Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Spots boven bepaalde leeftijd (bijv 1000 dagen) verwijderen?

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
Pandora73
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 apr 2014, 19:19
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: Ziggo

Spots boven bepaalde leeftijd (bijv 1000 dagen) verwijderen?

#1

Bericht door Pandora73 »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows 8
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Newsgrabber
Welke Internet Provider heb je?: UPC
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Comodo
Met welk programma download je?: Spotnet
Wanneer begon je probleem?: Sinds installatie op nieuwe laptop
Geef een beschrijving van je probleem: Er worden posts/spots getoond van vandaag tot en met 1600 dagen geleden, terwijl Newsgrabber maar een retentie van 900 dagen heeft. Dit vertraagt natuurlijk enorm, en is zonde van de ruimte. Is er een manier om spots boven een bepaalde leeftijd (bijvoorbeeld 1000 dagen) te verwijderen?
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: Ik heb geprobeerd om de Spotnet Database Cleanup 1.0.0.9 te downloaden maar bij het uitpakken van de .rar krijg ik de boodschap dat dat bestand is beschadigd en niet kan worden uitgepakt. Verder heb ik al geprobeerd in settings.xml iets te vinden wat met leeftijd te maken kan hebben maar niks gevonden. Ook heb ik de beide databasebestanden al verwijdered, en Spotnet opnieuw geïnstalleerd (hoewel het al een clean install was, op een nieuwe laptop) maar zonder resultaat.
Schone installatie: Ja
XML bestand.: Geen antwoord gegeven

Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

Wheaten
Supporter
Berichten: 838
Lid geworden op: 11 sep 2012, 18:43
Reputation: 0
Usenet: Sunny
Internet: Ziggo
Locatie: Brabant
Leeftijd: 109

Re: Spots boven bepaalde leeftijd (bijv 1000 dagen) verwijde

#2

Bericht door Wheaten »

Zou er niets teveel aan doen. het scheelt je 150MB, geloof niet dat dat tegenwoordig een groot probleem is.
Het feit dat je na het verwijderen van de database nog steeds 1600 dagen terug kan, betekent dat je USP een hogere text dan binary retentie heeft.

kostenzer
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:03
Reputation: 0

Re: Spots boven bepaalde leeftijd (bijv 1000 dagen) verwijde

#3

Bericht door kostenzer »

Ik ben het helemaal eens met Pandora73
Als je nu zelf bij bv instellingen een getal kon ingeven.
Nu wordt er de verwachting gewekt dat spots er nog zijn en dan is het vervelend om te merken dat ze weg zijn.
Als je zelf wat zou kunnen ingeven kun je het aan je eigen situatie (retentie tijd van je USP) aanpassen.
De grootte van de database is daarbij van zeer ondergeschikt belang.
Gebruikersavatar

Wheaten
Supporter
Berichten: 838
Lid geworden op: 11 sep 2012, 18:43
Reputation: 0
Usenet: Sunny
Internet: Ziggo
Locatie: Brabant
Leeftijd: 109

Re: Spots boven bepaalde leeftijd (bijv 1000 dagen) verwijde

#4

Bericht door Wheaten »

Helaas biedt spotnet deze mogelijkheid niet.
Als dit erg belangrijk voor je is, zou je kunnen overwegen om over te stappen naar spotlite.
Spotlite biedt je deze mogelijkheid wel:
Afbeelding

Topicstarter
Pandora73
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 apr 2014, 19:19
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: Ziggo

Re: Spots boven bepaalde leeftijd (bijv 1000 dagen) verwijde

#5

Bericht door Pandora73 »

Sorry voor de late reactie. Ik dacht dat ik had ingesteld dat ik een bericht zou krijgen bij nieuwe reacties, maar die heb ik niet gehad.
Ik ga inderdaad eens kijken naar SpotLite. En het is inderdaad niet de omvang van de database die me ergert, maar meer als ik zoek op wat oudere series, dat ik denk het te kunnen downloaden maar dat dan een deel toch te oud is en dus niet gevonden kan worden. Het is geen levensbedreigend probleem of zo verder natuurlijk, maar het is gewoon irritant, vind ik ;-)
Dank voor de antwoorden in ieder geval!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer