Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Spotnet opent spots niet meer (fout removed)

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
AXII
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 apr 2011, 09:31
Reputation: 0

Spotnet opent spots niet meer (fout removed)

#1

Bericht door AXII »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows 8
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: newszilla.xs4all.nl
Welke Internet Provider heb je?: XS4all
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: F-Secure en Zonelab
Met welk programma download je?: Grabit
Wanneer begon je probleem?: Upgrade naar windows 10 64 bit (vanaf win 7).
Ps Windows 10 kun je niet selecteren in deze support generator.
Geef een beschrijving van je probleem: Spotnet 1.8.1. werkt alles totdat je een spot opent, er gebeurt dan niets. Als je spotnet na een tijdje wachten afsluit dan krijg je de fout melding removed. Hiervan heb ik al geruime tijd last. Echter een workaround scripje wat een gedeelte van F-secure afsluit maakte het vroeger wel mogelijk om spots te openen. (Oplossing gevonden via dit forum.) Niet ideaal, maar het werkt. Ik heb ook in het verleden versie 2.0 ge??nstalleerd, echter hier wilde ook geen spots openen. Maar geen fout melding.
Met de upgrade naar 10 werkt het ook niet meer met het scriptje. Bij het openen van post gaat niet verder (vermoedelijk wacht ie ergens op). Besloten met spotlite te gaan werken, en dat werkt zonder problemen. Maar spotnet zou ik toch liever gebruiken.
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: Spotnet 1.8.1 verwijdert en opnieuw ge??nstalleerd. Database verwijdert, Spotnet 2.0 getest. Scripje na gekeken op wijziging folders.
Over gestapt naar SpotLite, en hier kan ik gewoon spots openen.
Schone installatie: Ja
XML bestand.: Geen antwoord gegeven

Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1806
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Spotnet opent spots niet meer (fout removed)

#2

Bericht door mesa57 »

Allereerst zou ik eens proberen f-secure uit te schakelen en kijken of je dan wel de spot kunt openen.
Overigens is spotnet 1.8.1 inmiddels al geüpdate naar 1.8.5.4
Voor download, zie mijn onderschrift.

Topicstarter
AXII
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 apr 2011, 09:31
Reputation: 0

Re: Spotnet opent spots niet meer (fout removed)

#3

Bericht door AXII »

Dank je voor je reactie Mesa57. Het uitschakelen (brrr) van f-secure en zonelab gaven geen verbetering. Daarna spotnet ge-update naar versie 1.8.5.4. Waarbij voor de zekerheid begonnen met het verwijderen van de oude versie middels removal tool.
Wat ik nu zie gebeuren is dat als ik spotnet opstart en de provider heb ingevuld. Hij begint met alles te downloaden en dat alle menu's beschikbaar worden. Echter in de rechter bovenhoek zie ik dat ie nog bezig is met Bijwerken Spotter ID spot XXXXXX. Echter hij blijft daarbij "hangen", hij gaat niet naar de volgende. Als je vervolgens een spot wilt openen loopt spotnet vast.

Als test nu de provider omgezet naar nextgennews. Dan zie je dat het bijwerken van de spotter ID er voortgang is (duurt wel een eeuwigheid). Lijkt dat het zit in de communicatie met newszilla server.
Laatst gewijzigd door AXII op 03 jan 2016, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1806
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Spotnet opent spots niet meer (fout removed)

#4

Bericht door mesa57 »

Even wat technische info :
- Voor het opbouwen van het spot overzicht gebruikt spotnet het XOVER command op de newsgroep free.pt
Dat levert een overzicht (subject van alle berichten in die usenet groep) op, die gecontroleerd worden en als het een geldige spot is, in het overzicht geplaatst worden.
- Om de volledige spot op te halen wordt het HEAD command gebruikt die alle headers van het bericht binnenhaalt.
Het zelfde geldt voor het bepalen van SpotterID, daar moet ook de hele spot worden gelezen.
Gelukkig hoeft dat niet voor alle spots, alleen voor die spots die met een vreemde client gespot zijn die het ID niet in de header meegeeft.

Maar bepalen van het spotterID is dus in feite hetzelfde als het openen van spots. En dat werkt nou juist niet bij jou.
Nu is het zo, dat veel providers meer headers teruggeven dan dat ze daadwerkelijk articles hebben. In die situatie is het dus normaal dat je, met name voor oudere spots, de spot niet kunt openen, terwijl hij wel in de lijst staat.
Overigens zou ik dan een error 430 verwachten met het fout bericht dat de spot niet geopend kan worden.

De communicatie met je newsserver zou je kunnen checken met zoiets als wireshark of microsoft network monitor.
Ik weet niet of je SSL gebruikt, wellicht zou je dat ook nog eens kunnen uitzetten.

Wat je ook nog eens kunt proberen, is een usenet client zoals grabit of xnews te installeren, en te proberen of je een bericht in free.pt kunt openen.

philif
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2016, 20:45
Reputation: 0
Usenet: hitnes
Internet: ziggo

Re: Spotnet opent spots niet meer (fout removed)

#5

Bericht door philif »

Wat het snelste werkt is na de installatie bijwerken.
Als het spotter ID proces loopt dan deze stoppen kruisje (dit duurt even)
Nu via berwerken--> database --> oudere spots verwijderen de oude spots verwijderen (als je provider een retentie heeft van 1000 dagen dan zorgen dat je geen oudere spots hebt dan de 1000 dagen)
Na het opruimen zal je zien dat het bijwerken van de spotter ID veel sneller gaat.
Gebruikersavatar

Kelly2592
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 aug 2016, 11:49
Reputation: 0
Usenet: Sunnyusenet
Internet: KPN
Locatie: Roswinkel
Leeftijd: 32
Contacteer:

Re: Spotnet opent spots niet meer (fout removed)

#6

Bericht door Kelly2592 »

Hallo mensen, hier hetzelfde probleem, ik zit bij Sunnyusenet en internetprovider KPN, Spotnet laad geen spots meer?.
Is Spotnet ergo Usenet ook gepakt?.
Het nadeel is, ik heb geprobeerd, via alternatieve programma's te kijken, wat die precies gingen doen, maar die werken zelfs nog slechter bij mij, dan dat Spotnet Programma zelf.
Ik heb net echter 1 tip opgevolgd hier, ik heb de retentie op 1000 dagen geplaatst, geen idee of het gaat helpen?.

Groetjes, KellyMans

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

Re: Spotnet opent spots niet meer (fout removed)

#7

Bericht door Ypsos »

@Kelly2592, Geen idee welke Spotnet versie je gebruikt maar deze issue is de laatste twee maanden vaker voorbij gekomen op het forum.

De zoekfunctie doet wonderen ->
Afbeelding
Resultaat -> http://spot-net.nl/forums/search.php?ke ... geen+spots

enkele gevonden resultaten:
viewtopic.php?f=3&t=6176&start=390
viewtopic.php?f=3&t=8044
viewtopic.php?f=3&t=8028
viewtopic.php?f=1&t=6972&start=10
viewtopic.php?f=1&t=6412&p=53586#p53586
Gebruikersavatar

Kelly2592
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 aug 2016, 11:49
Reputation: 0
Usenet: Sunnyusenet
Internet: KPN
Locatie: Roswinkel
Leeftijd: 32
Contacteer:

Re: Spotnet opent spots niet meer (fout removed)

#8

Bericht door Kelly2592 »

Ypsos Ik heb de versie nu: 2.0.0.211, zou het aan de versie liggen?.
Groetjes, Kelly
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer