Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Spotnet headers en reacties uit 'gratis usenet headers'?

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
Piedros
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 okt 2014, 13:10
Reputation: 0
Usenet: KPN/Usenet4U
Internet: KPN

Spotnet headers en reacties uit 'gratis usenet headers'?

#1

Bericht door Piedros »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: KPN & Usenet4U
Welke Internet Provider heb je?: KPN
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Panda
Met welk programma download je?: NewsLeecher
Wanneer begon je probleem?: n.v.t. Het gaat om een vraag
Geef een beschrijving van je probleem: Ik maak gebruik van de 'gratis' usenet van KPN binnen mijn abo, aangevuld met een pre-paid pakket van Usenet4U. Deze laatste (veel langere retentie) biedt wel gratis headers, maar downloaden gaat ten koste van de bundel. Nu zijn deze headers vlgs mij de Usenet headers (die dus aan elk afzonderlijk bericht binnen een usenet groep zitten) en dus niet wat in spotnet een header genoemd wordt. Dat laatste is nl. vlgs een interpretatie van al die usenet-headers tot (voor spotnet) zinnige informatie over een post/spot. Nu wil ik de database van spotnet (wijst naar het KPN account) verlengen zodat ik verder terug kan kijken in de historie. Nu is de vraag waar de spotnet header-informatie (incl reacties etc.) vandaan komt. Is dat info die uit een usenet-groep komt en dus ten kosten zou gaan van mijn pre-paid bundel? Of kan ik gewoon spotnet straffeloos naar de prepaid Usenet4U server wijzen zodat hij daar die header-info ophaalt?
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: nog niets. ben nog zoekende.
Schone installatie: Nee
XML bestand.:

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
    <Server Type="Headers" Server="textnews.kpn.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
    <Server Type="Downloads" Server="news.kpnplanet.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
    <Server Type="Uploads" Server="textnews.kpn.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
    </Spotnet>
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1806
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Spotnet headers en reacties uit 'gratis usenet headers'?

#2

Bericht door mesa57 »

De spot en reactie headers komen uit de headers van de usenet groepen free.pt en free.usenet.
Als naar een andere provider overschakelt wordt de database leeggemaakt en opnieuw gevuld.
Pas bij het openen van een spot en het lezen van de reacties worden de berichten geopend.
Of het headeren van de usenet groepen van je bundel afgaat zul je even moeten informeren bij Usenet4U.

Vikanamacy18
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2014, 18:53
Reputation: 0
Usenet: pureusenet
Internet: kpn

Re: Spotnet headers en reacties uit 'gratis usenet headers'?

#3

Bericht door Vikanamacy18 »

ook ik kreeg geen headers meer . Ik heb microsoft.net framewerk van mijn pc gehaald en opnieuw geinstalleerd. Installeer nu Microsoft.NETframewerk4. Dat spotnet nieuwste versie downloaden. Dan na installeren zal spotnet steeds een foutmelding geven maar door bij apllicaties in de linkerkolom ( film, serie etc ) te openen moet je spotnet in de zoekbalk zetten en apllicaties aanvinken. Nu moet je in de Spotnet 1.8.1 Reacties Lader v1.1 - System Out of Memorie ( fix ) aanklikken/openen en deze installeren volgens de stappen die TPFKAY heeft gemaakt. Bij mij werkt Spotnet weer op en top

Topicstarter
Piedros
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 okt 2014, 13:10
Reputation: 0
Usenet: KPN/Usenet4U
Internet: KPN

Re: Spotnet headers en reacties uit 'gratis usenet headers'?

#4

Bericht door Piedros »

mesa57 schreef:De spot en reactie headers komen uit de headers van de usenet groepen free.pt en free.usenet.
Als naar een andere provider overschakelt wordt de database leeggemaakt en opnieuw gevuld.
Pas bij het openen van een spot en het lezen van de reacties worden de berichten geopend.
Of het headeren van de usenet groepen van je bundel afgaat zul je even moeten informeren bij Usenet4U.
Dank je mesa57. Bij Usenet4U heb ik gratis headers dus zou ik spotnet kunnen instellen met Usenet4U als headers-server. In dat geval zie ik dus automatisch een langere historie. Je triggert me wel met je opmerking over het openen van een spot. Wil dat zeggen dat spotnet daarvoor de 'download-server' aanspreekt i.p.v. de 'header-server'? Dat zou in mijn geval dan nog steeds prima zijn omdat dat de KPN usenet server is.
Alvast bedankt.
Gebruikersavatar

mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1806
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Spotnet headers en reacties uit 'gratis usenet headers'?

#5

Bericht door mesa57 »

Nee, daar gebruikt spotnet ook de header server voor.

Topicstarter
Piedros
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 okt 2014, 13:10
Reputation: 0
Usenet: KPN/Usenet4U
Internet: KPN

Re: Spotnet headers en reacties uit 'gratis usenet headers'?

#6

Bericht door Piedros »

Dank voor je hulp. Ik heb inmiddels de headerserver naar mijn usenet4u account laten wijzen. Alles is opnieuw geïndexeerd. Werk nu al 2 dagen met spotnet en zie mijn pre-paid bundel niet krimpen. Het lijkt dus idd allemaal goed te gaan. En ik heb nu langere historie. THNX!!!!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer