[Opgelost] Spotnet werkt niet meer

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderators: Spotnet Team, Supporters

Forumregels
LEES: Forum Regels Denk eventueel aan tags (Vraag, Probleem, Bug)!

Spotnet werkt niet meer

Berichtdoor BOOitzMar » 07 nov 2012, 23:39

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Sunnyusenet
Welke Internet Provider heb je?: Ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Eset NOD32
Met welk programma download je?: Grabit
Wanneer begon je probleem?: Rond 4 november 2012
Geef een beschrijving van je probleem: Bij het starten van spotnet wordt de melding gegeven: Spotnet werkt niet meer, er wordt gezocht naar een oplossing......
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: Schone installatie... Framework 4.5 ge??nstalleerd wat vervolgens dan de melding geeft "selecteerprovider.....framework.element...." een hoop ervan vergeten.
Vevolgens framework 4.5 verwijderd en 4 erop gezet, en weer terug bij de melding "spotnet werkt niet meer"
XML bestand.:
Code: Selecteer alles
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
<Server Type="Downloads" Server="" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
<Server Type="Uploads" Server="" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>


Generated by Support Toolkit SRT Generator.

Ik heb ook al geprobeerd handmatig de info bij servers.xml in te vullen.. op dat moment start spotnet, haalt de reacties en spots binnen en wanneer dat voltooid is loopt de boel weer vast.

Dus mijn laatste hoop is nu gevestigd op iedere bezoeker van dit forum :p

Nog een kleine aanvulling, na het handmatig invullen van de servers.xml laat hij ook nu de spots zien.. maar zodra ik nog maar 1 klik geef op een spot, of het menu loopt spotnet vast....

Help :p
BOOitzMar
 
Onderwerp auteur
Berichten: 4
Onderwerpen: 1
Geregistreerd: 07 nov 2012, 23:08
Geslacht: Niet gespecificeerd
Bedankjes gegeven: 0 keer
Bedankjes gekregen: 0 keer
Usenet: Sunnyusenet
Internet: Ziggo

Re: Spotnet werkt niet meer

Berichtdoor ManiaK » 08 nov 2012, 08:51

BOOitzMar,

Goedemorgen! :zwaai:
Vraagje: Heeft Spotnet het wel gedaan op je computer of was dit de eerste keer dat je Spotnet installeerde?

Doe nog een keer een schone installatie + herinstallatie van Microsoft .NET Framework 4 als je wilt:


Succes en we horen graag wat het verloop is! :thanks:
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================
Avatar gebruiker
ManiaK
Spotnet Team Lid
Spotnet Team Lid
 
Berichten: 2396
Onderwerpen: 48
Geregistreerd: 13 feb 2011, 20:51
Geslacht: Niet gespecificeerd
Bedankjes gegeven: 110 keer
Bedankjes gekregen: 109 keer

Re: Spotnet werkt niet meer

Berichtdoor BOOitzMar » 08 nov 2012, 19:47

Ik gebruik spotnet al vanaf dag 1, dat is het probleem een beetje... want anders is het, want je niet kent mis je niet :p

Had zelf al wel een schone install geprobeerd alleen zonder ccleaner te gebruiken, nu wel gebruikt maar helaas...
Eerst keer start hij op en komt dan met het schermpje om je provider te selecteren, zodra ik dat menu van providers wil uitklappen loopt het vast. Vervolgens nog een poging tot opstarten gedaan en liep gelijk vast.

Enige wat ik nog zou kunnen controleren is de geïnstalleerde windows updates, maar welke daarvan zou een conflict kunnen geven met spotnet?

Downloaden lukt me sowieso wel via NZBindex maar ik was de laatste tijd ook series aan het uploaden en wilde dit wel blijven doen voor mijn mede spotnetters :p

Ik stop voorlopig zeker zelf ook niet met proberen maar alle suggesties zijn welkom!
BOOitzMar
 
Onderwerp auteur
Berichten: 4
Onderwerpen: 1
Geregistreerd: 07 nov 2012, 23:08
Geslacht: Niet gespecificeerd
Bedankjes gegeven: 0 keer
Bedankjes gekregen: 0 keer
Usenet: Sunnyusenet
Internet: Ziggo

Re: Spotnet werkt niet meer

Berichtdoor Ypsos » 08 nov 2012, 21:02

Hallo BOOitzMar,

Een lang bericht , maar ik kan hier niet uit opmaken of je het stappenplan van ManiaK hebt opgevolgd?
ManiaK schreef:Doe nog een keer een schone installatie + herinstallatie van Microsoft .NET Framework 4 als je wilt:


Aanvulling:
In de KennisBank vindt je de .NET Framework Cleanup Tool download deze
Start: cleanup_tool.exe
bij "Product to cleanup:" kijk eens of er nog een restant van .Net Framework 4.5 in voorkomt?

zo ja verwijder deze, herstart de computer hierna

BOOitzMar schreef:geïnstalleerde windows updates, maar welke daarvan zou een conflict kunnen geven met spotnet?
.NET Framework 4 updates, even automatische updates tijdelijk uitzetten


Als je dit gaat doen ga als volgt te werk:
  1. Configuratiescherm open Systeem en beveiliging / Windows Update.
    kies: "Naar updates zoeken maar laat mij bepalen of ik ze wil downloaden en installeren"
    Afbeelding
  2. Microsoft .NET Framework 4 deïnstalleren incl. updates (eventueel d.m.v. .NET Framework Cleanup Tool)
  3. Computer herstarten
  4. Microsoft .NET Framework 4 weer installeren (.NET Framework wordt nu niet meer automatisch ge-update)
  5. Zie punt 1 , 2 en 4 van ManiaK
Ypsos
Supporter
Supporter
 
Berichten: 893
Onderwerpen: 19
Geregistreerd: 28 feb 2011, 08:06
Geslacht: Niet gespecificeerd
Bedankjes gegeven: 194 keer
Bedankjes gekregen: 189 keer

Re: Spotnet werkt niet meer

Berichtdoor BOOitzMar » 08 nov 2012, 22:48

Ik ga dit morgen even proberen, ik kreeg net ook een framework foutmelding bij een ander programma dat ik gebruik...

Dat van ManiaK had ik al geprobeerd, de cleanup tool van .net framework heb ik nog niet geprobeerd.
Leuk soms die windows updates...

Ik laat het morgen nog wel even weten wat het resultaat was.

Bedankt : )
BOOitzMar
 
Onderwerp auteur
Berichten: 4
Onderwerpen: 1
Geregistreerd: 07 nov 2012, 23:08
Geslacht: Niet gespecificeerd
Bedankjes gegeven: 0 keer
Bedankjes gekregen: 0 keer
Usenet: Sunnyusenet
Internet: Ziggo

Re: Spotnet werkt niet meer

Berichtdoor Ypsos » 08 nov 2012, 23:21

Let er even op als .NET Framework 4 incl. updates compleet verwijderd is d.m.v. .NET Framework Cleanup Tool de computer eerst opnieuw opgestart dient te worden en pas daarna weer .NET Framework 4 installeren.

changelog .NET Framework Cleanup Tool (zie spoiler)
Spoiler: show
October 19, 2011 - Added a command line switch to allow users to force the cleanup
of a version of the .NET Framework even if OS conditions normally
would prevent it. This is an intentionally undocumented switch
and should only be used in rare cases where the user understands
the repercussions.

August 3, 2012 - Added support for cleaning up the .NET Framework 4.5 and for running
the cleanup tool on Windows 8.

Updated the build system for the tool to VS 2010.

Prevent the user from typing in their own product names in
drop-down list in the UI.


BOOitzMar schreef:framework.element...." een hoop ervan vergeten.
Tip:
Schrijf fout meldingen op of maak een screenshot!
dit vergroot de kans van slagen om het probleem te achterhalen.
Voorbeeld melding : .NET Framework CLR-fout: 80004005
Ypsos
Supporter
Supporter
 
Berichten: 893
Onderwerpen: 19
Geregistreerd: 28 feb 2011, 08:06
Geslacht: Niet gespecificeerd
Bedankjes gegeven: 194 keer
Bedankjes gekregen: 189 keer

Re: Spotnet werkt weer!

Berichtdoor BOOitzMar » 09 nov 2012, 16:13

Helemaal geweldig die .NET Framework Cleanup Tool!

Hartstikke bedankt : )
BOOitzMar
 
Onderwerp auteur
Berichten: 4
Onderwerpen: 1
Geregistreerd: 07 nov 2012, 23:08
Geslacht: Niet gespecificeerd
Bedankjes gegeven: 0 keer
Bedankjes gekregen: 0 keer
Usenet: Sunnyusenet
Internet: Ziggo

Re: Spotnet werkt weer!

Berichtdoor ManiaK » 09 nov 2012, 16:27

BOOitzMar schreef:Re: Spotnet werkt weer!
:lol:
Dank je wel voor het melden, BOOitzMar! Fijn dat je weer vooruit kunt.
Met dank aan Ypsos, zet ik de topictag naar opgelost. :goed:
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================
Avatar gebruiker
ManiaK
Spotnet Team Lid
Spotnet Team Lid
 
Berichten: 2396
Onderwerpen: 48
Geregistreerd: 13 feb 2011, 20:51
Geslacht: Niet gespecificeerd
Bedankjes gegeven: 110 keer
Bedankjes gekregen: 109 keer


Keer terug naar Spotnet - Vragen & Problemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 6 gasten

© 2011 - 2014 spot-net.nl
Spot-Net.nl is op geen enkele manier verbonden met FTD, Spotnet, SpotLite, SpotWeb of 1 van de andere programma's besproken op deze site