Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Geen newznab zoekopdrachten op rageid mogelijk.

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
Mirx
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 okt 2013, 15:31
Reputation: 0
Usenet: Hitnews
Internet: KPN Glasvezel

Re: Geen newznab zoekopdrachten op rageid mogelijk.

#11

Bericht door Mirx »

mesa57 schreef:Bij tv-search kun season en ep opgeven. Wat bedoel je met "sonar geeft die separaat mee" ?
Inderdaad, en ik bedoel dus dat hij niet "&q=Arrow S04e02" doet maar "&q=Arrow&season=4&ep=1"

Even zonder dat ik de SpotPage_newznabapi.php volgorde helemaal uit mijn hoofd ken (moet er nog een goed doorheen spitten).

...&rid=30715&season=4&ep=1
1) RageID wordt geresolved naar de naam van de serie --> Arrow
2) seizoensnummer wordt achterhaald --> S04
3) episode nummer wordt achterhaald --> E04
4) Query op "Arrow S04E02"

Bij &q=Arrow&season=4&ep=1
1) Query op "Arrow"

Omdat je al een query opgeeft, en SpotPage_newznabapi.php niet een gelijke logica gebruikt om de uiteindelijke query te formuleren, worden ondanks dat de season en episode variabelen meegegeven worden deze niet gebruikt.

Dan blijven er voor "&q=" 2 opties over:
1) De client (bijvoorbeeld Sonarr) aggregeert eerst de show, season, en episode en stopt dit in de "q=". De variabelen "season" en "ep" worden niet gebruikt.
2) De SpotPage_newznabapi.php moet voorzien in een aggregatie zodra er additionele parameters meegegeven worden.

Optie 2 ga ik nog wel eens induiken als ik tijd heb.

Voorbeeldlinks:
http://x.x.x.x/spotweb/api?t=tvsearch&c ... son=4&ep=1
http://x.x.x.x/spotweb/api?t=tvsearch&c ... son=4&ep=1
http://x.x.x.x/spotweb/api?t=tvsearch&c ... w%20S04e02

-- [bericht automatisch samengevoegd - 21 okt 2015, 19:40] --

Stukje code toegevoegd die de combi q&season&ep mogelijk maakt. Copy van het rageid stuk, waarbij direct de $tvSearch parameter gezet wordt, daarna gevolgd door de bestaande season / episode code.

Code: Selecteer alles

                } elseif (($this->_params['t'] == "t" || $this->_params['t'] == "tvsearch") && $this->_params['q'] != "") {
			$tvSearch = $this->_params['q']; 
			$epSearch = '';

			if (preg_match('/^[sS][0-9]{1,2}$/', $this->_params['season']) || preg_match('/^[0-9]{1,4}$/', $this->_params['season'])) {
				if (strlen($this->_params['season']) < 3) {
					$epSearch = (is_numeric($this->_params['season'])) ? 'S' . str_pad($this->_params['season'], 2, "0", STR_PAD_LEFT) : $this->_params['season'];
				} else {
					$epSearch = $this->_params['season'] . ' ';
				} # else 
				} elseif ($this->_params['season'] != "") {
				$this->showApiError(201);

				return ;
			} # if
			if (preg_match('/^[eE][0-9]{1,2}$/', $this->_params['ep']) || preg_match('/^[0-9]{1,2}$/', $this->_params['ep']) || preg_match('/^[0-9]{1,2}\/[0-9]{1,2}$/', $this->_params['ep'])) {
				$epSearch .= (is_numeric($this->_params['ep'])) ? 'E' . str_pad($this->_params['ep'], 2, "0", STR_PAD_LEFT) : $this->_params['ep'];
			} elseif ($this->_params['ep'] != "") {
				$this->showApiError(201);

				return ;
			}	
			# The + operator is supported both by PostgreSQL and MySQL's FTS
			$search['value'][] = "Titel:=:+\"" . trim($tvSearch) . "\" +" . $epSearch;
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1806
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Geen newznab zoekopdrachten op rageid mogelijk.

#12

Bericht door mesa57 »

Spotweb zou gewoon moeten reageren op &q=arrow&season=4&ep=2
maar doet dat niet goed. En niet omdat hij die parameters niet accepteert volgens mij.

Dit zit er al in :

Code: Selecteer alles

            /*
             * Try to parse the season parameter. This can be either in the form of S1, S01, 1, 2012, etc.
             * we try to standardize all these types of season definitions into one format.
             */
			$episodeSearch = '';
            $seasonSearch = '';
			if (preg_match('/^[sS][0-9]{1,2}$/', $this->_params['season']) ||
                preg_match('/^[0-9]{1,4}$/', $this->_params['season'])) {
                /*
                 * Did we get passed a 4 digit season (most likely a year), or a
                 * two digit season?
                 */
                if (strlen($this->_params['season']) < 3) {
                    if (is_numeric($this->_params['season'])) {
                        $seasonSearch = 'S' . str_pad($this->_params['season'], 2, "0", STR_PAD_LEFT);
                    } else {
                        $seasonSearch = $this->_params['season'];
                    } # else
                } else {
                    $seasonSearch = $this->_params['season'] . ' ';
                } # else
			} elseif ($this->_params['season'] != "") {
				$this->showApiError(201);
				
				return ;
			} # if
            /*
             * And try to add an episode parameter, basically the same set of rules
             * as for the season
             */

Topicstarter
Mirx
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 okt 2013, 15:31
Reputation: 0
Usenet: Hitnews
Internet: KPN Glasvezel

Re: Geen newznab zoekopdrachten op rageid mogelijk.

#13

Bericht door Mirx »

Allereerst, ik zit op een niet refactor versie. Oude meuk, maar werkt. Echter code is iets anders.

De code die je quote wordt alleen aangesproken bij parameter RID

https://github.com/spotweb/spotweb/blob ... nabapi.php
Regel 77 t/m 162 geld alleen voor zoekopdrachten waar een &rid aanwezig is.
Anders valt hij terug op regel 212 (volgens mij)

Wat ik gedaan heb is dus een nieuw stuk toegevoegd voor tv-search met &q.

En ja, daarbij pak ik de omslachtige weg, want in de basis kan er een if/else in de huidige sectie. Maar ik ben maar hobby-bob, dus makkelijkere om eigen routine te maken dan huidige te splitsen.

Copy / paste regel 77 t/m 162
Wijzig parameter rid in q in regel 77
Verwijder het stuk om de rageid naar Serie naam te resolven en zet direct de variabele. We hebben die info al vanuit q=.
Volg de bestaande season / episode / zoek routine.
Gebruikersavatar

mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1806
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Geen newznab zoekopdrachten op rageid mogelijk.

#14

Bericht door mesa57 »

In de laatste commit van mijn branch op github op https://github.com/mesa57/spotweb
- Weer ondersteuning van rageid (rid=) via TVMaze.com
- Indien geen rageid opgegeven, dan wordt de q= parameter gebruikt

Topicstarter
Mirx
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 okt 2013, 15:31
Reputation: 0
Usenet: Hitnews
Internet: KPN Glasvezel

Re: Geen newznab zoekopdrachten op rageid mogelijk.

#15

Bericht door Mirx »

Kewl,

als je het helemaal sluitend zou willen maken kun je nog het volgende toevoegen:

1) supportParams

$tvsearch = $doc->createElement('tv-search');
$tvsearch->setAttribute('available', 'yes');
$tvsearch->setAttribute('supportedParams', 'q,rid,season,ep');
$searching->appendChild($tvsearch);

2) Directe support voor mazeid
Nu je de handler voor TVMaze hebt gemaakt, zou je ook de naam kunnen resolven op tvmazeid. Dit is toekomstvaster, omdat niet bekend is of er nog rageid's voor nieuwe series uitgegeven worden.

$tvsearch->setAttribute('supportedParams', 'q,rid,tvmazeid, season,ep');

In spotpage_newznab valt het mee (copy/paste), maar in Services_MediaInformation_Tvmaze zou je dan op regel 16 dan ook nog een if else moeten maken voor Searchid=rid of Searchid=tvmazeid

Voor tvmazeid zou de api string "http://api.tvmaze.com/shows/ + tvmazeid" worden

Als je er geen tijd voor hebt wil ik de jouwe wel weer forken en een merge request doen. Moet je het alleen zelf effe testen omdat ik zelf pre-refactor heb.

Misschien nu wel tijd een keer te switchen naar een up-to-date versie. Maar geen flauw idee meer wat ik over de jaren heb zitten te hobbyen en wat dus verloren gaat :D

Zal jou fork iig effe pluggen op het Sonarr forum.

-- [bericht automatisch samengevoegd - 23 okt 2015, 07:13] --

Heb een voorbeeld pull request gemaakt, praat misschien wat makkelijker.
Zitten waarschijnlijk nog wel wat fouten in syntax ({}) fouten in, want ik heb het effe snel in elkaar ge copy/paste.
Gebruikersavatar

mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1806
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Geen newznab zoekopdrachten op rageid mogelijk.

#16

Bericht door mesa57 »

Je voorstel om de TVMaze parameter te ondersteunen is natuurlijk prima :)
Ik had daar zelf nog geen tijd voor, ik doe spotweb een beetje tussendoor ...
Ik zal je pull request bekijken en evt. testen. Zoals ik al zei, tijd is het grootste probleem.
Ik test met een spotweb on debian wheezy + eclipse pdt/xdebug debugger.

Topicstarter
Mirx
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 okt 2013, 15:31
Reputation: 0
Usenet: Hitnews
Internet: KPN Glasvezel

Re: Geen newznab zoekopdrachten op rageid mogelijk.

#17

Bericht door Mirx »

Dat zal een stuk beter werken dan nano, notepad++, en de refresh button in firefox :lol:
Gebruikersavatar

mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1806
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Geen newznab zoekopdrachten op rageid mogelijk.

#18

Bericht door mesa57 »

Wel langzamer ;)
[edit]
De geteste versie is gecommit :)
[/edit]
Gebruikersavatar

mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1806
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Geen newznab zoekopdrachten op rageid mogelijk.

#19

Bericht door mesa57 »

omg, wat een discussie met meneer Taloth van het Sonarr forum.
Enfin, het werkt nu zo dat volgens mij Sonarr er prima mee kan omgaan. En ook Sickbeard.
Ik kan zelf helaas niet testen, want ik gebruik Sonarr niet.
@Mirx : zou je kunnen kijken of alles naar behoren werkt ?
Ik stuur je via een pb een link naar mijn spotweb site.

Topicstarter
Mirx
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 okt 2013, 15:31
Reputation: 0
Usenet: Hitnews
Internet: KPN Glasvezel

Re: Geen newznab zoekopdrachten op rageid mogelijk.

#20

Bericht door Mirx »

Hahaha, hij leest meestal niet zo heel goed en communiceert direct.. Marcus is het teammember met de bedside manor en people skills :)

Ik zal zo even een account aanmaken, en kijken wat Sonarr doet. Maar kan daar maar beperkt mee testen denk ik, want als Sonarr tvmazeid goed uit de parameters leest, weet ik niet zeker of hij dan de andere parameters nog mee geeft.
Maar dat heb ik zo gezien in de log.

Zal als Sonarr het niet mee geeft in ieder geval met wat handmatige gefabriceerde urls de priority testen.

-- [bericht automatisch samengevoegd - 25 okt 2015, 14:32] --

Ik heb zojuist een testrun gedaan, en kan geen fouten vinden.

Sonarr maakt alleen gebruik van "q=" op het moment dat er geen andere opties beschikbaar zijn in supportedParams. De andere opties worden allemaal in de URL geplaatst, dus zowel rid als tvmazeid.

Qua resultaten krijg ik in ieder geval geen fouten gevonden. Zoeken op tvmazeid, rid, en query werkt.
Verder getest met de prioriteit. Tvmazeid = Arrow, Rid = Flash, q=Ballers
Dat gaat allemaal goed.

En nog testje met q=Ballers%20S01E01. Werkt ook, maar geeft wel minder resultaten dan de samengestelde query, wat klopt. Dubbeling levert iig geen fout op.

En dan nog wat er gebeurd als er fake/foute items opgegeven worden. Dan pakt hij gewoon de volgende parameter, en probeert alsnog een zoekopdracht te formuleren. Dat werkt ook zonder problemen.

Gebruikte test URLs:

...spotweb/api?t=tvsearch&cat=5030,5040&extended=1&apikey=&offset=0&limit=100&tvmazeid=4&rid=36939&q=Ballers&season=1&ep=1
...spotweb/api?t=tvsearch&cat=5030,5040&extended=1&apikey=&offset=0&limit=100&rid=36939&q=Ballers&season=1&ep=1
...spotweb/api?t=tvsearch&cat=5030,5040&extended=1&apikey=&offset=0&limit=100&tvmazeid=4&q=Ballers&season=1&ep=1
...spotweb/api?t=tvsearch&cat=5030,5040&extended=1&apikey=&offset=0&limit=100&q=Ballers&season=1&ep=1
...spotweb/api?t=tvsearch&cat=5030,5040&extended=1&apikey=&offset=0&limit=100&q=Ballers%20S01E01&season=1&ep=1
...spotweb/api?t=tvsearch&cat=5030,5040&extended=1&apikey=&offset=0&limit=100&q=Ballers
...spotweb/api?t=tvsearch&cat=5030,5040&extended=1&apikey=&offset=0&limit=100&tvmazeid=421313&rid=36939&q=Ballers&season=1
...spotweb/api?t=tvsearch&cat=5030,5040&extended=1&apikey=&offset=0&limit=100&tvmazeid=421313&rid=369391&q=Ballers&season=1
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer