Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Spotnet 1e startup werkt niet

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
Xiora
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 feb 2015, 20:40
Reputation: 0
Usenet: sunny usenet
Internet: ziggo

Spotnet 1e startup werkt niet

#1

Bericht door Xiora »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: Geen antwoord gegeven
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Sunny Usenet
Welke Internet Provider heb je?: Ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Geen
Met welk programma download je?: Spotnet
Wanneer begon je probleem?: Na de instalatie
Geef een beschrijving van je probleem: Als ik Spotnet opstart (Met mijn Sunny Usenet gegevens ingevult) wil spotnet uiteraard beginnen met de database bij te werken. Dit werkt maar een paar seconden, daarna blijft het downloaden hangen. Hij stopt met downloaden en na uren wachten nog geen % verder.

Zie foto: http://i.gyazo.com/b20d8893ceb9e3f5eaf8e86cd157b21a.png
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: Nieuwe installatie, 300.000 keer Spotnet opnieuw opstarten. Soms komt de download verder dan andere keer.
Schone installatie: Ja
XML bestand.: Geen antwoord gegeven

Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

Re: Spotnet 1e startup werkt niet

#2

Bericht door Ypsos »

Xiora, aan het screenshot te zien blijft Spotnet hangen op de reacties...
Probeer eens de reacties binnen te halen met DBCloader.
Download: http://www.spot-net.nl/forums/downloads ... &df_id=136


Edit:
UPDATE - Spotnet 1.8.1:
Bugfix Releases en Verbeteringen
o.a. System Out of Memory - FIX

08-07-2015 Release 1.8.4.3
28-05-2015 Release 1.8.4.2
06-05-2015 Release 1.8.4.1

Download locatie:
http://www.spot-net.nl/forums/downloads ... &df_id=115
Laatst gewijzigd door Ypsos op 18 jul 2015, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Topicstarter
Xiora
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 feb 2015, 20:40
Reputation: 0
Usenet: sunny usenet
Internet: ziggo

Re: Spotnet 1e startup werkt niet

#3

Bericht door Xiora »

Ypsos schreef:Xiora, aan het screenshot te zien blijft Spotnet hangen op de reacties...
Probeer eens de reacties binnen te halen met DBCloader.
Download: http://www.spot-net.nl/forums/downloads ... &df_id=136
Klopt, momenteel blijft het hangen bij reacties.
Hiervoor bleef het hangen bij Spot binnenhalen.

Na ongeveer 100 keer (niet overdreven) opnieuw proberen, lukte het eindelijk.
Nu blijft het inderdaad hangen bij reacties.

Ik ga het eens proberen, thanks!

cliogek
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 feb 2015, 09:39
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: UPC

Re: Spotnet 1e startup werkt niet

#4

Bericht door cliogek »

[PLEH]

Zonde om een extra topic te starten dus excuses dat ik hier ook ons vastloop probleem plaatst!
Wij hebben een week geleden onze laptop 100% opgeschoond en overgestapt van Windows 7 naar Windows 8.
Supersnelle, schone en virusvrije laptop dus!
Maar.....vanaf dat moment loopt Spot-Net bij ons ook vast via usenet provider Eweka.

Spot-net start met binnenhalen, de groene balk gaat lopen maar stop vroeger of later en doet helemaal niks meer zodat alleen afsluiten met ctrl-alt-delete helpt bij het afsluiten. De ene keer al bij 10.000 en dan weer veel later. Gisteren liep de balk zelfs een keer tot 90% en stopte. Hoezo om frustie van te worden? :(
Dus GEEN FOUTMELDINGEN maar stopt er gewoon mee!

Uiteraard hebben wij ons verdiept in de mogelijkheden.
Zo hebben we Spot-net removal tools gebruikt, DBC loader(die vaak ook niet reageert), diverse versies van Spot-net maar het BLIJFT VASTLOPEN!
We worden er niet goed van en overwegen zelfs om iets anders te gaan gebruiken.
Via de helpdesk van Spot-net komen we ook niet verder en worden alleen wat standaard dingen genoemd die we allang weten en dat ze niet verantwoordlijk zijn voor Eweka. Maar volgens mij is het niet Eweka maar Spot-net waar de storing ontstaat. Maar ik ben op dat gebied ook maar een leek dus verbeter me maar als ik fout zit.

Toen Windows 7 erop stond werkte alles jarenlang prima. En op de schone pc vanaf dag 1 niet meer. Dat lijkt me ook geen toeval?

We hebben dus een paar vragen;
1) Ligt het nu een probleem van Spot-net, Eweka, Windows 8 of beveiliging?
2) Zijn er nog mogelijkheden die we niet hebben gebruikt?
3) Is er iemand in de regio Nijmegen die, uiteraard tegen betaling, kan helpen om het aan de gang te krijgen?
4) Zijn er eventueel goede alternatieven die geen problemen geven want als ik rondkijk dan hebben gigantisch veel mensen problemen dus daar moet toch wat aan te doen zijn?
5) Heeft dit te maken met rechten van te downloaden materiaal of staat dat er los van?

Sorry voor de vele vragen maar ik zou er veel voor over hebben voor diegene die het voor ons in Nijmegen oplost!

[/PLEH]

-- [bericht automatisch samengevoegd - 06 maart 2015, 11:14] --

[PLEH2]

We denken slim te zijn en hebben een extra lidmaatschap aangevraagd bij Eweka voor 1 maand om op onze andere laptop te installeren.
Dan zouden we ook meteen weten of het aan de laptop ligt.

Zo gezegd zo gedaan.
Op de andere Asus met Windows 8, ook net opgeschoond, Spotnet geïnstalleerd en nu met de nieuw gekregen opstartgegevens van Eweka.
En je raadt het al...OOK op deze laptop loopt alles muurvast op het binnenhalen.

Waar ligt nu het probleem? Spotnet, Eweka, de combinatie van die 2, bij Windows 8.1 pro of elders?
Er wordt alleen naar elkaar gewezen.

Waarom is zoiets relatief "simpels" zo lastig?

[/PLEH2]

cliogek
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 feb 2015, 09:39
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: UPC

Re: Spotnet 1e startup werkt niet

#5

Bericht door cliogek »

Jammer......er komt niemand met een mogelijke oplossing.
Bijna iedereen die ik ken loopt tegen dezelfde problemen op bij herinstallatie terwijl het daarvoor jaren heeft gewerkt.

Tijd om afstand te nemen van Spot-net en Eweka!
Gebruikersavatar

mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1806
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Spotnet 1e startup werkt niet

#6

Bericht door mesa57 »

Ik weet niet wat je dan als alternatief neemt ? Je zou spotlite eens kunnen proberen ...
Overigens, je zei dat DBCLoader ook bleef hangen. Waar dan ? Heeft hij al meerdere reacties opgehaald ?
DBCLoader gebruikt een andere communicatie library dan Spotnet. Dus als beide problemen geven, ligt het aan de provider of aan de windows installatie (virusscanner Kapersky bv veroorzaak problemen).

cliogek
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 feb 2015, 09:39
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: UPC

Re: Spotnet 1e startup werkt niet

#7

Bericht door cliogek »

mesa57 schreef:Ik weet niet wat je dan als alternatief neemt ? Je zou spotlite eens kunnen proberen ...
Overigens, je zei dat DBCLoader ook bleef hangen. Waar dan ? Heeft hij al meerdere reacties opgehaald ?
DBCLoader gebruikt een andere communicatie library dan Spotnet. Dus als beide problemen geven, ligt het aan de provider of aan de windows installatie (virusscanner Kapersky bv veroorzaak problemen).
Bedankt voor de reactie!

DBC Loader blijft hangen doordat er na een bepaalt moment (reageert niet) komt te staan in de bovenste balk.
Waar het programma op dat moment is weet is daarom niet.

Beide laptops waren vers voorzien van Windows 8. Hierna op mijn laptop teruggegaan naar Windows 7 maar ook dat mocht niet baten. Ik hoopte dat het aan Windows 8 zou liggen.
Het ligt ook niet aan een anti-virus programma omdat alleen Defender van Windows erop staat.

Wat ik gewoon niet begrijp is dat Eweka naar Spotnet wijst en op Spotnet niet de hulp te vinden is die noodzakelijk blijkt om het werkend te krijgen. Er wordt naar elkaar gewezen en naar hulppromma's maar we leven in 2015. Het lijkt mij niet zo moeilijk om software te intwikkelen die normaal installeert en dan gebruikt kan worden.

Ik heb deze week vakantie en als ik het niet aan de gang krijg dan gooi ik alles eraf en ben ik er klaar mee.
Gebruikersavatar

mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1806
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Spotnet 1e startup werkt niet

#8

Bericht door mesa57 »

Probeer eens of je wel nieuwsgroepen kunt lezen met bijvoorbeeld meshnews. Als dat dan ook niet lukt ligt het toch waarschijnlijk aan eweka, je account of een firewall.

Appelmoes
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 aug 2012, 09:21
Reputation: 0

Re: Spotnet 1e startup werkt niet

#9

Bericht door Appelmoes »

Ben ook met een nieuwe installatie bezig. In eerste instantie liep hij bij mij ook vast tijdens het ophalen van de posts. Maar na een tijdje (1,5 uur) wachten liet hij plots toch alle posts zien. Daarna moest hij de reacties ophalen, maar na 3,5 miljoen reacties bleef hij hangen. Afgesloten en weer opnieuw geprobeerd. Hetzelfde verhaal. Het vreemde (tenminste dat vind ik) is dat hij wel de nieuwe posts laat zien (en die kan ik ook bekijken) maar het lukt hem niet op de reacties op te halen (Ik heb het hier dus over een nieuwe installatie).
Gebruikersavatar

mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1806
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Spotnet 1e startup werkt niet

#10

Bericht door mesa57 »

@Appelmoes: het is niet zo netjes om in te breken op het topic van een ander.
Maar goed, op 4 okt. 2014 heb je dit probleem al aangekaart en is er een oplossing aangegeven.
Zoek even in je eigen berichten.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer