Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Kan Geen Reacties Plaatsen In Spotlite met Eweka

Oude en opgeloste problemen van vorige versies van SpotLite vind je hier.

Moderator: Moderator Team


Topicstarter
Twinkle
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 nov 2011, 09:34
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: Tele-2

Kan Geen Reacties Plaatsen In Spotlite met Eweka

#1

Bericht door Twinkle »

ik gebruik spotlite 1.0.7 voor mac 10.7.2 en kan geen reactie's plaatsen. Bedankt voor deze supersnelle gids! Ik heb nostalgia interface ge-installeerd en zit bij Eweka.
Tag gewijzigd en titel
- Brambo
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

Artifex
Berichten: 668
Lid geworden op: 30 mar 2011, 03:09
Reputation: 0
Usenet: sunnyusenet
Internet: ziggo
Leeftijd: 48

Re: Kan Geen Reacties Plaatsen In Spotlite

#2

Bericht door Artifex »

Je kan proberen een recentere versie te installeren.bv 1.9.9 beta3

Topicstarter
Twinkle
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 nov 2011, 09:34
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: Tele-2

Re: Kan Geen Reacties Plaatsen In Spotlite

#3

Bericht door Twinkle »

Hi tx, heb ik gedaan. Krijg nu de melding 440 posting not allowed.
Gebruikersavatar

Artifex
Berichten: 668
Lid geworden op: 30 mar 2011, 03:09
Reputation: 0
Usenet: sunnyusenet
Internet: ziggo
Leeftijd: 48

Re: Kan Geen Reacties Plaatsen In Spotlite

#4

Bericht door Artifex »

Headers verwijderen en opnieuw downloaden proberen dan :)

hjvbft
Berichten: 2079
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:02
Reputation: 0

Re: Kan Geen Reacties Plaatsen In Spotlite

#5

Bericht door hjvbft »

Het probleem met Eweka is dat de servers geoptimaliseerd zijn voor specifieke taken.
Het is al beter dan het was maar nog niet dat SpotLite Eweka optimaal kan gebruiken.

De Eweka server textnews.eweka.nl kan niet gebruikt worden om een bericht mee te plaatsen.
Servers waarmee wel een reactie geplaatst kunnen worden:
upload.eweka.nl (heeft geen headers)
post.eweka.nl (heeft geen headers)
newsreaderXXX.eweka.nl (inmiddels een goede header retentie*) Vervang de XXX door het toegewezen nummer.
newsreader.eweka.nl (inmiddels een goede header/tekst retentie*)

Het makkelijkste is in SpotLite een blockaccount van astraweb, Blocknews, usenet-news.net (verlopen niet) te gebruiken. Wat ook kan is een gratis account van XSusenet. Een beperking is de header retentie van ongeveer 90 dagen. De bestaande database van Eweka hoeft niet gewist te worden als een andere server word ingesteld.

Edit: Aanpassing header retentie.
*= Er ontbreekt nog een deel van de oude headers en hierdoor zijn minder spots zichtbaar.
Laatst gewijzigd door hjvbft op 03 dec 2011, 00:48, 4 keer totaal gewijzigd.

Topicstarter
Twinkle
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 nov 2011, 09:34
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: Tele-2

Re: Kan Geen Reacties Plaatsen In Spotlite

#6

Bericht door Twinkle »

Eweka server ondersteund geen XHDR. Kan geen reacties ophalen. Uiteindelijk rare footnote 16036CFjVv89qP100xxxx@Spot.net. Gaat ie toch reacties ophalen. Zie er meer dan normaal maar ik mag nog steeds niet bedanken. 440 posting not allowed. Mijn watchlist moest ik legen (+/-40 spotjes) en ben net zover. hahahaha bummer snik :)

-- [bericht automatisch samengevoegd - 27 nov 2011, 16:59] --

(bij het afsluiten van de beta versie 1.9.9 krijg ik steeds de melding spot lite is onverwacht gestopt)

-- [bericht automatisch samengevoegd - 27 nov 2011, 17:17] --
hjvbft schreef:Het probleem met Eweka is dat de servers geoptimaliseerd zijn voor specifieke taken.
Het is al beter dan het was maar nog niet dat SpotLite Eweka optimaal kan gebruiken.

De Eweka server met de beste header retentie (textnews.eweka.nl) kan niet gebruikt worden om een bericht mee te plaatsen. Servers waarmee wel een reactie geplaatst kunnen worden:
upload.eweka.nl (heeft geen headers)
post.eweka.nl (heeft geen headers)
newsreaderXXX.eweka.nl (Bij de laatste controle 3 dagen headers) Vervang de XXX door het toegewezen nummer.
news.eweka.nl (Bij de laatste controle 3 dagen headers)

Het makkelijkste is in SpotLite een blockaccount van astraweb, Blocknews, usenet-news.net (verlopen niet) te gebruiken. Wat ook kan is een gratis account van XSusenet. Een beperking is de header retentie van ongeveer 90 dagen. De bestaande database van Eweka hoeft niet gewist te worden als een andere server word ingesteld.
ik gebruik sslreader.eweka. Kan dat het zijn?

"De eweka database hoeft niet gewist te worden"? Is daar naar enige magie voor nodig om hem te behouden? (voordat ik iets van je advies ga opvolgen) (Respect)

hjvbft
Berichten: 2079
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:02
Reputation: 0

Re: Kan Geen Reacties Plaatsen In Spotlite met Eweka

#7

Bericht door hjvbft »

De sslreader.eweka.nl kan niet gebruikt worden voor uploaden/ plaatsen bericht. Er is geen aparte instelling nodig om de database met spots te behouden. De watchlist blijft waarschijnlijk niet behouden. Deze staat niet in de database en is server specifiek.

Voor de zekerheid kan van de database bestanden die SpotLite nu gebruikt een backup gemaakt worden. Maak een backup van SpotLite.conf, cache.db, reactielijst.db, spots.db, reactielijst.db-journal en spots.db-journal. Vermoed dat bij het wisselen tussen verschillende servers de eerder opgehaalde reacties niet behouden blijven. Dit gebeurt als de reacties in reactielijst.db nog steeds toegevoegd worden met een berichtnummer en niet met de messageid. Bij het gebruik van "berichtnummer" zijn de reacties server specifiek. De reden van het gebruik van "berichtnummer" was de snelheid.

De makkelijkste oplossing in nog steeds een blockaccount voor een paar euro/dollar in SpotLite gebruiken. Een andere mogelijkheid is het gebruik van SpotWeb. Hierin kunnen 3 verschillende server ingesteld worden. Er werd ook gewerkt aan een Spotgrit versie voor Mac OS X. Deze is nog niet uitgebracht.

Edit: Vermelding over de 3 dagen beperking verwijderd. Deze beperking is er niet meer bij Eweka.
Laatst gewijzigd door hjvbft op 03 dec 2011, 00:37, 1 keer totaal gewijzigd.

spottert
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 nov 2011, 22:53
Reputation: 1
Usenet: -
Internet: -

Re: Kan Geen Reacties Plaatsen In Spotlite met Eweka

#8

Bericht door spottert »

Zou zeggen: klaag bij je provider dat posten niet werkt.
Als ze met SSL adverteren, mag je toch verwachten dat je er ook mee kan posten.

Topicstarter
Twinkle
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 nov 2011, 09:34
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: Tele-2

Re: Kan Geen Reacties Plaatsen In Spotlite met Eweka

#9

Bericht door Twinkle »

Ik heb ssl uitgezet en de reader veranderd naar mijn toegekende adres.. het werkt.
Mag reageren. Bedankt voor alle hulp! Nu eweka schrijven.

hjvbft
Berichten: 2079
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:02
Reputation: 0

Re: Kan Geen Reacties Plaatsen In Spotlite met Eweka

#10

Bericht door hjvbft »

Voor de volledigheid: SpotLite en Eweka
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer