Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Al anderhalve maand kan ik niet op spotnet. veel geprobeerd.

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
grasvreter
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 sep 2014, 20:37
Reputation: 0
Usenet: i-telligent
Internet: UPC

Al anderhalve maand kan ik niet op spotnet. veel geprobeerd.

#1

Bericht door grasvreter »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: i-telligent
Welke Internet Provider heb je?: UPC
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Norton en Norman
Met welk programma download je?: Grabit Spotnet
Wanneer begon je probleem?: begin augustus
Geef een beschrijving van je probleem: Spotnet werkt niet meer, zowel op mijn computer en op mijn laptop. Ik krijg de ene keer foutcode 950, een andere keer 931.
Ben bij mijn ouders geweest, mijn vader gebruikt ook spotnet, hier kon ik gewoon inloggen, en downloaden. Ik heb in de afgelopen maanden met mijn internet verbinding zitten tweaken, om zo het beste bereik te krijgen. Heb mijn modem gereset naar fabrieksinstellingen, ik kon weer spots downloaden. Een dag later kreeg ik echter wee foutmeldingen. Ik heb mijn modem wederom gereset, maar kreeg opnieuw foutmeldingen.
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: fabrieksinstellingen modem, schone instalaties, ander internet, fora bezocht.
Schone installatie: Ja
XML bestand.:

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news.i-telligent.com" Username="xxxx" Password="xxxx" Port="563" SSL="1" Connections="2" />
<Server Type="Downloads" Server="news.i-telligent.com" Username="xxxx" Password="xxxx" Port="563" SSL="1" Connections="14" />
<Server Type="Uploads" Server="news.i-telligent.com" Username="xxxx" Password="xxxx" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
</Spotnet>
Generated by Support Toolkit SRT Generator.

Kan iemand mij helpen? Mijn vader, waar ik wel in kan loggen, heeft ook UPC als provider. :thanks: :thanku:
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

Re: Al anderhalve maand kan ik niet op spotnet. veel geprobe

#2

Bericht door Ypsos »

grasvreter schreef:Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Norton en Norman
Kan iemand mij helpen? Mijn vader, waar ik wel in kan loggen, heeft ook UPC als provider
Heeft je vader ook Norton en Norman?
Spotnet en SABnzbd hebben toestemming nodig in je firewall om verbinding te maken met internet.

Firewall:
Norton Internet Security => De firewall gebruiken
bij punt 5 => SABnzbd.exe en Spotnet.exe toesteming geven om verbinding te maken met internet.
5. Selecteer het softwareprogramma dat toegang nodig heeft en selecteer vervolgens Toestaan in de vervolgkeuzelijst.
Figuur 22: Programmabesturing
Afbeelding
Als het programma niet wordt vermeld, klik dan op Toevoegen (Add) en blader naar het uitvoerbare bestand om het aan de lijst toe te voegen. (Allow)
C:\Program Files (x86)\Spotnet\SABnzbd.exe
C:\Program Files (x86)\Spotnet\Spotnet.exe



6. Klik op Toepassen (Apply) en klik vervolgens op OK .
Het softwareprogramma heeft nu toegang tot internet.
Meer over Norman vind je hier: Spotnet en firewalls

PS, 2 x een virusscanner op 1 pc kan problemen veroorzaken, draai je op de laptop Norman en op de computer Norton of andersom dan toch bovenstaande controleren.
één virusscanner + anti-spyware gaat wel goed samen.
vb. anti-spyware: Malwarebytes Anti-Malware

Topicstarter
grasvreter
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 sep 2014, 20:37
Reputation: 0
Usenet: i-telligent
Internet: UPC

Re: Al anderhalve maand kan ik niet op spotnet. veel geprobe

#3

Bericht door grasvreter »

Bedankt voor de reactie. Ik draai norman op mijn laptop, norton op mijn computer. Met mijn laptop kan ik zonder iets bij de firewall te veranderen via het internet van mijn vader wel gebruik maken van spotnet, en thuis dus niet.

Ik zal nu even je uitleg van norton volgen, kijken of het werkt.

-- [bericht automatisch samengevoegd - 06 sep 2014, 11:45] --

Programma's staan in de lijst van de firewall, op toestaan, dus hier ligt het niet aan. Had ik ook niet verwacht sinds ik met dezelfde firewall instellingen op andermans internet wel in kan loggen.

Ik ben zelf van mening dit het aan mijn modem ligt, of zou dat niet kunnen?

Ik kan, ook heel apart, het spelletje clash of clans, niet openen op mijn telefoon en tablet als ik op mijn eigen wifi zit. Op 3g, of andermans wifi, is het geen probleem. Misschien helpt deze info?

bedankt voor de moeite iig!

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

Re: Al anderhalve maand kan ik niet op spotnet. veel geprobe

#4

Bericht door Ypsos »

grasvreter schreef:Ik ben zelf van mening dit het aan mijn modem ligt, of zou dat niet kunnen?
Dat zou heel goed kunnen, zie http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=6591

Wat je nog kunt proberen:
  • computer bedraad aansluiten
  • portforwarding(UPC modem) , poort 563 forwarden naar IP adres van Computer >>> Port Forwarding Guides
  • 2x achter elkaar de harde 30 sec. reset uitvoeren >>> UPC forum/Spotnet/nieuwsgroep werkt ineens niet meer
    Spoiler: show
    stroom eraf en reset pinnetje indrukken 30 sec. terwijl pin ingedrukt, stroom erop, modem laten opstarten, deze handeling herhalen daarna computer opstarten
grasvreter schreef:Ik kan, ook heel apart, het spelletje clash of clans, niet openen op mijn telefoon en tablet als ik op mijn eigen wifi zit. Op 3g, of andermans wifi, is het geen probleem. Misschien helpt deze info?
poort 9339 wordt dan geblokkeerd in je modem/router

clash of clans
TCP verkeer over poort 9339
Outgoing port tester

Topicstarter
grasvreter
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 sep 2014, 20:37
Reputation: 0
Usenet: i-telligent
Internet: UPC

Re: Al anderhalve maand kan ik niet op spotnet. veel geprobe

#5

Bericht door grasvreter »

Bedankt voor de hulp, maar niks schijnt te werken.
Ik heb de harde reset geprobeerd, geen resultaat.
Mijn computer zit standaard op bekabeld internet, en heb de wifi adapter uitgeschakeld.
Port forwarding gedaan, ook hier, is het resultaat 0. bij port 563 krijg ik van spotnet nu de melding dat de server geen ssl ondersteund, bij port 114 is er een verbindingstime-out. (beide ports heb ik forwarded naar mijn ip adres)

Begin een beetje moedeloos te worden! Las in het linkje dat je bij je bericht stuurde dat die persoon in kwestie een nieuw modem van UPC nodig had, om alles op te lossen. Ben bang dat dit ook de enige oplossing voor mij is...

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

Re: Al anderhalve maand kan ik niet op spotnet. veel geprobe

#6

Bericht door Ypsos »

Idd contact opnemen met UPC, uitdraai maken van wat je allemaal al gedaan hebt!
grasvreter schreef:bij port 114...
denk dat je dat je port 119 bedoeld, waarschijnlijk een typo.

Laat nog even weten hoe het afgelopen is.

Topicstarter
grasvreter
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 sep 2014, 20:37
Reputation: 0
Usenet: i-telligent
Internet: UPC

Re: Al anderhalve maand kan ik niet op spotnet. veel geprobe

#7

Bericht door grasvreter »

yes port 119, typo. ga morgen na college langs de upc winkel hier in de stad. Hoop dat het niet al te moeilijk is om mijn modem om te wisselen.

-- [bericht automatisch samengevoegd - 09 sep 2014, 15:40] --

Ik kan weer op spotnet!
Naar de upc winkel geweest. de situatie uitgelegd, de beste man vertelde me dat het niet gebruikelijk was, alleen een monteur kon bepalen of er een nieuw modem nodig was. Hij wilde toch een uitzondering maken, en gaf mij een nieuw modem, tegen inlevering van de oude.
Naar huis gegaan, modem aangesloten, het zou tot 3 uur kunnen duren voordat ik weer online was, maar ik kon direct op internet, en dus ook weer op spotnet (en clash of clans).

Wat was nou de oorzaak? ik heb geen idee. de software of de hardware van mijn modem vertoonde in ieder geval problemen.

Al heeft geen andere oplossing geholpen, toch een big thanks naar de community. Bedankt voor de hulp die jullie me geboden hebben!

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

Re: Al anderhalve maand kan ik niet op spotnet. veel geprobe

#8

Bericht door Ypsos »

Hey dat is goed nieuws :D

UPC is toch wat klantvriendelijker geworden, 100.000 abonnees verliezen in een jaar tijd is niet niks.

Bedankt voor je bericht terug :clap:

Topicstarter
grasvreter
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 sep 2014, 20:37
Reputation: 0
Usenet: i-telligent
Internet: UPC

Re: Al anderhalve maand kan ik niet op spotnet. veel geprobe

#9

Bericht door grasvreter »

En een dikke maand met het nieuwe modem, en ik heb weer exact dezelfde problemen. Kan gewoon op internet surfen, maar als ik wil connecten met een game server, (dota, league of legends) of een downloadserver als spotnet, krijg ik foutmeldingen. UPC opgezegd, krijg binnenkort telfort. goedkoper, en ik hoop gezeikloos...

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

Re: Al anderhalve maand kan ik niet op spotnet. veel geprobe

#10

Bericht door Ypsos »

grasvreter schreef:En een dikke maand met het nieuwe modem, en ik heb weer exact dezelfde problemen.
Is dit een modem/router alles in één of met een losse router er achter?

Heb dit probleem opgelost bij een kennis van mij, die had nog een "oud" UPC modem liggen zonder router, oude modem aangesloten, router (Netgear WNDR3700) er achter en Spotnet werkt weer prima, misschien heb je er wat aan "for the time being", hij gaat trouwens overstappen naar online.
100.002 abonnees :lol:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer