Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Steeds alle reacties bijwerken bij Database verversen

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
Deleted User 10170

Steeds alle reacties bijwerken bij Database verversen

#1

Bericht door Deleted User 10170 »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows XP
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: Eweka
Welke Internet Provider heb je?: UPC
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: AVG
Met welk programma download je?: Spotnet
Wanneer begon je probleem?: Na installatie.
Geef een beschrijving van je probleem: Steeds als ik de knop "Database bijwerken" gebruik worden alle reacties weer volledig opnieuw opgehaald (zo'n 8.000.000).
XML bestand.: Geen antwoord gegeven

Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1806
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Steeds alle reacties bijwerken bij Database verversen

#2

Bericht door mesa57 »

Ik constateerde gisteren hetzelfde met spotnet 1.7.6 nadat ik de database had weggedaan. Ook nog een andere provider (sunnyusenet). Het terugzetten van de oude DB verholp het probleem...

-- [bericht automatisch samengevoegd - di 25 maart 2014, 13:25] --

Ik heb nog eens in de database gekeken. Er wordt geen enkele reactie opgeslagen, vandaar dat spotnet ze telkens overnieuw ophaalt. De oorzaak is mij (nog) niet duidelijk :(

bombarie86
Berichten: 86
Lid geworden op: 14 feb 2011, 20:34
Reputation: 0
Usenet: Hitnews
Internet: Ziggo

Re: Steeds alle reacties bijwerken bij Database verversen

#3

Bericht door bombarie86 »

check even met rechtermuisknop in eigenschappen van je database (.dbc) of "alleen lezen" niet aangevinkt staat, is dit aangevinkt, dan weghalen. Misschien helpt dit.

vossie
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 mar 2014, 22:01
Reputation: 0
Usenet: extreme usenet
Internet: xms

Re: Steeds alle reacties bijwerken bij Database verversen

#4

Bericht door vossie »

ik heb een soort gelijk probleem
overgestapt naar een andere provider en spotnet er van afgehaald en opnieuw opgezet met alle nieuwe gegevens maar bij elke inlog gaat hij de gehele database zogenaamd downloaden
heb dat alleen lezen gekeken en dat was niet het probleem
Gebruikersavatar

mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1806
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Steeds alle reacties bijwerken bij Database verversen

#5

Bericht door mesa57 »

Ik kan het niet bevestigen, maar het lijkt alsof het probleem alleen bij spotnet 1.7.x optreedt en niet bij 1.8.x
Ik vermoed dat het grote aantal reacties bij sommige providers (> 8.000.000) de oorzaak is.
Spotnet 1.7.x leest ze wel allemaal, maar slaat ze niet op.
Anyway, nadat ik een klein programma geschreven had om de "comments" tabel zelf te vullen met alle reacties was het probleem over.
Ik wil graag op 1.7.6 blijven omdat ik regelmatig van provider wissel en dan de database van de vorige wil hergebruiken. Versie 1.8.x heeft daar moeite mee.

vossie
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 mar 2014, 22:01
Reputation: 0
Usenet: extreme usenet
Internet: xms

Re: Steeds alle reacties bijwerken bij Database verversen

#6

Bericht door vossie »

Hoi Mesa, ik ben helaas geen programmeur. kreeg te horen dat ik maar via een andere pc de database moest opslaan en dan op deze pc moet toevoegen...maar heb geen laptop of andere pc(alleen ipad) dus blijf het probleem houden
wat je zegt klopt inderdaad hij leest ze wel maar slaat ze niet op
bij de 1.8 versie omdat het ongeveer 10.000.000 reacties zijn die hij moet laden geeft mijn pc op het einde een foutmelding met iets van out of memory
jij enig idee hoe ik dit oplos?
Gebruikersavatar

mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1806
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Steeds alle reacties bijwerken bij Database verversen

#7

Bericht door mesa57 »

Ik wist niet dat 1.8.x het probleem ook vertoond. Iemand anders schreef dat het installeren van 1.8.x het probleem opgelost had. Mijn provider (sunnyusenet) levert nu ongeveer 8.000.000 reacties en daar loopt 1.7.x op stuk. Misschien dat bij 1.8.x de grens iets hoger ligt ? Ik heb het vermoeden dat de 2Gb grens in het geheugen bereikt wordt ?
Ik denk dat voor jou de enige oplossing is om over te stappen op Spotlite. Posten kan dan wel niet meer.

vossie
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 mar 2014, 22:01
Reputation: 0
Usenet: extreme usenet
Internet: xms

Re: Steeds alle reacties bijwerken bij Database verversen

#8

Bericht door vossie »

no problem dan ga ik spotlite wel installeren

-- [bericht automatisch samengevoegd - 26 maart 2014, 13:08] --

spolite geinstalleerd en dat werkt (wel effe wennen)
vraagje gewoon..ik zie dat je ook database kan exporteren en importeren, zou ik bijv database exporteren kunnen doen en dat in spotnet folder alvast zetten (of ergens anders bewaren) en vervolgens spotnet weer installeren en die databasefile toevoegen...neem aan dat dit gewoon kan?
Gebruikersavatar

mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1806
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Steeds alle reacties bijwerken bij Database verversen

#9

Bericht door mesa57 »

De spotlite database kun je niet importeren in spotnet. Zelfs de spotnet 1.7 database is niet compatible met spotnet 1.8.

-- [bericht automatisch samengevoegd - wo 26 maart 2014, 15:04] --

Ik heb spotnet 1.8.1 nog eens bekeken. Die slaat de spots volgens mij wat efficienter op. Maar uiteindelijk zul je daar ook wel tegen de 2Gb grens aanlopen afhankelijk van de retentie van je provider.
Wat ik ook nog een beetje kwalijk vind is dat hij na het downloaden / opslaan van de reacties het geheugen niet vrijgeeft.
Nou ja, als je afsluit natuurlijk wel.

Afbeelding

-- [bericht automatisch samengevoegd - wo 26 maart 2014, 15:26] --

PS, het niet vrijgeven komt natuurlijk door de .net garbage collector.

vossie
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 mar 2014, 22:01
Reputation: 0
Usenet: extreme usenet
Internet: xms

Re: Steeds alle reacties bijwerken bij Database verversen

#10

Bericht door vossie »

ja heb spotnet nogmaals gedownload en krijg weer hetzelfde nja als ie stopt staat in spotnet wel de nieuwe spots
enfin ik heb reactie terug van mijn provider gehad die zei dat ik de database maar eens op moest slaan maar die heb ik dus niet, in ander thread hier database opgeslagen en in spotnetfolder geplakt maar dat was dus niet de oplossing
blijkbaar is de oplossing super simpel maar toch doe ik iets fout
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer