Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

spot-web webserver...

Stel hier je vragen of discussiëer over Spotweb.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
djbosanac
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 feb 2011, 10:05
Reputation: 0
Usenet: Hitnews
Internet: UPC Nederland
Locatie: Dordrecht
Leeftijd: 34

spot-web webserver...

#1

Bericht door djbosanac »

Hallo,


Ik hoor bij mensen dat ze spot-web via een local server kunnen opzetten?
Dus via xamp of zo kunnen ze dan het draaien lokaal. Maar kunnen vanaf buitenaf en dergelijke dus gewoon op spot-web om spots binnen te halen op afstand naar hun pc.

Nu vroeg ik me dus af, hoe dat moet, en wat je allemaal nodig hebt.
Denk daarbij aan
domein
ftp
xamp of dergelijke
etc.
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

Carnifex
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:01
Reputation: 0
Usenet: Supernews
Internet: Ziggo Z3
Locatie: The Big Bang

Re: spot-web webserver...

#2

Bericht door Carnifex »

Het enige wat je nodig zult hebben is xampp/wamp (ik raad wamp aan voor windows gebruikers !) en je zult poort 80 moeten "forwarden" in je router (zie http://portforward.com/ voor meer informatie hierover).
Nadat je dat hebt gedaan kun je vanaf buitenshuis naar jouw externe ip browsen (die kun je onder andere ook via de bovenstaande link verkrijgen) en dan kom je op je spotweb installatie terecht.

Een File Transfer Protocol (FTP) server is alleen maar nodig als je ook bestanden op je pc wilt kunnen zetten vanaf een externe locatie.

Als je wilt kun je een domein aanschaffen en deze doorlinken naar jouw locale installatie (dit is meestal alleen handig bij een statisch ip adres). Dan hoef je niet naar jouw externe ip te browsen, maar naar een domein.
Je hebt ook gratis domeinen zoals no-ip welke ook dynamische IPs ondersteunen (http://www.no-ip.com/services/managed_d ... c_dns.html). Dan krijg je iets als http://mijnspotweb.no-ip.org
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Topicstarter
djbosanac
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 feb 2011, 10:05
Reputation: 0
Usenet: Hitnews
Internet: UPC Nederland
Locatie: Dordrecht
Leeftijd: 34

Re: spot-web webserver...

#3

Bericht door djbosanac »

een externe ip dus krijgen via portforwarind is voldoende met wamp dus ??
Gebruikersavatar

Carnifex
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:01
Reputation: 0
Usenet: Supernews
Internet: Ziggo Z3
Locatie: The Big Bang

Re: spot-web webserver...

#4

Bericht door Carnifex »

Je externe ip blijft meestal hetzelfde, dus dit hoef je slechts 1 keer op te zoeken. Dit kan inderdaad via de website welke ik in mijn vorige post plaatste.
En inderdaad, als je wamp hebt met een draaiende spotweb installatie en je forward je poort 80 dan zou je spotweb via je externe ip moeten kunnen benaderen in een browser.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar

VPCF1
Berichten: 162
Lid geworden op: 15 sep 2011, 23:17
Reputation: 0
Usenet: XLUsenet
Internet: Ziggo Z3
Leeftijd: 52

Re: spot-web webserver...

#5

Bericht door VPCF1 »

Wil je het jezelf nog makkelijker maken........
  • Gebruik de DNS van opendns. Zij hebben een tool die je op de spotweb webserver plaats en deze zorgt ervoor dat je ip-adres die je van je provider hebt gekregen automatisch gekoppeld wordt aan het TK domein. (Mocht je een dynamisch adres hebben)
  • Registreer een gratis TK domein.
  • Je kan bij TK je eigen DNS server opgeven. Vul hier de gegevens van Opendns in.
  • Zet in je router port forward aan naar de spotweb server.
Veel routers ondersteunen bovenstaande in de router zelf. (uitzondering van een domein naam natuurlijk)

Topicstarter
djbosanac
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 feb 2011, 10:05
Reputation: 0
Usenet: Hitnews
Internet: UPC Nederland
Locatie: Dordrecht
Leeftijd: 34

Re: spot-web webserver...

#6

Bericht door djbosanac »

ik heb nu dus die spotweb gedownload, moet ik dit gewoon op een host zetten via ftp? of..
Gebruikersavatar

VPCF1
Berichten: 162
Lid geworden op: 15 sep 2011, 23:17
Reputation: 0
Usenet: XLUsenet
Internet: Ziggo Z3
Leeftijd: 52

Re: spot-web webserver...

#7

Bericht door VPCF1 »

ik zou WinSCP gebruiken. Deze heeft een interface die lijkt op total commander en de mogelijkheid om een FTP of SFTP verbinding op te zetten.
Als je bak een linux host is dan kan je beter deze stappen volgen: Voor windows:

gerard6110
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 aug 2013, 12:03
Reputation: 0
Usenet: XSnews
Internet: Ziggo

Re: spot-web webserver...

#8

Bericht door gerard6110 »

Hoi (geen idee hoe ik een nieuw lijntje aan moet maken, dus dan maar zo, want)

ik kom niet door de initial install heen.

Situatie Windows Home Server v1 + Spotweb Easy 201.
Installatie OK.

Fout bij Initial install.
http://localhost werkt op zich, immers WHS zelf, maar vooral SABnzbd, Sickbeard & Couchpotato werken er ook mee. Verschil wat ik zie, is dat die 3 er ook nog een poort bij hebben staan.

Gaarne oplossing.
Bvd.
Gebruikersavatar

Blauwbek
Moderator Team Leider
Berichten: 2761
Lid geworden op: 04 mar 2011, 17:29
Reputation: 0
Usenet: UNS
Internet: UPC
Locatie: Blauwbek-PC
Contacteer:

Re: spot-web webserver...

#9

Bericht door Blauwbek »

gerard6110 schreef:Hoi (geen idee hoe ik een nieuw lijntje aan moet maken, dus dan maar zo, want)

ik kom niet door de initial install heen.

Situatie Windows Home Server v1 + Spotweb Easy 201.
Installatie OK.

Fout bij Initial install.
http://localhost werkt op zich, immers WHS zelf, maar vooral SABnzbd, Sickbeard & Couchpotato werken er ook mee. Verschil wat ik zie, is dat die 3 er ook nog een poort bij hebben staan.

Gaarne oplossing.
Bvd.
Sorry maar ik snap gewoon echt niet wat het probleem hier is
Regels/Rules | pySabRename

Er zijn weer spotnet updates, klik hier!

API's kijken doe je maar in de dierentuin!

gerard6110
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 aug 2013, 12:03
Reputation: 0
Usenet: XSnews
Internet: Ziggo

Re: spot-web webserver...

#10

Bericht door gerard6110 »

Oh ja, je hebt gelijk nu ik het zo lees is de probleemstelling inderdaad niet zo duidelijk, maar hij kan dus de install.php pagina niet laden.

Verder zegt ie ook nog iets over een paar bestanden; zie plaatje (zat er niet bij vanwege .pdf - probeer nu .jpg - dat gaat dus niet - quota te groot - te veel verkleinen maakt onleesbaar).

Nou ja, ik hoop dat de probleemstelling nu wel duidelijk is (en dat de oplossing heel simpel is).

Alvast bedankt.

-- [bericht automatisch samengevoegd - 23 aug 2013, 19:40] --
gerard6110 schreef:Oh ja, je hebt gelijk nu ik het zo lees is de probleemstelling inderdaad niet zo duidelijk, maar hij kan dus de install.php pagina niet laden.

Verder zegt ie ook nog iets over een paar bestanden; zie plaatje (zat er niet bij vanwege .pdf - probeer nu .jpg - dat gaat dus niet - quota te groot - te veel verkleinen maakt onleesbaar).

Nou ja, ik hoop dat de probleemstelling nu wel duidelijk is (en dat de oplossing heel simpel is).

Alvast bedankt.
Omdat bovenstaande reactie niet echt zichtbaar lijkt, nogmaals en wat extra info.

Zoals gemeld de bedoeling is om spotweb op m'n WHS te installeren. Maar die heeft al iets van een webserver draaien tbv van de Windows Home Server Console (om de WHS vanaf andere PCs te kunnen instellen) en ook iets tbv Remote Access.

Ik heb dus het gevoel dat WHS zelf, spotweb bijt. Is het mogelijk om een andere poort op te geven tijdens installatie of ...?

Omdat het op m'n unRAID server al niet gelukt is om spotweb netjes aan het draaien te krijgen, zou ik graag willen dat het wel lukt op m'n WHS.

Oh ja, in de cmd console zegt ie het volgende (maar ik neem aan in orde):

"
blabla ... spotweb-master.zip

Status Legend:
(OK): download completed.

A subdirectory or file C:\Spotweb\apps\spotweb\backup already exists.

the system cannot find the file specified
1 file(s) copied.
1 file(s) copied.
1 dir(s) moved.

the system cannot find the file specified
1 file(s) copied.
1 file(s) copied.

SPOTWEB DOWNLOAD COMPLETED!

STARTING SPOTWEB INSTALL WIZARD...
"
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer