Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Socket_Connect: Configuration system failed to initialize

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
ladyluna37
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mar 2012, 20:43
Reputation: 0
Usenet: astraweb
Internet: upc

Socket_Connect: Configuration system failed to initialize

#1

Bericht door ladyluna37 »

[Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1.
Wat is je besturingssysteem?: Windows XP
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Astraweb
Welke Internet Provider heb je?: UPC
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: AVG
Met welk programma download je?: Spotnet
Wanneer begon je probleem?: Twee dagen nadat ik Spotnet heb geinstalleerd (nu 5 dagen geleden). Ik kan geen directe aanleiding vinden, misschien een windows update, maar daar heb ik niet op gelet.
Geef een beschrijving van je probleem: Update Status: Configuration system failed to initialize. Als ik daarmee doorga en mijn inloggegevens weer invul bij Spotnet (na telkens schone installatie) krijg ik de melding: Socket_Connect. Configuration system failed to initialize (952)
Ik kan Spotnet daardoor niet gebruiken, terwijl ik twee dagen lang Spotnet wel kon gebruiken.
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: Ik ben begonnen met een 'gewone' nieuwe installatie van Spotnet. Dit hielp niet. Daarna via het forum gezocht naar informatie.
* Spotnet verwijderd via windows uninstaller, ook applicatie uit download map.
* Microsoft.NET Framework 4 verwijderd.
* Windows ++5 verwijderd
* ccleaner gebruikt
* Reboot
* In ????n van mijn pogingen heb ik ook een Windows update hier gedaan gevolgd door weer een reboot (maar die stap heb ik ook een paar keer overgeslagen)
* Microsoft.NET Framework gedownload en geinstalleerd
* Microsoft Visual C++2005 opnieuw geinstalleerd.
* Windows update
* Reboot
* Spotnet geinstalleerd
(In dit rijtje heb ik ook verschillende volgordes geprobeerd in andere pogingen)

Daarna me gaan concentreren op Microsoft.NET framework 4.
Ik heb in het configuratiesysteem gewijzigd dat er wel naar updates wordt gezocht, maar dat ik bepaal of ze gedownload en geinstalleerd worden. Ik heb geprobeerd alles uit de updatelijst met MS.NET framework 4 te verwijderen. Alle beschrijvingen overgeschreven inclusief nummers. En in de lijst waar ik update onderdelen kon verwijderen gezocht naar die teksten en nummers, maar die kon ik niet vinden.
Schone installatie: Ja
XML bestand.:

Code: Selecteer alles

news.astraweb.com
 European Server: eu.news.astraweb.com
 US Server: us.news.astraweb.com
 Ports: 119, 23, 1818 or 8080
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



ManiaK
Berichten: 2396
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:51
Reputation: 0

Re: Socket_Connect: Configuration system failed to initializ

#2

Bericht door ManiaK »

Hallo ladyluna,
Bedankt voor je duidelijke en uitgebreide verhaal. :goed:
In eerste instantie zou ik zeggen...je hebt zo goed als alles uitgeprobeerd wat er te proberen valt...
Het enige wat ik nou zou kunnen bedenken is een firewall of je antivirus die de boel blokkeert.
Check je dat nog even voor de zekerheid?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================

hjvbft
Berichten: 2079
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:02
Reputation: 0

Re: Socket_Connect: Configuration system failed to initializ

#3

Bericht door hjvbft »

Voorheen een andere firewall (avast, panda, Kaspersky enz) gebruikt?
Controleer dat alle resten van deze programma's verwijderd zijn.

Als Spotnet het niet meer wilt doen kan SpotLite gebruikt worden met een apart geïnstalleerde newsreader.
Verder heb je al veel dingen gedaan.

Probeer i.p.v. NET Framework verwijderen en opnieuw installeren de optie "Oorspronkelijke staat van .Net Framework 4 Client Profile herstellen" en wanneer de Extended versie ook geïnstalleerd is de optie "Oorspronkelijke staat van .Net Framework 4 Extended herstellen".

Topicstarter
ladyluna37
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mar 2012, 20:43
Reputation: 0
Usenet: astraweb
Internet: upc

Re: Socket_Connect: Configuration system failed to initializ

#4

Bericht door ladyluna37 »

Bedankt voor het meedenken. Ik heb geen eerdere virusprogramma's op deze computer gehad. Ik heb inderdaad nog een keer Microsoft . NETframe 4 via de update hersteld. Ik heb ook MS fix daarvoor gebruikt. Bedankt voor de hulp, maar nog steeds heeft dit geen resultaat gehad op Spotnet. Helaas, helaas, helaas. Misschien ligt het gewoon aan mijn a-technische genen en gebrek aan geluk met apparaten. Ik ga het nog een keer proberen overigens, hoewel het geen kans heeft.

Overigens daarmee bedenk ik me dat er misschien wel een oorzaak kan zijn voor de Spotnet problemen. Ik was met een back-up bezig van mijn harde schijf van de laptop naar een externe harde schijf. Toen liep mijn laptop vast en was de externe harde schijf ook niet meer toegankelijk, nog steeds niet. Nu weet ik niet meer precies of dit samenviel met het moment dat Spotnet niet meer werkte, maar wel rondom dezelfde tijd.

Ik hoop echt dat er een oplossing voor mijn probleem komt. Want ik had net een 3-maanden abbonnement afgesloten met Astraweb en ik zou het toch graag gaan gebruiken.

Heel erg bedankt iedereen die meedenkt.
Gebruikersavatar

ardy43
Berichten: 1705
Lid geworden op: 05 mar 2011, 10:15
Reputation: 0
Usenet: sunnyusenet
Internet: kpn
Leeftijd: 58

Re: Socket_Connect: Configuration system failed to initializ

#5

Bericht door ardy43 »

Hoi ladyluna,

Lukt het niet met spotnet,probeer dan eens spolite met een skin die geeft je vele extras zoals bv de nzb,
Bij gebruik van spotlite heb je wel een aparte newsreader nodig,zoals bv Grabit,of Newsleecher de handleiding is hier
te vinden http://www.snelrennen.nl/spotnet/
links op de site bij NZB Downloaders. :D

Topicstarter
ladyluna37
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mar 2012, 20:43
Reputation: 0
Usenet: astraweb
Internet: upc

Re: Socket_Connect: Configuration system failed to initializ

#6

Bericht door ladyluna37 »

Heel erg bedankt. Ik had al aan spotlight gedacht, maar het lijkt me erg ingewikkeld om met verschillende programma's te werken. Is dit downloaden overigens net als bij spotlight via een usenet wel toegestaan?
Als ik geen oplossing kan vinden voor spotnet dan zal ik spotlight zeker proberen, maar spotnet leek me ideaal.

Iedereen die meedenkt, heeeeeel erg bedankt.

ManiaK
Berichten: 2396
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:51
Reputation: 0

Re: Socket_Connect: Configuration system failed to initializ

#7

Bericht door ManiaK »

Ik kan uit je verhaal niet opmaken of je getest hebt of je foutmelding blijft bestaan als je je firewall en je antivirus tijdelijk uitschakelt?
Spotlite is echt niet ingewikkeld, dus dat is een prima alternatief.
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================

Topicstarter
ladyluna37
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mar 2012, 20:43
Reputation: 0
Usenet: astraweb
Internet: upc

Re: Socket_Connect: Configuration system failed to initializ

#8

Bericht door ladyluna37 »

Ik heb zowel Spotnet ingevoerd als toegestaan programma in mijn antivirus als de antivirus uitgeschakeld. Helaas maakte het geen van beide uit.
Na een dag alle handleidingen gelezen te hebben heb ik inderdaad Spotlite geinstalleerd, Unzbin en ik werk tegelijkertijd met Binsearch. Dit werkt allemaal. Maar ik blijf in de gaten houden of er nog een oplossing komt. En anders mijn volgende pc. Ik ben ook nog een beetje bang dat Spotlite ook stopt na een paar dagen.
Bedankt nogmaals. :thanku:

ManiaK
Berichten: 2396
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:51
Reputation: 0

Re: Socket_Connect: Configuration system failed to initializ

#9

Bericht door ManiaK »

Ha ladyluna37,
Dank je wel voor je berichtje, jammer dat het niet gelukt is om het probleem met Spotnet op te lossen.
Complimenten voor je doorzettingsvermogen! (Respect)
Mooi dat je spotlite wel werkend hebt gekregen.
Je hoeft angst te hebben dat spotlite ook stopt, onze ervaring is dat spotlite een stabiel programma is. :goed:
Ik zet dit topic op opgelost, (ook heb je nog wel een probleem met spotnet)........ Met spotlite kun jij voorlopig vooruit.
:thanks:
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================

ieniemienie
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2011, 06:33
Reputation: 0
Usenet: eweka/ziggo
Internet: ziggo

Re: Socket_Connect: Configuration system failed to initializ

#10

Bericht door ieniemienie »

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1.
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7 64
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Ziggo voor spotnet normaal/Eweka voor download
Welke Internet Provider heb je?: ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: microsoft essentials
Met welk programma download je?: Altbinz
Wanneer begon je probleem?: Net als ik hier lees,na een complete crash van systeem(harde schijf ook dik vast gelopen hierdoor)op dit moment van vastlopen draaide spotnet nog, dus niet juist afgesloten!Ik vermoed dat hier dus het probleem in te zoeken is.
Na het vast lopen de melding kan niet initialiseren,en dan nix eigenlijk als ik spotnet probeerde op te starten!Bleef ook in processen/windows taakbeheer aanstaan moest dit dus echt handmatig weer beeindigen(spotnet.exe*32)
Db verwijdert etc etc mocht allemaal niet baten,schone install en dan idd zelfde melding als hier Config failed to initialize.
Dus mocht iemand toch nog wel met een oplossing komen zie ik graag een re :P
Ik blijf zelf ook nog wel wat dingen proberen dus mocht ik zelf wat vinden dan laat ik dat ook nog wel weten:P

-- [bericht automatisch samengevoegd - 08 sep 2012, 03:04] --

Download: downloads.php?view=detail&df_id=104
Spotnet folders is een tool om snel en eenvoudig (verborgen) Spotnet folders te openen.
Afbeelding

start "Spotnet folders.exe" (hoeft niet geinstalleed te worden.)
klik op 3: Open Spotnet 'user.config' folder
hernoem de folder "Spotnet.exe_Url_XXXXX...." (*) naar bijvoorbeeld "Spotnet-old"

(*) _XXXXX.... combinatie van cijfers en letters
Spotnet zal na een eerst volgende start weer een nieuwe folder aanmaken met daarin een nieuw 'user.config' bestand.

Dit loste bij mij dus alles op!!! Met dank aan Ypsos
Bovenstaande is ook van toepassing bij de NL foutmelding: Kan configuratiescherm niet laden :goed:
- ManiaK
Juiste link naar afbeelding toegevoegd
- MariaK
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer