SDHC versies van alles dat groter is dan 2 of 4GB.
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



TheGreatGonzales
Berichten: 46
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:01
Reputation: 0

Re: Grote SD kaartjes?

#2

Bericht door TheGreatGonzales »

Ik moet je teleurstellen, want "traditionele" SD gaat maar tot 2 GB.
Wikipedia schreef:The original, Standard-Capacity (SDSC) card family stores up to 2 GB. The High-Capacity (SDHC) card family has a capacity of 4 GB to 32 GB. eXtended-Capacity (SDXC) card family has a capacity starting above 32 GB with a maximum of 2 TB.
De ruimte is op deze manier dus niet te vergroten. Wat je wel kunt proberen is de inhoud kleiner maken: met een goede encoder (bijv. LAME) is het mogelijk om geluidsbestanden flink te verkleinen zonder dat de kwaliteit te ver omlaag gaat. Stel dat je momenteel een collectie hebt in 320 kbit/s MP3, dan zou het al enorm schelen om alles te recoden naar een variabele bitrate, terwijl je het verschil waarschijnlijk niet of nauwelijks hoort.

Topicstarter
Nicow
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 nov 2011, 18:30
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: KPN

Re: Grote SD kaartjes?

#3

Bericht door Nicow »

Bedankt voor 't opzoeken. Had er zelf niet eens aan gedacht om gewoon op Wiki te kijken.
Maar het is helaas wel wat ik (omdat ik dergelijke kaartjes nergens kon vinden) al vreesde. Ook als ik de bitrare iets verlaag blijft 2GB natuurlijk wel vrij beperkt. Paar albumpjes en dan zit 'ie wel vol. Voor langere trips (naar buitenland etc) is dat vooral erg jammer.

Zal eens kijken of het updaten van de firmware (van het MMI systeem) soelaas biedt. Moet ik wel een nieuwe versie van de (navi-) software op de kop tikken :P
Gebruikersavatar

Blauwbek
Moderator Team Leider
Berichten: 2761
Lid geworden op: 04 mar 2011, 17:29
Reputation: 0
Usenet: UNS
Internet: UPC
Locatie: Blauwbek-PC
Contacteer:

Re: Grote SD kaartjes?

#4

Bericht door Blauwbek »

of meerdere kaartjes :)
Regels/Rules | pySabRename

Er zijn weer spotnet updates, klik hier!

API's kijken doe je maar in de dierentuin!

Topicstarter
Nicow
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 nov 2011, 18:30
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: KPN

Re: Grote SD kaartjes?

#5

Bericht door Nicow »

Blauwbek schreef:of meerdere kaartjes :)
Ik heb er nu 2 in, maar dan vind ik 2x2GB nog steeds iets te beperkt. Maar dat komt misschien doordat ik in mijn vorige auto, met een goedkope radio, een aansluiting voor m'n iPod/iPhone had. Ik wil 't liefst gewoon een hele database aan muziek tot m'n beschikking hebben en dat is 't meest overzichtelijk als het op 1 of 2 bronnen staat.
Gebruikersavatar

Carnifex
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:01
Reputation: 0
Usenet: Supernews
Internet: Ziggo Z3
Locatie: The Big Bang

Re: Grote SD kaartjes?

#6

Bericht door Carnifex »

Tja, ik denk dat het erg moeilijk wordt. Je zal er of aan moeten geloven, of toch voor de iets duurdere oplossingen gaan kiezen (sparen).
Mijn advies is dan, laat het gelijk goed doen als je besluit usb/aux aan te laten leggen. Is duurzamer, praktischer en waarschijnlijk mooier.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar

Blauwbek
Moderator Team Leider
Berichten: 2761
Lid geworden op: 04 mar 2011, 17:29
Reputation: 0
Usenet: UNS
Internet: UPC
Locatie: Blauwbek-PC
Contacteer:

Re: Grote SD kaartjes?

#7

Bericht door Blauwbek »

Nicow schreef:
Blauwbek schreef:of meerdere kaartjes :)
Ik heb er nu 2 in, maar dan vind ik 2x2GB nog steeds iets te beperkt. Maar dat komt misschien doordat ik in mijn vorige auto, met een goedkope radio, een aansluiting voor m'n iPod/iPhone had. Ik wil 't liefst gewoon een hele database aan muziek tot m'n beschikking hebben en dat is 't meest overzichtelijk als het op 1 of 2 bronnen staat.
Nee ik bedoel gewoon een collectie kaartjes met verschillende albums of w/e
Regels/Rules | pySabRename

Er zijn weer spotnet updates, klik hier!

API's kijken doe je maar in de dierentuin!

Topicstarter
Nicow
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 nov 2011, 18:30
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: KPN

Re: Grote SD kaartjes?

#8

Bericht door Nicow »

Ach so..
Dat is ook een mogelijkheid idd. Maar 't is met een SD kaartje een beetje lastig om aan te geven wat er op staat. Met een grote bron staat alles op één plek (wel onderverdeeld in maps met namen).
Heb op een Audi forum even gevraagd of het na een update vd firmware mogelijk is om grotere SD(HC) kaartjes te gebruiken.
Gebruikersavatar

Blauwbek
Moderator Team Leider
Berichten: 2761
Lid geworden op: 04 mar 2011, 17:29
Reputation: 0
Usenet: UNS
Internet: UPC
Locatie: Blauwbek-PC
Contacteer:

Re: Grote SD kaartjes?

#9

Bericht door Blauwbek »

Regels/Rules | pySabRename

Er zijn weer spotnet updates, klik hier!

API's kijken doe je maar in de dierentuin!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer