Pagina 1 van 1

Foutmelding bij opstarten

Geplaatst: 30 jun 2011, 11:13
door Roelovic
Ik heb sinds een week spotnet. Het is de hele week goed gegaan en nu krijg ik sinds vandaag de foutmelding:

Spotsource.Connect: Kan het configuratiescherm niet initialiseren.

Als ik deze foutmelding wegklik krijg ik de melding:

Mainwindow_Loaded: Code #44: Kan het configuratiescherm niet initialiseren.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Ik heb al geprobeerd om spotnet opnieuw te installeren maar krijg telkens dezelfde melding.

Alvast bedankt
Tag toegevoegd
- MariaK

Re: Foutmelding bij opstarten

Geplaatst: 30 jun 2011, 11:20
door ManiaK
Hallo Roelovic,
Welkom op dit forum.
Heb je ook de spotnet map verwijderd? Ik geef je even de link naar het juiste topic, waar je kunt lezen waar je deze map kunt vinden: viewtopic.php?f=3&t=2824
Laat je even weten of je er zo uitkomt? :goed:

Re: Foutmelding bij opstarten

Geplaatst: 02 jul 2011, 21:18
door Roelovic
Hoi MariaK het is helaas niet gelukt :( ik krijg nog steeds dezelfde foutmeldingen

Re: Foutmelding bij opstarten

Geplaatst: 02 jul 2011, 21:34
door Deleted User 7399
Heb je ook een complete schone installatie gedaan?

Re: Foutmelding bij opstarten

Geplaatst: 03 jul 2011, 07:09
door ManiaK
Beste Roelovic,

Ik heb toch het vermoeden dat je een stap niet goed hebt afgehandeld....Het is namelijk een bekende foutmelding, waarvan bekend is dat onderstaande oplossing werkt. viewtopic.php?f=14&t=3147&p=28007&hilit ... ren#p28007
Probeer het alsjeblieft nog een keer:
Spotnet afsluiten.
Je hernoemt de (verborgen) Spotnetmap. In Windows XP staat deze in C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Spotnet en voor Windows 7 in C:\ProgramData\Spotnet.
Spotnet opnieuw opstarten
De gegevens van je payserver invullen.
Spotnet laten bijwerken.
Kijk even of je echt alle stappen op een juiste manier hebt doorlopen, Roelovic! :thanks:

Re: Foutmelding bij opstarten

Geplaatst: 07 jul 2011, 15:49
door Roelovic
Ik heb alle stappen doorlopen.

Krijg nu wel 2 andere foutmeldingen:

Initialized: Code# 16: Configuration system failed to initialize

&

Cannot set Visibility or call show, showdialog, or windowinterophelper.ensurehandle after a window has closed

Re: Foutmelding bij opstarten

Geplaatst: 07 jul 2011, 19:57
door ManiaK
Hmmm....dat is erg vervelend, Roelovic.
We gaan even kijken of we je verder kunnen helpen

Het kan helpen om Spotnet volledig te deïnstalleren. Dus eerst deïntalleer je Spotnet met Windows, daarna ga je er met een programma als CCleaner overheen. Vergeet hierbij ook niet het Spotnet mapje in ProgramData/Application Data te wissen!

Werkt dit nog niet? Dan moet je Microsoft .NET Framework 4 van de computer verwijderen en weer installeren. Probeer ook Microsoft Visual C++ 2005 up te daten. Dit kun je ook gewoon met de uninstaller van Windows doen, via configuratiescherm. Draai daarna Windows Update.
Dus om Spotnet volledig te debuggen doe je:

1. Spotnet map in ProgramData/Application Data verwijderen
1. filters.xml verwijderen
2. settings.xml verwijderen
3. sabnzbd.ini verwijderen
4. .db bestand verwijderen (bijvoorbeeld 'news.lightningusenet.com.db')2. Spotnet verwijderen
3. Nascannen met bijvoorbeeld CCleaner
4. Microsoft .NET Framework 4 deïnstalleren
5. Microsoft .NET Framework 4 weer installeren
6. Microsoft Visual C++ 2005 verwijderen, herïnstalleren en updaten (met Windows Update).
7. Windows Update draaien.
8. Spotnet weer installeren

Re: Foutmelding bij opstarten

Geplaatst: 10 jul 2011, 11:20
door Roelovic
Hoi MariaK,

Spotnet doet het weer! De foutmeldingen zijn verleden tijd.

Ik heb nog wel een vraag: ik heb maar 2000 spots in mijn database staan, dit horen er toch veel meer te zijn?

Gr Roelovic

Re: Foutmelding bij opstarten

Geplaatst: 10 jul 2011, 11:32
door KoffieBo0N
Daarvoor moet je eventjes de Support Request Template Generator invullen, klik maar op het knopje onderin mijn profiel ;).
Dan kunnen we je beter van dienst zijn.

Re: Foutmelding bij opstarten

Geplaatst: 10 jul 2011, 22:45
door hjvbft
@Roelovic: Dit is een bekend probleem van XLned. Zie de ingevulde srt (Support Request Template) en de reactie erop.