Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Foutmelding: 430 No such article (430)

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!
Gebruikersavatar

Topicstarter
loosoft
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mar 2014, 18:21
Reputation: 0
Usenet: PureUsenet
Internet: ON

Foutmelding: 430 No such article (430)

#1

Bericht door loosoft »

Ik krijg bij vele spots de melding : 430 No such article (430). Soms opent een spot wel, maar voor de tweede keer niet meer.

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: PureUsenet
Welke Internet Provider heb je?: ON
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: AVG Anti-Virus betaalde versie/Windows firewall
Met welk programma download je?: Spotrnet
Wanneer begon je probleem?: Nieuwe PC gekocht. Verse installatie van Windows 7 en ook Spotnet.
Geef een beschrijving van je probleem: Bij diverse spots krijg ik, als ik die openen, de melding:
430 No such article (430). Het betreft willekeurige spots (leeftijd van enkele dagen tot 900 dagen).
Vandaag opende ik een spot en die deed het gewoon. Na afsluiten van die spot wilde ik die nog eens openen en kreeg toen weer die fout.
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: Ik heb de database hernoemd naar news.pureusenet.nlOLD.dbc en news.pureusenet.nlOLD.dbs en toen alles opnieuw binnengehaald, zonder resultaat. Spotnet ook al eens opnieuw ge??nstalleerd, zonder resultaat.
Schone installatie: Ja
XML bestand.:

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
  <Server Type="Headers" Server="news.pureusenet.nl" Username="xxxxxx" Password="xxxxxx" Port="563" SSL="1" Connections="2" />
  <Server Type="Downloads" Server="news.pureusenet.nl" Username="xxxxxx" Password="xxxxxx" Port="563" SSL="1" Connections="10" />
  <Server Type="Uploads" Server="news.pureusenet.nl" Username="xxxxxx" Password="xxxxxx" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
</Spotnet>
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Er zijn twee dingen oneindig: de menselijke domheid en het universum.
Van het universum ben ik echter niet zeker.
Albert Einstein
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1806
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Foutmelding: 430 No such article (430)

#2

Bericht door mesa57 »

Probeer eens zonder SSL (port="119" SSL="0").
Gebruikersavatar

Topicstarter
loosoft
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mar 2014, 18:21
Reputation: 0
Usenet: PureUsenet
Internet: ON

Re: Foutmelding: 430 No such article (430)

#3

Bericht door loosoft »

Hoi mesa57,

dat heeft helaas geen effect :cry:
Er zijn twee dingen oneindig: de menselijke domheid en het universum.
Van het universum ben ik echter niet zeker.
Albert Einstein

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

Re: Foutmelding: 430 No such article (430)

#4

Bericht door Ypsos »

Probeer eens SpotLite
Kan mij herinneren dat er met Spotnet/Eweka ook een 430 error was, SpotLite had daar geen last van.
Gebruikersavatar

mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1806
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Foutmelding: 430 No such article (430)

#5

Bericht door mesa57 »

Schakel ook je firewall/virusscanner eens tijdelijk uit. Zou normaal geen probleem moeten zijn, maar toch ...
Ik heb hier geen problemen met sunnyusenet (zelfde base provider als pure usenet).
Het kan ook (tijdelijk) aan de provider zelf liggen.

Wat er gebeurt : spotnet heeft in zijn database een lijst met headers (spots met titel e.d.) staan.
Zogauw je een spot opent, haalt hij aan de hand van het in de database opgeslagen articlenumber de body van de spot op, waar de overige informatie staat. Als de server dan teruggeeft : "dat article bestaat niet", dan krijg je die fout.

Soms worden de articles opnieuw genummerd, maar dan zou het leegmaken en opnieuw vullen van de database moeten helpen. Overigens vind ik dat de mindere kant van spotnet 1.8.1, die werkt op basis van article numbers terwijl spotnet 1.7.6 message-id georienteerd is. De message-id van een spot blijft altijd gelijk, zelfs bij verschillende providers.

fredvdb
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 apr 2014, 12:48
Reputation: 0
Usenet: Giganews
Internet: Ziggo

Re: Foutmelding: 430 No such article (430)

#6

Bericht door fredvdb »

430 Foutmelding

De 430 foutmelding heeft ook te maken met je provider. Het betekent dat de download die je graag wil doen niet beschikbaar is. Waarschijnlijk is deze vanwege een copyright probleem verwijderd. Ook kan de spot buiten de retentie van je provider vallen. Om de 430 melding in Spotnet op te lossen zul je een andere provider moeten zoeken.

(bron)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer