Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

✓ ANSWERED Spotnet Classic 1.9.0.8

Stel hier je vragen of discussiëer over Spotnet.

Moderators: Supporters, Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

tijgert
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mar 2011, 13:16
Reputation: 0
Usenet: Lightning
Internet: XS4All

Re: Spotnet Classic 1.8.6.3

#301

Bericht door tijgert »

Het is niet dat alles geblocked wordt van FoxhoundDutch, maar slechts een deel, maar net een deel wat ik wel wil hebben.

Hier de twee screenshots, net vers gemaakt. Een van een verse v1.8.1 install en een van een verse v1.8.6.3 install.
Beide met dezelfde provider, usenetserver.com, met de blacklist en spot settings aan en afgevinkt zoals je aangaf in de plaatjes en met de headers nu net vers gedownload.

Bij v1.8.6.3 is te zien dat The Witcher niet wordt weergegeven, onder Dead Rising, bij v1.8.1 wel.
Aan de provider kan het niet liggen want die is hetzelfde.

Het 'leuke' is dat als ik de opgehaalde database vanuit v1.8.1 overzet naar v1.8.6.3, dan staat die post er WEL bij.
Op een of andere manier filtert v1.8.6.3 die specifieke post er uit bij het ophalen (en mogelijk ook andere, maar dat zal ik nooit weten).
(Voor de statistieken: Spotnet v2.0 laat van de 3 The Witcher spots enkel de Tinkerbel repost verzoek zien, dus maar 1 van de 3, en Spotlite laat ook gewoon alles zien, net als v1.8.1.)

Het is makkelijk reproduceerbaar dat spots tegen mijn wil in door v1.8.6.3 weggefilterd worden, dus probeer het zelf zou ik zeggen. Als je het weet mag je het zeggen.
sp181.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

Topicstarter
mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Spotnet Classic 1.8.6.3

#302

Bericht door mesa57 »

Heb je "spots van blacklisted spotters wel laden" aanstaan ?

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

Re: Spotnet Classic 1.8.6.3

#303

Bericht door Ypsos »

@tijgert foxhoundDutch gebruikt Spotnet 2.0.0.211 en heeft zijn spot verwijderd.

Header
Subject: DISPOSE <knip>XXX@spot.net - The Witcher <knip>
Date: Mon, 12 Sep 2016 07:23:29 +0200

Body
From the author of the spot: nadat ik hem goed in orde had was ik te laat want hij hield der met de laaste 40gb al op met downloaden.

Spotnet 1.8.1 en Spotlite kunnen niet omgaan met het nieuwe spotnet protocol, vandaar dat je de (NIET werkende) verwijderde spot nog ziet.

PS. foxhoundDutch heeft 5 verwijderde spots (DISPOSE berichten)

edit;
typo
Laatst gewijzigd door Ypsos op 22 sep 2016, 09:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Topicstarter
mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Spotnet Classic 1.8.6.3

#304

Bericht door mesa57 »

Dus maar goed dan dat je hem niet kan downloaden. Anders was die 40 gb download voorniks geweest.

tijgert
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mar 2011, 13:16
Reputation: 0
Usenet: Lightning
Internet: XS4All

Re: Spotnet Classic 1.8.6.3

#305

Bericht door tijgert »

@ Ypsos:
Ja, dat stond goed.

@ mesa57:
Duidelijk! Is dus geen Spotnet bug, maar een 'undocumented feature' :)

Maar, ik zie hier een dreiging voor ons downloaders.
Onlangs is een bepaalde poster/spotter gestopt door Brein. Zijn materiaal blijft echter gewoon online staan en waardevol voor ons. Met het door de spotter/poster kunnen wissen van eigen spots heeft Brein de mogelijkheid om niet alleen de persoon maar ook letterlijk al zijn spots te wissen. De spots blijven gewoon beschikbaar, enkel kan Brein ze allemaal ontoegankelijk maken met het oprollen van de spotter/poster. Dat willen we toch niet?

Ik vind dat een flinke reden om niet up te graden.

Graag wil ik voorstellen aan de Spotnet makers (zowel Classic als NextGen) er een switch van te maken in Spotnet waardoor de eindgebruiker zelf kan bepalen om gewiste spots weer te geven of niet. Al was het maar om te checken wat er niet wordt weergegeven. Dit kan net zo makkelijk als blacklists werken.
Gebruikersavatar

Topicstarter
mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Spotnet Classic 1.8.6.3

#306

Bericht door mesa57 »

Voorlopig zien we daar geen reden voor. Met een programma als spotlite kun je nog steeds alle spots zien. We beschouwen de spotter als eigenaar van zijn eigen spots, dus hij mag er ook mee doen wat hij wil.
Overigens kan alleen maar in een heel korte periode na het plaatsen van de spot een verwijder opdracht gegeven worden.
De spots van de door jou genoemde spotter kunnen in dit geval niet meer verwijderd worden.

razerbe
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 sep 2013, 17:02
Reputation: 0

Re: Spotnet Classic 1.8.6.3

#307

Bericht door razerbe »

Vandaag start Spotnet met deze 'error'
Afbeelding

Gebruik versie 1.8.6.3
Maar werkt wel nog steeds zonder problemen.
Gebruikersavatar

Topicstarter
mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Spotnet Classic 1.8.6.3

#308

Bericht door mesa57 »

Die hadden we ook al geconstateerd. Het gaat om een spam report met een afwijkende datum.
Er staat UTC ipv (UTC).
De melding wordt gewoon overgeslagen, dus daar heb je inderdaad de volgende keer geen last meer van.

nicoetbun
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jul 2014, 15:58
Reputation: 0
Usenet: Pure
Internet: Ziggo

Re: Spotnet Classic 1.8.6.3

#309

Bericht door nicoetbun »

Hallo,
Ik heb de volgende vraag: Graag zou ik met een VPN gaan werken en ik wil nu weten of Spotnet 1.8.6.3 ook onder die bescherming valt. Zo niet wat dan in te stellen om dit wel laten te gebeuren.

Groeten,
nicoetbun
Gebruikersavatar

Topicstarter
mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Spotnet Classic 1.8.6.3

#310

Bericht door mesa57 »

Als je VPN alle verkeer, dwz ook NNTP poort 119 of 563 SSL, tunnelt, dan werkt het ook met spotnet.
Maw. : dat moet je vragen aan je VPN provider.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer