Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

krijg geen nieuwe spots binnen

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
Johan72
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 sep 2013, 18:30
Reputation: 0
Usenet: TweakNews
Internet: Ziggo

Re: krijg geen nieuwe spots binnen

#11

Bericht door Johan72 »

Ik had voor op nieuw installeren een kopie gemaakt van de map C:\Program Data\Spotnet.
Spotnet netjes verwijderd, ccleaner gedraaid (registry), herstart.
Spotnet opnieuw geïnstalleerd, werkte niet, daarna de kopie van de map C:\Program Data\Spotnet
over de verse installatie heen gekopieerd. Het werkte nog steeds niet.
Vervolgens mijn bevindingen hier in dit draadje gezet en het voor die avond voor gezien gehouden.

De volgende ochtend voor dat ik naar mijn werk ging nog eens gekeken en zonder iets aan te passen werkte het weer!
Dus verse installatie met toch mijn oude database :-), gelukkig maar want ik heb niet voor niks een payserver.

Nu op dit moment werkt het nog steeds. Vandaar mijn vermoeden dat het aan de script hosting lag.
En niet zozeer aan de op de PC geïnstalleerde spotnet clients.

-- [bericht automatisch samengevoegd - 04 sep 2013, 20:33] --
Flupke01 schreef:Ja, hier lukt het momenteel ook weer, net als gisterochtend. Hopelijk blijft het ook zo.
Wat is trouwens de script host?
Ik weet niet of ik het precies helemaal goed verwoord, Correct me if I'm wrong.
Maar doe toch een poging.

Spotnet bestaat uit 2 delen, het 1e deel is het programma Spotnet dat je op je eigen PC installeert.
Deze download de spots en slaat deze op in een database op je eigen PC. (Win8 C:\Program Data\Spotnet)
Met het programma Spotnet kun je ook persoonlijke aanpassingen doen/maken, zoals filters en andere add-ons.
Bovendien zit bij Spotnet ook het programma Sabnzbd waarmee je ook de daadwerkelijke NZB kunt downloaden.

Het 2e deel is een script dat 'ergens' op het internet draait. (dus gehost wordt)
Dit script verzorgt het daadwerkelijk doorzoeken van alle nieuwsgroepen, verzamelen van headers.
Bovendien verzorgt dit script ook de reacties van de spots.
(die reacties staan niet in de Nieuwsgroepen zelf en ook niet op je PC, als je goed oplet,
zie je dat ze ververst/opgehaald worden zodra je een spot opent.)

Bijvoorbeeld Spotlite en Spotweb maken alléén gebruik van het 2e deel, het script.
Daarvoor hoef je niks te installeren, je kunt zo naar hun webpagina gaan.
(op het moment van schrijven is Spotweb offline)

grtz
Johan
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



eeden66
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 sep 2013, 20:50
Reputation: 0
Usenet: eweka
Internet: tele2

Re: krijg geen nieuwe spots binnen

#12

Bericht door eeden66 »

Mail gehad van Eweka,moest spotnet verwijderen en opnieuw installeren. Probleem opgelost en haal weer alles binnen.

Flupke01
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jul 2011, 23:04
Reputation: 0
Usenet: easyusenet
Internet: Tele2

Re: krijg geen nieuwe spots binnen

#13

Bericht door Flupke01 »

Ik weet niet of ik het precies helemaal goed verwoord, Correct me if I'm wrong.
Maar doe toch een poging.

Spotnet bestaat uit 2 delen, het 1e deel is het programma Spotnet dat je op je eigen PC installeert.
Deze download de spots en slaat deze op in een database op je eigen PC. (Win8 C:\Program Data\Spotnet)
Met het programma Spotnet kun je ook persoonlijke aanpassingen doen/maken, zoals filters en andere add-ons.
Bovendien zit bij Spotnet ook het programma Sabnzbd waarmee je ook de daadwerkelijke NZB kunt downloaden.

Het 2e deel is een script dat 'ergens' op het internet draait. (dus gehost wordt)
Dit script verzorgt het daadwerkelijk doorzoeken van alle nieuwsgroepen, verzamelen van headers.
Bovendien verzorgt dit script ook de reacties van de spots.
(die reacties staan niet in de Nieuwsgroepen zelf en ook niet op je PC, als je goed oplet,
zie je dat ze ververst/opgehaald worden zodra je een spot opent.)

Bijvoorbeeld Spotlite en Spotweb maken alléén gebruik van het 2e deel, het script.
Daarvoor hoef je niks te installeren, je kunt zo naar hun webpagina gaan.
(op het moment van schrijven is Spotweb offline)

grtz
Johan
Klinkt helder, dank voor de uitleg! :goed:

hjvbft
Berichten: 2079
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:02
Reputation: 0

Re: krijg geen nieuwe spots binnen

#14

Bericht door hjvbft »

Ter aanvulling/verbetering

Spotnet maakt gebruik van 4 nieuwsgroepen.
1- free.pt voor de spots
2- free.usenet voor de reacties
3- free.willey voor spammeldingen
4- alt.binaries.ftd voor de NZB

Spotnet 1.8.1 maakt gebruik van 2 database bestanden:
Deze staan in Vista/w7/w8 in C:\Program Data\Spotnet\ en bij XP in C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Spotnet\.
De 2 database bestanden hebben als naam de servernaam (alleen a t/m z) of 0 t/m 9 incl. punten.
De spots staan in de dbs en de reacties staan in de dbc.
Bij Spotnet 1.7.6 staat alles in één database en eindigt op db.

Spotnet gebruikt zelf geen script op internet. Via addons/skins kunnen en worden er scripts gebruikt.
Spotnet (zonder skins en/of addons) is volledig decentraal incl. het ondertekenen van spots.

Het is wel nodig om SpotLite te installeren. SpotLite verwerkt de headers in database bestanden om zo spots en reacties te kunnen tonen. Ook word het aantal spammeldingen opgeslagen in de lokale database.


Spotweb kan op twee manieren gebruik worden.
1- Zelf installeren. De headers worden dan verwerkt in een lokale database om zo de spots en reacties te tonen. Ook word het aantal spammeldingen bijgehouden.
2- Een publieke Spotweb versie gebruiken. Het vermelden van links naar deze sites is hier niet toegestaan.

Doordat iedereen Spotweb kan installeren is Spotweb net zo offline als Spotnet, SpotLite, SpotGrit of µSpotted.
Gebruikersavatar

Mustang5.0
Berichten: 57
Lid geworden op: 15 feb 2011, 15:47
Reputation: 0

Re: krijg geen nieuwe spots binnen

#15

Bericht door Mustang5.0 »

GerritPD schreef:Ik heb de file ( in mijn geval van eweka ) newsreader.eweka.nl.dbs verplaatst en Spotnet weer gestart en nu werkt het weer. ( dus een schone database weer nu )
Ik draai W8 en de files staan bij andere versies weer in een ander Dir
Bij mij staan ze in C:\ProgramData\Spotnet

Succes voor diegene die ook niet kunnen updaten.

Gr.
iid bedankt voor de tip, nu nog de reacties kunnen zien.
Ook mijn eigen reactie zie ik niet meer staan als ik Spotnet opnieuw start :crazy:

Met vriendelijke groet Mustang5.0

Update: Na Spotnet opnieuw te hebben geïnstalleerd werkt het weer als vanouds :mrgreen:

FunkyDragon
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 sep 2013, 07:42
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: UPC

Re: krijg geen nieuwe spots binnen

#16

Bericht door FunkyDragon »

Ik heb dezelfde probleem. Krijg geen nieuwe spots binnen via Spotnet. Alles verwijderd en opnieuw geinstaleerd en nog steeds geen nieuwe posts op spotnet. Eweka is mijn service en UPC mijn internet provider. Heeft iemand nog suggesties? :shock:

Carel
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 sep 2013, 11:57
Reputation: 0
Usenet: eweka
Internet: ziggo

Re: krijg geen nieuwe spots binnen

#17

Bericht door Carel »

Zelfde probleem hier. Ik krijg wel de spots binnen maar het gaat fout bij de reacties ophalen. Bij 80% breekt hij af en maakt hij geen database aan. Iedere keer moet je dus weer bij het opstarten (wanneer je nieuwe spots wilt ophalen) lang wachten tot dat hij door de reacties heen is. Het vreemde is dat de installatie wel is gelukt op een andere pc waar ik XP heb draaien. Alles zonder problemen. Op de pc waar het niet lukt draait windows 7.

ManiaK
Berichten: 2396
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:51
Reputation: 0

Re: krijg geen nieuwe spots binnen

#18

Bericht door ManiaK »

@Carel: Oplossing?: kopieer de databasebestanden (.dbs en .dbc) van de PC met WinXP naar de Spotnetmap op de Win7 PC.
Klik-> http://www.spot-net.nl/faq/#6
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================

MammaBeer
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2011, 12:33
Reputation: 0

Re: krijg geen nieuwe spots binnen

#19

Bericht door MammaBeer »

Ik krijg ook helemaal niets meer binnen.
Iemand enig idee (blond-proof graag) hoe ik kan zorgen dat ik het weer goed krijg?
Ik heb niets veranderd: heb EWEKA en als provider XMSNET Z(glasvezel)
Dank voor alle tips

ManiaK
Berichten: 2396
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:51
Reputation: 0

Re: krijg geen nieuwe spots binnen

#20

Bericht door ManiaK »

@MammaBeer,
Eweka heeft wat aanpassingen gedaan, als het goed is heb je daar een mailtje van gehad? Dat kan voor problemen zorgen in oa Spotnet.

Heb je al een schone installatie gedaan?

De blondproofversie :oops: : Verwijder Spotnet helemaal met de Removal tool Klik-> downloads.php?view=detail&df_id=111 <-Klik
Download Spotnet 1.8.1 van deze pagina: http://www.spot-net.nl/
Vul je gegevens in.
En heb geduld bij het opbouwen van de nieuwe database, dat kan een tijdje duren.
Laat je even weten of dit helpt? :thanks:
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer