Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

kan geen vraag/reactie plaatsen bij een spot

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
Only R
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 dec 2011, 11:14
Reputation: 0
Usenet: xsnews
Internet: UPC

kan geen vraag/reactie plaatsen bij een spot

#1

Bericht door Only R »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: V1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Geen antwoord gegeven
Welke Internet Provider heb je?: Geen antwoord gegeven
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Geen antwoord gegeven
Met welk programma download je?: newsleecher
Wanneer begon je probleem?: Nadat versie 1.8.1 is ge??nstalleerd
Geef een beschrijving van je probleem: Ik kan geen reactie/vraag plaatsen bij een spot.
Bij het verzenden van een reactie op een spot krijg ik namelijk de melding: sleutel is niet geldig voor gebruik in huidige status. Hierdoor is het tevens niet mogelijk om Spotnet improver te installeren aangezien je nu niet je ID kan achterhalen
XML bestand.: Geen antwoord gegeven

Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

Sasanne
Berichten: 225
Lid geworden op: 10 mar 2011, 16:31
Reputation: 0
Locatie: in een klein dorpje
Leeftijd: 52

Re: kan geen vraag/reactie plaatsen bij een spot

#2

Bericht door Sasanne »

ik had dit na de eerste installatie ook.
misschien klinkt dit een beetje gek maar ik had toen per ongeluk mijn naam niet bij afzender gezet voordat ik een reactie gaf.
Als je dat eenmaal hebt ingevuld blijft spotnet je naam onthouden.
zoiets kleins.......
today is life, tomorrow never comes

Topicstarter
Only R
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 dec 2011, 11:14
Reputation: 0
Usenet: xsnews
Internet: UPC

Re: kan geen vraag/reactie plaatsen bij een spot

#3

Bericht door Only R »

Helaas, was het maar zo simpel ;-) Ik heb Spotnet al 2X opnieuw geïnstalleerd maar het probleem blijf bestaan. Ik heb zo'n vermoeden dat het niet aan het Spotnet ligt maar ergens anders aan, wellicht aan mijn usenet provider. Via Google kom ik het volgende tegen:

Het bericht 'Sleutel is niet geldig voor gebruik in opgegeven status' verschijnt tijdens het coderen van een bestand op een externe computer.

Oorzaak: Beide computers moeten lid zijn van hetzelfde Active Directory-domein. Alleen dan kan EFS worden gebruikt voor externe shares. De externe computer moet ook worden vertrouwd voor overdracht in Active Directory.

Oplossing: Voeg beide computers toe aan hetzelfde Active Directory-domein en stel de externe computer in als vertrouwd voor overdracht.

Iemand een idee nav bovenstaande, of heeft bovenstaande niets met Sponet te maken?

ManiaK
Berichten: 2396
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:51
Reputation: 0

Re: kan geen vraag/reactie plaatsen bij een spot

#4

Bericht door ManiaK »

Goedemorgen Only R,
Zou je willen checken of het niet "gewoon" een .NET issue is?
Als je wilt, zou je het volgende kunnen proberen.. (waarbij ik niet zeg dat dan je probleem opgelost is :) )
  • 1. Spotnet verwijderen in 'configuratiescherm' - 'programma verwijderen'
    2. Nascannen met bijvoorbeeld CCleaner
    3. Microsoft .NET Framework 4 deïnstalleren
    4. Microsoft .NET Framework 4 weer installeren
    5. Windows Update draaien.
    6. Spotnet 1.8.1 installeren
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================

TheGreatGonzales
Berichten: 46
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:01
Reputation: 0

Re: kan geen vraag/reactie plaatsen bij een spot

#5

Bericht door TheGreatGonzales »

Volgens mij heeft dit probleem te maken met een corrupte RSA-sleutel (het is al eens eerder voorbij gekomen). Probeer eens je Spotnet keystore op te sporen (zie hier en hier) en deze weg te gooien, dit lost het waarschijnlijk op.
Gebruikersavatar

cycloop
Berichten: 60
Lid geworden op: 20 feb 2011, 14:37
Reputation: 0
Locatie: Omgeving Hoorn.

Re: kan geen vraag/reactie plaatsen bij een spot

#6

Bericht door cycloop »

Ik heb er ook al tijden last van. Zomaar plotseling opgetreden.
Als ik Avast ff uitzet kan ik wel reageren. Heel vreemd.
Cycloop.

Soldier without an army.

hjvbft
Berichten: 2079
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:02
Reputation: 0

Re: kan geen vraag/reactie plaatsen bij een spot

#7

Bericht door hjvbft »

In Avast scannen nieuwsgroepen uitvinken. Is eerder gemeld als oplossing.

Topicstarter
Only R
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 dec 2011, 11:14
Reputation: 0
Usenet: xsnews
Internet: UPC

Re: kan geen vraag/reactie plaatsen bij een spot

#8

Bericht door Only R »

@MariaK bedankt voor je reactie. Ik kan mij niet voorstellen dat dit het probleem is. .NET Framework 4 draait al een tijdje op mijn laptop en het probleem is pas ontstaan bij het installeren van Spotnet 1.8.1 of de versie daarvoor. Alle versies daarvoor heb ik nooit problemen met Spotnet gehad in combinatie met .NET Framework 4

@TheGreatGonzales
Dit was de oplossing zodat ik weer reacties/vragen kan plaatsen.
Ik heb in W7 via "C:\Users\<gebruikersnaam>\AppData\Roaming\Microsoft\Crypto\RSA alle daar opgeslagen documenten met kladblok geopend en bekeken. Het document waar ik de woorden "Spotnet User Key" in vermeld zag staan heb ik in eerste instantie en voor de zekerheid verplaatst naar mijn documenten. Nadat het document dus verwijderd was uit de RSA map kan ik weer reacties en vragen stellen in Spotnet.
Echter, ik krijg nu weer een foutmelding aangaande de windows verkenner met een verwijzing naar het document dat ik verwijderd heb.Het is dus niet DE oplossing maar eentje voor zover en nog een vervolg dient te hebben.

@cycloop en @ hjvbft ik gebruik Eset smart security v5 wat volgens mij niet het probleem is.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer