Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Hoe krijg ik Divx zonder RAR bestanden?

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
BJMooij
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 nov 2011, 22:36
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: Ziggo

Hoe krijg ik Divx zonder RAR bestanden?

#1

Bericht door BJMooij »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: Geen antwoord gegeven
Wat is je besturingssysteem?: Windows XP
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: Eweka
Welke Internet Provider heb je?: Ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Avast
Met welk programma download je?: Spotnet
Wanneer begon je probleem?: Gisteren
Geef een beschrijving van je probleem: Ik downloadde altijd Divx en toen kreeg ik direct een Avi film compleet binnen. Nu moet ik alles uitpakken (RAR bestanden), wat niet lukt. Ik krijg telkens een lijst met RARS die niet opeenvolgend zijn, ik krijg dus nooit een hele film binnen. De vraag is niet hoe ik de bestanden w??l krijg uitgepakt, maar hoe ik gewoon hele films kan downloaden zonder iets uit te hoeven pakken.
XML bestand.: Geen antwoord gegeven

Generated by Support Toolkit SRT Generator.

-- [bericht automatisch samengevoegd - 29 maart 2014, 20:40] --

Voor de duidelijkheid: Normaal downloadde ik een film en kreeg ik direct een compleet AVI bestand. Ik kon direct de film zien. Nu moet ik iedere keer .rar bestanden uitpakken. Sowieso snap ik de hele omweg niet, maar ik zou graag een oplossing zien.
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

Re: Hoe krijg ik Divx zonder RAR bestanden?

#2

Bericht door Ypsos »

Als de rar bestanden gemaakt zijn met WinRar 5.01, pakt Spotnet(SABnzbd) deze niet uit.
Probeer eens SABnzbd te updaten met: SABnzbd Updater v1.1 voor Spotnet SABnzbd 0.7.17 ondersteund het WinRar 5 formaat!

SABnzbd 0.7.17 brengt de volgende veranderingen:
Spoiler: show
Features
Upgrade embedded unrar to 5.01 and (partially) support RAR5 format
Support for more meta-data in NZB files (to be used in TV Sort)
Optional integration with the OZnzb indexer, allows user access to ratings and reporting directly from SABnzbd interface.
Optional automatic feedback to OZnzb on failed downloads
Commandline option --pidfile to set your own PID-file name/path (Unix and OSX)
Basic support for X-DNZB-Failure and X-DNZB-Details headers, sent by some indexers
Support rate-limiting by (a number of) indexers
Special option "warn_dupl_jobs" to suppress/enable warnings for duplicate jobs
Special option "flat_unpack" to ignore folders inside archives


Bug fixes

Fix false encryption alarms for some posts
Fix issue with OSX Mavericks Notification Center support
Fix issues with passwords embedded in file names
Support UNC paths in Sort expressions (Windows)
Add password entry boxes in smpl and Classic skins
Prevent unwanted change of queue order after editing job details
Allow Default category to be picked in Multi-Ops
Helpt dit niet zie: Download mislukt? Lees dit eerst!
Laatst gewijzigd door Ypsos op 04 jun 2014, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Topicstarter
BJMooij
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 nov 2011, 22:36
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: Ziggo

Re: Hoe krijg ik Divx zonder RAR bestanden?

#3

Bericht door BJMooij »

Bedankt voor je moeite, maar hoe kan het dat alle Divx films uit rar bestanden bestaan terwijl ik dit eerst bijna nooit meemaakte? Ik kreeg altijd direct een .avi bestand binnen die ik direct kon afspelen. Is er een mogelijkheid dat je van tevoren al ziet dat het uit rar bestanden bestaat? Bij de spots zelf kan ik dit nergens terugvinden..

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

Re: Hoe krijg ik Divx zonder RAR bestanden?

#4

Bericht door Ypsos »

Even wat meer moeite doen, met lezen bedoel ik dan:
SABnzbd Updater v1.0 voor Spotnet

SABnzbd is de interne newsreader van Spotnet een programma wat het mogelijk maakt om "spots" direct te downloaden. SABnzbd repareert de bestanden indien dit nodig is en pakt ze ook nog uit, het downloaden, repareren en uitpakken van bestanden gebeurt op de achtergrond.

SABnzbd Updater voor Spotnet is een tool om eenvoudig de nieuwste versie van SABnzbd voor Spotnet te installeren.
Het programma gecontroleerd welke SABnzbd versie jij gebruikt en downloadt dan indien nodig automatisch de nieuwste versie van SABnzbd en installeert deze in Spotnet, zo kun je dus altijd over de laatste versie van SABnzbd beschikken.
Dus het uitpakken van het DivX bestand gebeurd op de achtergrond (SABnzbd), als dit hele proces klaar is, vind jij je uitgepakte Divx film in je download folder.

:arrow: MAAR als de poster deze film ingepakt heeft met WinRar v5.01, kan de standaard SABnzbd versie die mee geïnstalleerd wordt met Spotnet het WinRar 5 formaat niet uitpakken, i.p.v. de DivX film vindt je nu RAR bestanden.
(er kan ook een andere rede zijn nl. NTD requests zie verderop in de uitleg)

meestal geeft de poster het wel aan in de Spot-info WINRAR 5.01 te gebruiken
Poster schreef:!!!!! UPDATE je WINRAR naar Versie 5.01, om problemen te voorkomen
Oplossing:
SABnzbd updaten naar 0.7.17 (deze ondersteund het WinRar 5 formaat)
Spoiler: show
SABnzbd 0.7.17 brengt de volgende veranderingen:
Features
Upgrade embedded unrar to 5.01 and (partially) support RAR5 format
Support for more meta-data in NZB files (to be used in TV Sort)
Optional integration with the OZnzb indexer, allows user access to ratings and reporting directly from SABnzbd interface.
Optional automatic feedback to OZnzb on failed downloads
Commandline option --pidfile to set your own PID-file name/path (Unix and OSX)
Basic support for X-DNZB-Failure and X-DNZB-Details headers, sent by some indexers
Support rate-limiting by (a number of) indexers
Special option "warn_dupl_jobs" to suppress/enable warnings for duplicate jobs
Special option "flat_unpack" to ignore folders inside archives


Bug fixes

Fix false encryption alarms for some posts
Fix issue with OSX Mavericks Notification Center support
Fix issues with passwords embedded in file names
Support UNC paths in Sort expressions (Windows)
Add password entry boxes in smpl and Classic skins
Prevent unwanted change of queue order after editing job details
Allow Default category to be picked in Multi-Ops
Hoe?
d.m.v. de addon SABnzbd Updater v1.0 voor Spotnet, hiermee kun je heel eenvoudig SABnzbd (voor Spotnet) updaten.

Lukt het downloaden/uitpakken nog steeds niet?
Dan is de meest aannemelijke verklaring dat deze bestanden niet meer compleet op de servers van Eweka staan als gevolg van NTD requests.

Lees hierover: Download mislukt? Lees dit eerst!

Topicstarter
BJMooij
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 nov 2011, 22:36
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: Ziggo

Re: Hoe krijg ik Divx zonder RAR bestanden?

#5

Bericht door BJMooij »

Heb de laatste versie van allebei de programma's (SABnzbd en WinRar), maar nu zit ik met een nieuwe probleem. Nieuw onderwerp is daarvoor al aangemaakt. Spotnet is nu weer is retetraag. Iedere keer als ik het een paar maanden niet heb gebruikt en ik ga weer downloaden heeft Spotnet problemen. Zodra ik weer kan downloaden vind ik het super, maar de weg er naar toe is wel bijzonder omslachtig.

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

Re: Hoe krijg ik Divx zonder RAR bestanden?

#6

Bericht door Ypsos »

BJMooij schreef:bijzonder omslachtig
Het proces achter de groene download pijl is omslachtig, al lijkt het eenvoudig... Groene pijl klikken, downloaden.... koffie drinken.... download folder openen .... film bekijken :D

Even kort, een zeer beknopte uitleg wat er op de achtergrond gebeurd

Poster:
  • DivX-Film 700MB
  • DivX-Film inpakken met WinRar vb. in 28 stukken van 25MB (DivX-film.part01.rar t/m DivX-film.part28.rar, 700MB uploaden in 1 keer gaat niet! De maximale grootte van een bericht in een nieuwsgroep is beperkt. Als het bericht te groot is, dan wordt het niet geaccepteerd door de server. )
  • Reparatie bestanden (PAR2) aanmaken met bv. QuickPar
  • RAR en PAR2 uploaden naar een alt.binaries.* groep (nieuws groep speciaal voor data zoals films of muziek)
    Op nieuwsgroepen kunnen alleen tekstbestanden worden geplaatst en geen binaire bestanden, upload programma gaat de RAR bestanden coderen naar tekst bestanden ( yEnc formaat)
  • Spot aanmelden bij Spotnet (toevoegen) afbeelding, spot-info, NZB bestand etc.


Spotnet -> Downloaden:
  • Groene pijl (BJMooij wil de DivX Film downloaden)
    het automatische proces op de achtergrond:
  • NZB bestand downloaden naar tijdelijke folder %TEMP%
  • SABnzbd: leest het NZB bestand in, welke nieuwsgroep staat de film, hoeveel segmenten etc.
  • Tekst ( yEnc ) bestanden downloaden
    ..\Downloads\Incompleet\Titel van de Film\__ADMIN__\(segmenten)
  • Tekst bestanden aan elkaar knopen, omzetten naar het oorspronkelijke binaire formaat het zogenaamde decoderen, de tekst bestanden worden weer omgezet naar een rar bestand.
    ..\Downloads\Incompleet\Titel van de Film\DivX-film.part01.rar, DivX-film.part02.rar enz.
    In het voorbeeld hebben we 28 RAR bestanden van 25MB
  • Rar bestanden controleren (PAR2) en waar nodig is, repareren
  • Rar bestanden uitpakken (DivX-Film)
  • DivX-film verplaatsen naar ..\Downloads\compleet\DivX-Film ¹
  • Rar bestanden verwijderen
¹reversed names
Spoiler: show
Er zijn verschillende posters actief met het verspreiden van de nieuwste films en tv-series en proberen een N&T te voorkomen door andere bestandsnamen te gebruiken vaak zie je een omgekeerde tekenreeks als bestandsnaam zg. 'reversed names' o.a. de groep QoQ maakt gebruik hiervan

Bij het downloaden van 'reverse names' bestanden worden de bestanden uitgepakt met de meest onbegrijpelijke bestandsnamen, er moet nog een handmatige nabewerking plaats vinden om de namen weer leesbaar te maken.
pySabRename neemt dit werk uit handen, dus SABnzbd repareert de bestanden indien dit nodig is en pakt deze uit en pySabRename zorgt voor de nabewerking, de omgekeerde tekenreeks wordt weer een leesbare tekenreeks
Daarnaast worden er vaak extra bestanden toegevoegd die niks met de download te maken hebben, denk hierbij aan advertenties en programma's. pySabRename verwijdert deze programma's, dat bespaart ruimte op de pc.

pySabRename is verwerkt in Mini update Spotnet 1.8.1.2, een echte aanrader dus!
met dank aan Blauwbek :clap:
Eweka krijgt een klacht van de belanghebbenden,
Eweka verwijderd het auteursrechtelijk beschermd materiaal op verzoek van de belanghebbenden.
Een Notice and Takedown (N&T) dus, Eweka verwijderd de bestanden van "hun" nieuwsserver
(het kan zijn dat bij Sunny Usenet of andere usenet providers de bestanden nog op de server staan)

Waaraan kun je zo'n verwijderd bestand herkennen?
  • De download is veel sneller klaar dan dat je normaal gewend bent, maar je krijgt niks binnen.
  • Spotnet geeft de melding "mislukt"
  • De downloadsnelheid is zeer wisselend (lees laag)
  • In plaats van een afspeelbaar bestand (iso, dvd5, divx) staan er in je map een aantal par en rar bestanden. Deze zijn niet te repareren/uit te pakken.
  • De download ligt binnen de retentie van je usenetprovider.
ZIE: Download mislukt? Lees dit eerst!

:idea: Meestal vindt je nog wat restanten terug bij het downloaden na N&T (binnen een X aantal dagen):
..\Downloads\Incompleet\Titel van de Film\__ADMIN__\(segmenten)
..\Downloads\Incompleet\Titel van de Film\DivX-film.part01.rar maar niet compleet!
Reparatie d.m.v. PAR2/Quickpar is onmogelijk, te veel missende blokken.


Dan is er nog de andere optie, alhoewel die niet veel voorkomt: WinRar 5 formaat
Alle bestanden zijn compleet, geen missende blokken, maar de film is niet uitgepakt

De poster heeft de DivX Film ingepakt met WinRar 5.01
De setup van Spotnet installeert standaard SABnzbd v0.6.10 mee incl. UnRAR.exe v4.1.0
UnRAR.exe v4.1.0 kan geen WinRar 5 bestanden uitpakken.

oplossing: SABnzbd updaten naar 0.7.17 (deze ondersteund het WinRar 5 formaat)
zie vorig bericht: SABnzbd Updater v1.0 voor Spotnet
of download Mini update Spotnet 1.8.1.2

zie ook bericht van Wheaten in je andere bericht: http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=6784
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer