Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Wijziging server-adres Tweaknews | Verbinding Time-Out etc.

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

Wijziging server-adres Tweaknews | Verbinding Time-Out etc.

#1

Bericht door Ypsos »

Tweak schreef:Aankondigingen en meldingen welke gelden voor de diensten van Tweak.
Afbeelding: Let op: wijziging server-adres Tweaknews

Tot nu toe is het voor Tweak glasvezel en TweakDSL-klanten altijd mogelijk geweest om zonder authenticatie te verbinden met news.tweaknews.nl. Vanaf vandaag is dit niet meer mogelijk. Daarnaast is het voortaan verplicht gebruik te maken van het juiste server-adres voor uw verbinding. Indien u vanaf vandaag geen verbinding meer kunt maken met uw gebruikelijke configuratie, kan het goed zijn dat u probeert te verbinden met het verkeerde server-adres.

Zou u kunnen controleren of u de volgende instellingen gebruikt:
  • Klanten met een los TweakNews-abonnement gebruiken news.tweaknews.nl
  • Als u gebruik maakt van glasvezel via Tweak dan kiest u news.tweak.nl
  • Heeft u een internetverbinding via DSL dan gebruikt u news.tweakdsl.nl
Indien u geen verbinding meer kunt maken met TweakNews en u bovenstaande server-instellingen heeft gecontroleerd kunt u vanzelfsprekend contact met ons opnemen.

Bron
server-adres wijzigen in Spotnet:

Voorbeeld news.tweaknews.nl invoeren:
Spotnet --> Bewerken --> Provider
Afbeelding

Het "Selecteer een provider" venster verschijnt
bij Provider kies: Anders...
news.tweaknews.nl invullen met de daarbij behorende Gebruikersnaam en Wachtwoord.
Afbeelding
Het aantal verbindingen kun je ook handmatig invoeren, in het voorbeeld is 10 ingevuld.
Bij een gewijzigd server-adres, zal Spotnet automatisch een nieuwe database aanmaken.


TweakFiber (glasvezel) gebruikers invullen: news.tweak.nl
TweakDSL gebruikers invullen: news.tweakdsl.nl
Afbeelding

Klik op Verbinden
Spotnet gaat nu alle spots en berichten ophalen.



Spotnet database verwijderen:
TweakNews schreef:Beste TweakNews gebruiker,

Woensdag 5 november vinden er op het Platform van TweakNews tussen
11:00 en 14:00 een aantal onderhoudswerkzaamheden plaats. Hierdoor kan het
zijn dat u tijdelijk hinder ondervindt en dat u na de werkzaamheden uw headers
opnieuw moet ophalen vanwege gewijzigde headernummering.
Als u spotnet gebruikt, is het noodzakelijk om de database te verwijderen en
opnieuw aan te maken (eventueel via herinstallatie)

Het onderhoud heeft geen gevolgen voor gebruikers van NZB's.

Onze excuses voor de eventuele overlast.

Met vriendelijke groet,
Het TweakNews team
Tweaknews gebruikers melden dat na het verwijderen van de Spotnet database, Spotnet weer normaal functioneert.
Deze is te vinden in de map: C:\ProgramData\Spotnet (let op dit is een verborgen map, zie spoiler).
Verwijder de bestanden met de extensie: *.dbc en *.dbs
Spoiler: show
Verborgen items weergeven:

Windows 7


Windows 8
Bronnen: rozeb005, Johan72



Een tooltje om eenvoudig de Spotnet database te verwijderen (of database verplaatsen naar de prullenbak)
vind je hier: >>> viewtopic.php?f=1&t=6412 <<<

Afbeelding

Bij de eerst volgende start van Spotnet worden alle artikelen (spots en reacties) opnieuw opgehaald.

spots ophalen, hierna volgen de reacties
Afbeelding

reacties ophalen
Afbeelding

uitgebreide uitleg (als Spotnet database verwijderen niet voldoende is):
viewtopic.php?f=3&t=7148&start=30#location2



--------------------------------------------< Edit: >--------------------------------------------------------------

Krijg je van dit soort meldingen (Out of memory), tijdens het ophalen van reacties:
Afbeelding


Spotnet 1.8.1 is EOL (End of Life)

Download/installeer => Spotnet Classic 1.9.x
o.a. System Out of Memory - FIX
Diverse verbeteringen, Bugfixes

Meer...viewtopic.php?f=1&t=7472
Laatst gewijzigd door Ypsos op 09 sep 2018, 10:22, 8 keer totaal gewijzigd.
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



Topicstarter
Dienten
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 sep 2012, 21:23
Reputation: 0
Usenet: tweak
Internet: ziggo

foutmelding: connection attempt timed out, or connection hos

#2

Bericht door Dienten »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.81
Wat is je besturingssysteem?: Windows 8
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: tweakdsl
Welke Internet Provider heb je?: ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: -
Met welk programma download je?: spotnet
Wanneer begon je probleem?: maandag 3 nov na 20:00 uur
Geef een beschrijving van je probleem: foutmelding: connection attempt timed out, or connection host has failed to respons
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: Spotnet opnieuw geinstalleerd
Schone installatie: Ja
XML bestand.: Geen antwoord gegeven

Generated by Support Toolkit SRT Generator.

RUDINL58
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 nov 2014, 20:28
Reputation: 0
Usenet: Tweaknews
Internet: UPC

Code 952 en 931

#3

Bericht door RUDINL58 »

Goeienavond. Sinds zondagavond rond middernacht krijg ik geen nieuwe posten meer binnen op Spotnet. Daarvoor nooit een probleem gehad. Plotseling volgend bericht bij opstarten :
"ReceiveAsync. Kan geen gegevens lezen uit de transportverbinding. Een blokkeerbewerking is onderbroken door een aanroep naar WSACancelBlockingCall (952)".
Me een beetje ingelezen en diverse zaken geprobeerd : poorten en aantal verbindingen wat gewijzigd. Enige verandering : nu krijg ik ook regelmatig code (931) in beeld. Na het wijzigen van poorten of i.d. komt dan meestal (952) weer terug. Ook (950) is een keertje voorbijgekomen.
Spotlite geinstalleerd en parallel laten lopen maar die geeft ook "Timeout - server reageert niet binnen 30 seconden".
Ook Firewall al eens uitgeschakeld en mijn Eset AV programma. Niets helpt.
En Tweaknews werkt prima want met Newsleecher krijg ik alle groepen netjes ge-update en posts ook binnengehaald.
Graag advies wat ik nu nog kan doen om Spotnet weer draaiend te krijgen, ben eigenlijk heel erg blij met het programma.
Alvast bedankt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

Re: Code 952 en 931

#4

Bericht door Ypsos »

RUDINL58, Tweaknews heeft onderhoud aan hun server(s) gehad.

Spotnet maakt gebruik van headers, het kan zijn dat Tweaknews het header article numbering systeem heeft gewijzigd, dit houd in dat de database opnieuw moet worden opgebouwd om de nieuwe headers te kunnen gebruiken.
Dit doe je door de Spotnet database te verwijderen, bij de eerst volgende start van Spotnet worden alle artikelen (spots en reacties) opnieuw opgehaald.

spots ophalen, hierna volgen de reacties
Afbeelding

reacties ophalen
Afbeelding

Alles over Spotnet database verwijderen
zie: http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic ... #location1
lees ook het gedeelte over Out of memory

Andere Tweaknews gebruikers melden news.tweaknews.nl als server adres te gebruiken.

"Selecteer een provider" venster:
bij provider kies: Anders...
news.tweaknews.nl invullen met de daarbij behorende Gebruikersnaam en Wachtwoord.
Afbeelding
Het aantal verbindingen kun je ook handmatig invoeren, in het voorbeeld is 10 ingevuld, heb je een 100Mbit account dan vul je 40 in.

Klik op Verbinden

meer hierover vind je hier:
http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic ... 7&start=30

Johan72
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 sep 2013, 18:30
Reputation: 0
Usenet: TweakNews
Internet: Ziggo

Geen nieuwe spots sinds 05-11-2014

#5

Bericht door Johan72 »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Tweaknews
Welke Internet Provider heb je?: Ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: ESET NOD 32
Met welk programma download je?: Newsleecher
Wanneer begon je probleem?: helemaal niets, svoand deed ie het nog, volgende morgen niet
Geef een beschrijving van je probleem: Op 05-11-2014 rond 07:00 wilde ik de spots binnenhalen dat lukte niet, geen melding/foutmelding whatever.
Later nog eens gebprobeerd weer niks, wederem geen fouten. Spotweb zelf haalt wel genoeg binnen. Laaatse keer succesvol spots binnengehaald op 04-11-2014 om 21:15. Er zijn tussentijds geen wijziging aan computer/software geweest.
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: flushdns uitgevoerd, provider settings gechecked, poort van 563 teruggezet naar 119. Andere ISP geprobeerd.
Schone installatie: Nee
XML bestand.: Geen antwoord gegeven

Generated by Support Toolkit SRT Generator.

-- [bericht automatisch samengevoegd - 06 nov 2014, 06:56] --

Ik heb ook Spotweb op mijn Synology NAS draaien, gisteren 05-11 deed ie het nog goed.
Vanwege problemen met SPotnet, zojuist Spotweb geprobeerd, maar die halt ook niets meer binnen.
Ook daar geen foutmelding of wat dan ook, bij retreive information staat: Last update: 18 hours, 52 minutes
Dus op beide platforms krijg ik geen nieuwe spots binnen.

-- [bericht automatisch samengevoegd - 06 nov 2014, 09:53] --

Spotweb op mijn NAS doet het inmiddels weer, heb geen aanpassingen gedaan en/of instellingen veranderd.

rob1944
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2014, 18:18
Reputation: 0
Usenet: xsusenet
Internet: upc

Re: Geen nieuwe spots sinds 05-11-2014

#6

Bericht door rob1944 »

sinds zondag 2 november 2014 19.36 uur krijg ik geen nieuwe spots binnen. Van alles geprobeerd, niets aan de computer verandert maar blijft: geen nieuwe spots gevonden. wat nu ???

bimbam2
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 feb 2011, 22:51
Reputation: 0
Usenet: Tweaknews
Internet: Telfort Glasvezel
Leeftijd: 59

Re: Geen nieuwe spots sinds 05-11-2014

#7

Bericht door bimbam2 »

De spotweb website doet het wel.
Ik las ergens dat Tweaknews onderhoud heeft gedaan en werd het advies te geven in Spotlite de headers te verwijderen en opnieuw te downloaden. Dat werkte.

In Spotnet heb ik in de de map C:\ProgramData\Spotnet (Win 8) van de database bestanden de naam aangepast, daarna Spotnet geopende en werden alle gegevens opnieuw binnengehaald.
De Lijst met Spots werd weer bijgewerkt en ook de reacties bij de Spots.

Misschien een oplossing

rozeb005
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2014, 10:02
Reputation: 0
Usenet: tweaknet
Internet: UPC

Re: Geen nieuwe spots sinds 05-11-2014

#8

Bericht door rozeb005 »

Database 2X verwijderd. Nadat de db weer is aangebracht kan ik 1X bijwerken maar dan is het over. Probeer ik het bijwerken voor de 2e keer dan: Geen nieuwe spots gevonden.
Goeie vraag: Wat nu?? :shock: :shock:
Ik was te snel. Na de 2e maal de db gedownload te hebben werkt alles nu weer!!
Laatst gewijzigd door rozeb005 op 06 nov 2014, 11:56, 2 keer totaal gewijzigd.

Johan72
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 sep 2013, 18:30
Reputation: 0
Usenet: TweakNews
Internet: Ziggo

Re: Geen nieuwe spots sinds 05-11-2014

#9

Bericht door Johan72 »

Ik heb de files .dbs en .dbc verwijderd, locatie \Programdata\Spotnet

Vervolgens Spotnet gestart en alles word opnieuw binnengehaald.
Hij is nu bezig met binnenhalen, ben benieuwd.

Heb de .dbs en .dbc ge-backupped, weet iemand of ik hier nog iets mee kan doen?
Vond het wel handig om een grote Spotnet database te hebben,
om gebruik te kunnen maken van een hoge retentie

-- [bericht automatisch samengevoegd - 06 nov 2014, 12:16] --

Ook verversen na 1e keer binnenhalen werkt prima. (204.240 spots in database)

-nieuwe .dbc is 135.700KB (was 338.828KB)
-nieuwe .dbs is 72.892KB (was 176.040KB)

Mijn oude databasefiles bevatten 599.153 spots

dijkrat
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 sep 2011, 18:29
Reputation: 0

kan geen verbinding maken met de server:er is een time out

#10

Bericht door dijkrat »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.7
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: tweaknews
Welke Internet Provider heb je?: vodafone glasvezel
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: kaspersky
Met welk programma download je?: newsleecher
Wanneer begon je probleem?: sinds gisteren
Geef een beschrijving van je probleem: kan geen verbinding maken met de server:er is een time out opgetreden
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: ik heb geupdate naar 1.8 en het zelfde probleem toen weer terug naar 1.7 en het probleem blijft
Schone installatie: Ja
XML bestand.: Geen antwoord gegeven

Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer