configuratie Hitnews icm Spotnet

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
bombarie86
Answers: 0
Usenet: Hitnews
Internet: Ziggo

configuratie Hitnews icm Spotnet

Bericht door bombarie86 »

HELAAS IS DEZE TUTORIAL (VOORLOPIG) ACHTERHAALD,MISSCHIEN LUKT HET KOMENDE DAGEN WEER,DAN MELD IK DIT

Opmerking voor andere payservers dan Hitnews:

Deze uitleg is weliswaar voor Hitnews ,maar kan volgens mij ook met andere payservers, alleen moet je dan de serveradressen van Hitnews wijzigen in de serveradressen (download/upload) van jouw payserver(zie de website van de betreffende payserver of kijk hier viewtopic.php?f=1&t=5). let ook op of je wel of geen SSL gebruikt (1= SSL en 0=geen SSl) poort 563=SSl , poort 119=geen SSL(soms zijn de poortnummers afwijkend per betreffende payserver,check dit op hun website). Als je een SSl poort hebt ingesteld, moet je dus ook een SSL serveradres gebruiken!
Let op! News2.neva.ru heb ik met SSL!!!!!!!!!!!! gebruikt in mijn uitleg, wil je dat niet, dan moet je ervoor zorgen dat de instellingen van deze provider in Spotnet gelijk is aan de instellingen van je servers.xml bestand (wel of geen SSL), anders krijg je verbindingsproblemen.
Als je de naam van het news.neva.ru.spots bestand wijzigt dan moet je dat uiteraard doen met de .spots bestandsnaam van jouw payserver die dan in de Spotnetmap is aan gemaakt, dus niet de door mij genoemde bestandsnaam!!!!!!!!!!!!!

volg dit stappenplan
.check of er geen open verbindingen zijn of dat er geen downloads via newsreaders lopen
.verwijder eventuele aanwezige .spots bestanden in C:\ProgramData\Spotnet\ (XP) of C:\Documents and Settings\All Users\Local Application Data\Spotnet\(Vista/W7) (let op in windows aangeven " bestandsextensies weergeven" + "verborgen bestanden weergeven" onder configuratiescherm >extra (XP)of geavanceerde instellingen (W7) > mapopties > weergave)
.news2.neva.ru (poort 563) zonder gebruikersnaam en zonder WW instellen en alle post binnenhalen
.Spotnet afsluiten (via bestand/afsluiten) en weer opstarten
.Hitnews server instellen en post op laten halen ( ssl.hitnews.eu, poort 563 (SSL) + je eigen gegevens )
.Spotnet afsluiten (via bestand/afsluiten)
.servers.xml aanpassen en opslaan! (zie XML aanpassing onder) lukt opslaan niet, check dan of "alleen lezen" uit staat.
.servers.xml "alleen lezen" maken!!!!!!!!!!!!!! (bestand rechtsklikken>eigenschappen>aanvinken "alleen lezen">toepassen>OK)
.news.hitnews.eu.spots verwijderen
.news.neva.ru.spots hernoemen naar ssl.hitnews.eu.spots ( hierbij ook weer denken om bestandsextensies weer te geven in Windows via mapopties, zie boven)
.hierna Hitnews ( ssl.hitnews.eu, poort 563 (SSL) +je eigen gegevens)bij opstarten
Spotnet (eventueel bij pop up) nogmaals instellen als provider
en klaar is kees

servers.xml (let op verborgen bestand!!)staat in:
Vista + Windows 7 = C:\ProgramData\Spotnet\
XP= C:\Documents and Settings\All Users\Local Application Data\Spotnet\

XML aanpassing (bestand rechtsklikken en openen met programma kladblok) :

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news2.neva.ru" Username="" Password="" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="ssl.hitnews.eu" Username="XXXXXX" Password="XXXXXXX" Port="563" SSL="1" Connections="2" />
<Server Type="Uploads" Server="upload.hitnews.eu" Username="XXXXXXX" Password="XXXXXXX" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
</Spotnet>
XXXXXX= eigen gegevens invullen!!!!!
opmerking aantal connecties bij "downloads" afhankelijk van abbo!!!!!!!!!!

Lukt het nog niet om de spots op te halen/te spotten of verbindingsproblemen
dan krijg je straf en ben je weer terug bij af en moet je opnieuw beginnen
Laatst gewijzigd door bombarie86 op 21 feb 2011, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.

akrt69

Re: configuratie Hitnews icm Spotnet

Bericht door akrt69 »

Heel erg bedankt voor je uitleg!
Heb het net veranderd en het werkt prima ;) !
Vriendelijke groet,
Akrt69

tim1945

Bericht door tim1945 »

werkt niet bij mij via Hitnews ik heb het al verschillende malen geprobeerd

akrt69

Bericht door akrt69 »

Beste Tim,
Ik weet hoe vervelend het is als het niet lukt, dus ik doe een poging om je te helpen.
1- Je moet eerst de map server.xml vinden, ik heb het gewoon gezocht via de zoekfunctie bij start het volgende getypt: C:\ProgramData\Spotnet
2- Op Map filters staan en -> bewerken
3-Wis alles uit deze map
4- Let op of je wel of geen SSL gebruikt (1= SSL en 0=geen SSl) poort 563=SSl , poort 119=geen SSL(soms zijn de poortnummers afwijkend per betreffende payserver,check dit op hun website). Als je een SSl poort hebt ingesteld, moet je dus ook een SSL serveradres gebruiken!
5- Let op! News2.neva.ru heb ik met SSL (net zoals Bombarie86), dus als jij dat ook hebt dan selecteer :

<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news2.neva.ru" Username="" Password="" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="ssl.hitnews.eu" Username="XXXXXX" Password="XXXXXXX" Port="563" SSL="1" Connections="2" />
<Server Type="Uploads" Server="upload.hitnews.eu" Username="XXXXXXX" Password="XXXXXXX" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
</Spotnet>
6- Verander je username en wachtwoord en verander evt. je aantal treats
Als het goed is moet het werken!

7- Als je geen SSL gebruikt en dus poort 119:

<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news2.neva.ru" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="ssl.hitnews.eu" Username="XXXXXX" Password="XXXXXXX" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
<Server Type="Uploads" Server="upload.hitnews.eu" Username="XXXXXXX" Password="XXXXXXX" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>

Succes !!
Met vriendelijke groet,
Akrt 69

akrt69

Bericht door akrt69 »

Helaas even geprobeerd in te loggen maar nu lukt het niet meer??? :( !
Nu zegt ie steeds "Autenticatie verplicht" !!!???
Iemand een idee?

M.v.g
Akrt69

mattie-w

Bericht door mattie-w »

zelfde verhaal hier.. hij deed het daarvoor gewoon

Zombymario
Usenet: IPv6 & Tele2
Internet: Tele2 @ 20Mb/s
Leeftijd: 31
Contacteer:

Bericht door Zombymario »

Mensen met new2.neva.ru problemen kijk eens hier: viewtopic.php?f=6&t=586
"Press any key to continue, where's the any key?" - Homer Simpson

R.I.P. † 30-01-2010: news.ipv6.eweka.nl
R.I.P. † 01-03-2011: FTD

KoffieBo0N
Moderator Team Lid
Contacteer:

Bericht door KoffieBo0N »

new2.neva.ru werkt niet meer, hiervoor zijn alternatieven. Deze gaat naar de prullenbak.
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer