Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Downloaden wil niet meer, alles in rar en traag

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
robinhood170
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 feb 2014, 13:07
Reputation: 0
Usenet: sunny web
Internet: upc

Downloaden wil niet meer, alles in rar en traag

#1

Bericht door robinhood170 »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: Geen antwoord gegeven
Wat is je besturingssysteem?: Windows XP
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: sunny usernet
Welke Internet Provider heb je?: upc
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: avg
Met welk programma download je?: spotnet
Wanneer begon je probleem?: vorig jaar
Geef een beschrijving van je probleem: Als ik series of films download(voornamelijk QQQ wat ik binnenhaalde) krijg ik alles rar, heel veel rar bestanden die net te openen zijn. de dowload snelheid is 10 B/S en bij tijd staad heel veel.
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: spotnet er af en er opnieuw opgezet
Schone installatie: Nee
XML bestand.: Geen antwoord gegeven

Generated by Support Toolkit SRT Generator.

-- [bericht automatisch samengevoegd - 05 maart 2015, 22:55] --

IEMAND EEN OPLOSSING????

-- [bericht automatisch samengevoegd - 06 maart 2015, 15:23] --

alle downloads mislukken nu!!
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



belle247
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2015, 18:56
Reputation: 0
Usenet: newsgrabber
Internet: upc

Re: Downloaden wil niet meer, alles in rar en traag

#2

Bericht door belle247 »

Ik heb dit probleem ook. Ik koop altijd een abonnementje via newsgrabber en mijn internet gaat via upc. Normaal geen problemen maar de laatste maand ontzettend traag. Wat normaal in minuten binnen kwam, staat nu te verspringen van 23 uur tot 1160 uur oid. De downloads die wel op een paar minuten staat, mislukken ook! Zijn er tips in de instellingen? Of is dit een groter probleem?

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

Re: Downloaden wil niet meer, alles in rar en traag

#3

Bericht door Ypsos »

robinhood170, probeer eens iets te downloaden uit de categorie MUZIEK
Films en series kunnen verwijderd zijn, meer over Notice and Takedown (N&T) zie: http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=5689
Afbeelding

Bij QoQ even de reacties lezen, QoQ plaatst nl. een backup-link.

http://www.microsoft.com/netherlands/windows/windowsxp/
robinhood170 schreef:Wat is je besturingssysteem?: Windows XP
Wordt het niet eens tijd voor een upgrade naar Windows 7 of hoger.

Hier heb je alvast een gemakkelijk hulpmiddel om de Spotnet data te "backuppen"
Spotnet Backup incl. Spotnet gebruikers ID
Op het nieuwere Windows OS kopieer je de map Spotnet-Backup naar het bureaublad daarna start je:
Spotnet Backup.exe
klik op de knop Backup terugzetten
Laatst gewijzigd door Ypsos op 16 jul 2015, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Topicstarter
robinhood170
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 feb 2014, 13:07
Reputation: 0
Usenet: sunny web
Internet: upc

Re: Downloaden wil niet meer, alles in rar en traag

#4

Bericht door robinhood170 »

bedankt voor de reacties!

een nieuwe pc zit er wel in alleen als spotnet weer normaal werkt! ik snap dat verhaal van meerdere servers niet echt... ik zit bij sunny, moet ik dan meerdere abonnomenten afnemen bij verschilende servers voor een x aantal euros per maand? dan kan ik beter weer gaan huren..

en een backup link? wat is dat? klikte er net nog 1 aan maar daar komt ook niks uit... ik vind het zeer terluurstellend allemaal, ik was zo gelukkig met spotnet!!

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

Re: Downloaden wil niet meer, alles in rar en traag

#5

Bericht door Ypsos »

robinhood170 schreef:een nieuwe pc zit er wel in alleen als spotnet weer normaal werkt!
Je kunt toch op je huidige PC een nieuwer Windows OS installeren, daar heb je geen nieuwe PC voor nodig, tenzij de PC specificaties niet meer voldoen voor het nieuwere OS.

Win XP: Back-up maken van belangrijke gegevens zie ook:
Windows opnieuw installeren? Koop een nieuwe harde schijf en gebruik de oude als back-upschijf!
Voor 50 euro heb je al een 1 TB harddisk
en hier installeer je dan Windows 7 of hoger op.

Eventueel voor een nieuwe PC, belangrijke bestanden back-uppen/overzetten:
http://windows.microsoft.com/nl-nl/wind ... y-transfer
http://www.clickx.nl/hintsentips/154854 ... nieuwe-pc/
Spotnet Data backup heb je nu
robinhood170 schreef:ik snap dat verhaal van meerdere servers niet echt... ik
zit bij sunny, moet ik dan meerdere abonnomenten afnemen bij verschilende servers voor een x aantal euros per maand? dan kan ik beter weer gaan huren..
Dan moet je er gewoon op tijd bij zijn...
zie ook http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic ... 911#p58911

robinhood170 schreef:en een backup link? wat is dat? klikte er net nog 1 aan maar daar komt ook niks uit... ik vind het zeer terluurstellend allemaal, ik was zo gelukkig met spotnet!!
Dit staat letterlijk in de spots van QoQ:
QoQ schreef:Kun je deze spot NIET binnenhalen, gebruik de volgende backup link.
en je hebt mischien nog een kans om mee te genieten van deze spot.

Backup Link: http://<KNIP>
links mogen niet op het forum
zie ook http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=6125

Is hiermee je vraag beantwoord?

Topicstarter
robinhood170
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 feb 2014, 13:07
Reputation: 0
Usenet: sunny web
Internet: upc

Re: Downloaden wil niet meer, alles in rar en traag

#6

Bericht door robinhood170 »

thx.. ja nog 1tje.. dus oudere series/films Bijvoorbeeld: soa seizoen 6 en 7 zijn gewoon niet meer te downloaden op spotnet dus?

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

Re: Downloaden wil niet meer, alles in rar en traag

#7

Bericht door Ypsos »

Ja :slecht: als er N&T is toegepast, zijn ze iig niet met Sunny Usenet te downloaden.
Sunny Usenet is sinds oktober 2014 overgenomen door Highwinds, een grote Amerikaanse usenet provider die fanatiek N&T toepast, probeer eens een proefabonnement bij een andere provider http://www.spot-net.nl/forums/viewforum.php?f=16 , ook hier geldt "in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst", neem als voorbeeld TweakNews:
Olaf van Miltenburg - 13 februari 2015 schreef:De usenetdienst TweakNews lijkt geen onderdeel meer te zijn van de Nederlandse provider Tweak, maar overgenomen te zijn door het Amerikaanse bedrijf Highwinds. Dit kan gevolgen hebben voor takedown-verzoeken.
>>>Volledig artikel<<<

Ribbelchips
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2015, 17:31
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: Ziggo

Re: Downloaden wil niet meer, alles in rar en traag

#8

Bericht door Ribbelchips »

Ik heb ook dezelfde problemen, maar heb Windows 8.1 draaien. Eweka is mijn newsprovider en internetprovider is Ziggo.

Ik heb zowel die out of memory foutmelding (patch gedownload, geen resultaat) als deze vervelende traagheid en het niet willen uitpakken van de rar bestanden. Ik download nieuwe spots, dus geen oude meuk. Het probleem doet zich echter niet altijd voor. De ene keer haalt ie gewoon 5mb/sec en dan wil ik een nieuwe serie binnenhalen en gaat ie ineens met 120 byes/sec. Het voortgangsbalkje gaat echter wel vrij vlot en uiteindelijk krijg ik de status 'mislukt'.

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

Re: Downloaden wil niet meer, alles in rar en traag

#9

Bericht door Ypsos »

Toevoeging:
Via automatisch gegenereerde DMCA notice/takedownberichten is het voor rechthebbenden een koud kunstje om op grote schaal verzoeken te genereren en tegelijk naar verschillende usenetproviders te verzenden. Een aflevering van een film/serie staat hierdoor hooguit een dag op usenet. Soms verwijdert de nieuwsserver content al na enkele minuten.

De download kan op (eindeloos) xxx dagen blijven staan of de download is veel sneller binnen dan je gewend bent en je treft alleen maar corrupte RAR (onuitgepakte) bestanden aan.
Afbeelding

De beste test is dan "iets" uit de categorie MUZIEK te downloaden, werkt het downloaden nu wel dan is er niets aan de hand met Spotnet, zie ook vorige berichten
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer