Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

De ene spot download snel en de volgende weer heel langzaam

Moderator: Moderator Team


Topicstarter
Jethea
Berichten: 94
Lid geworden op: 10 mar 2011, 15:11
Reputation: 0
Internet: ziggo

De ene spot download snel en de volgende weer heel langzaam

#1

Bericht door Jethea »

Hoe kan het dat de ene spot heel snel download, op de hoogste snelheid die mogelijk is en de ander weer super langzaam of slecht.
Ik heb het een paak keer uitgetest met 2 spots van <KNIP>, dat heeft volgens mij niet met <KNIP> te maken en zeker weten ook niet met mijn retentie, want daar heb ik nog genoeg van en heb ook 30 dagen. Dit was heel gek, maar bij 3 keer testen deed hij het 3 keer hetzelfde.....................
De ene spot was 11 dagen oud, die liep heel slecht en de andere spot was van vandaag en die loopt super snel???
Beide downloads waren van House de 1 deel 20 en de ander dvd 5 met 21,22,23 van house???
Hoe kan dit nu. Het is mij al eens eerder op gevallen dat de ene spot sneller gaat en de andere helemaal haast niet of heel langzaam. :clap:
Naam van poster verwijderd
- MariaK
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

Wheaten
Supporter
Berichten: 838
Lid geworden op: 11 sep 2012, 18:43
Reputation: 0
Usenet: Sunny
Internet: Ziggo
Locatie: Brabant
Leeftijd: 109

Re: De ene spot download snel en de volgende weer heel langz

#2

Bericht door Wheaten »

Ik denk dat dit meer een probleem van Ziggo is dan van Spotnet.
Ziggo staat niet echt te springen mbt gebruik usenet groepen. Bij de meeste abbo's geldt hier ook een limiet voor.
Kan zijn dat de groote van het bestand de snelheid beinvloed.

ManiaK
Berichten: 2396
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:51
Reputation: 0

Re: De ene spot download snel en de volgende weer heel langz

#3

Bericht door ManiaK »

Daarbij heeft Ziggo een maximale retentie van 30 dagen, maar als je googelt op Ziggo + retentie dan kun je uit reacties opmaken dat het vaker meer richting de 10 dagen gaat.
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================

Topicstarter
Jethea
Berichten: 94
Lid geworden op: 10 mar 2011, 15:11
Reputation: 0
Internet: ziggo

Re: De ene spot download snel en de volgende weer heel langz

#4

Bericht door Jethea »

Zou best kunnen dat het aan Ziggo ligt, maar aan de andere kant heeft ziggo mij juist goed geholpen met het verbeteren van de snelheid.
Ik heb zelfs een nieuwe moden gehad en daarbij verwijzen zij zelf naar NZB en Grabbit.
Mijn snelheid is prima, trouwens, ook de Newsgroepen tester geeft dit aan.
Het is alleen zo dat er zo nu en dan weer een spot tussen zit die gewoon heel langzaam gaat, al probeer je hem 3 keer of meer.
En anderen geven zomaar weer 40mb/s en dat gaat super???
Dat vond ik vreemd, hierbij zit volgens mij ook geen verschil tussen een paar dagen ouder of jonger, want retentie of niet, ik heb soms zelfs wel eens spots gedownload die wat ouder waren dan 30 dagen en dat ging ook goed.
Daarom snap ik het niet goed.

Topicstarter
Jethea
Berichten: 94
Lid geworden op: 10 mar 2011, 15:11
Reputation: 0
Internet: ziggo

Re: De ene spot download snel en de volgende weer heel langz

#5

Bericht door Jethea »

wheaten schreef:Ik denk dat dit meer een probleem van Ziggo is dan van Spotnet.
Ziggo staat niet echt te springen mbt gebruik usenet groepen. Bij de meeste abbo's geldt hier ook een limiet voor.
Kan zijn dat de groote van het bestand de snelheid beinvloed.
Juist de grootste ging snel en de kleinste langzaam

Topicstarter
Jethea
Berichten: 94
Lid geworden op: 10 mar 2011, 15:11
Reputation: 0
Internet: ziggo

Re: De ene spot download snel en de volgende weer heel langz

#6

Bericht door Jethea »

Ik ben net nog even naar het Forum van ziggo geweest en nu blijkt er er meer mensen met het zelfde probleem zitten.
Ziggo is hier wel druk mee bezig
Dit is het antwoord van Ziggo:

Ziggo WebTeam Jelle25 mei 2011, 12:24
We zijn bezig geweest om capaciteit uit te bereiden. Hiervoor hebben we de servers af en toe stil gezet. de servers staan op verschillende locaties en kunnen hierdoor tijdelijk niet gesynchroniseerd worden waardoor er incomplete bestanden ontstaan. Vandaag is het afgerond en zou het over max. 30 dagen weer goed moeten werken.
Gebruikersavatar

Wheaten
Supporter
Berichten: 838
Lid geworden op: 11 sep 2012, 18:43
Reputation: 0
Usenet: Sunny
Internet: Ziggo
Locatie: Brabant
Leeftijd: 109

Re: De ene spot download snel en de volgende weer heel langz

#7

Bericht door Wheaten »

Hoi Jethea,

Laat even weten of de reactie van ZIggo je probleem oplost, zodat we dit topic kunnen sluiten.

Topicstarter
Jethea
Berichten: 94
Lid geworden op: 10 mar 2011, 15:11
Reputation: 0
Internet: ziggo

Re: De ene spot download snel en de volgende weer heel langz

#8

Bericht door Jethea »

Oké wheaten, maar zoals ze schrijven kan dat nog maximaal 30 dagen duren. Ik hoop korter maar dan laat ik het wel weten.

Je kan het zelf ook bekijken door op de volgende URL te klikken.
Hier staat veel info op i.v. met Nieuwsgroepen, van Ziggo zelf en van gebruikers....................
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/archiv ... 32124.html
Deze URL is misschien ook handig voor andere gebruikers met ziggo vragen. :beer:
Tag aangepast naar opgelost
- wheaten
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer