Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

fout tijdens het parsen

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

hjvbft
Berichten: 2079
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:02
Reputation: 0

Re: fout tijdens het parsen

#11

Bericht door hjvbft »

Werkt het toevoegen van een spot met een nzb waarbij de spaties voor de < zijn verwijderd?
Als dit werkt de nzb maken via een site die een nzb maakt zonder spaties voor het < teken.
Zie de eerder gegeven link of zoek via Google voor zulke sites.

De hashcash word gebruikt voor de ondertekening (self-signed) van spots.
Als via de oude manier gespot word dan heeft de spot geen geldige hashcash.
Er word voor de volgende versie (1.6) gekeken om dit toe te voegen.
Meer informatie over hashcash staat op het forum van FTD in het SpotLite topic.

Met Notepad++ kan een macro gemaakt worden waardoor de onnodige spaties verwijderd kunnen worden.
Als de macro gemaakt is dan is een nzb snel opgeschoond.

Macro maken:
Selecteer de 6 spaties, ctrl+c, Macro opname starten, crtl+h, crtl+v, vervangen door: "Leeg maken", alle vervangen, ok, sluiten en macro stoppen.
Selecteer de 4 spaties, ctrl+c, Macro opname starten, crtl+h, crtl+v, vervangen door: "Leeg maken", alle vervangen, ok, sluiten en macro stoppen.
Selecteer de 2 spaties, ctrl+c, Macro opname starten, crtl+h, crtl+v, vervangen door: "Leeg maken", alle vervangen, ok, sluiten en macro stoppen.
Macro opslaan. Open een nzb in notepad++ en start de macro. Als er geen spaties meer voor de < staan is de macro goed.
Met "Leeg maken" word bedoeld zorgen dat er niets staat.

Getest met een nzb gemaakt met Yencbin, Newsleecher en Newsmangler.
Na de aanpassingen kon de nzb nog geopend worden in diverse programma's waaronder Newsleecher.
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

Topicstarter
trein1600
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:49
Reputation: 0
Usenet: usenet4u
Internet: ziggo
Locatie: Op mijn zolderkamer

Re: fout tijdens het parsen

#12

Bericht door trein1600 »

@hjvbft

Hier kan ik tenminste wat mee!
Ben alles aan het verwerken en hoop dat daarmee dan ook de problemen zijn opgelost.
Wat ik me nog wel afvraag is of dit probleem alleen bij mij aanwezig is (was) of dat er meerdere waren.
Gebruikersavatar

Topicstarter
trein1600
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:49
Reputation: 0
Usenet: usenet4u
Internet: ziggo
Locatie: Op mijn zolderkamer

Re: fout tijdens het parsen

#13

Bericht door trein1600 »

Oeps, wéér 2x de foutmelding binnen bij <KNIP> terwijl toch echt alle spaties uit het nzb-bestand zijn gehaald. Ligt het probleem dan tóch bij spotplanet? Ik voeg mijn spots de laatste tijd toe via spotplanet maar overweeg toch maar weer om terug te keren naar de invoer via spotnet. Of zie jij (hjvbft) toch nog een alternatief?

hjvbft
Berichten: 2079
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:02
Reputation: 0

Re: fout tijdens het parsen

#14

Bericht door hjvbft »

De nzb gebruikt voor het spotten ziet er goed uit. De nzb bij de spot is niet goed in Spotnet en Spotweb.
SpotLite kon de nzb wel gebruiken voor het vermelden van de de bestandsnaam.

Als het door Spotplanet komt dan zouden er meer spotters last van kunnen hebben.
Heb diverse spots van andere spotters gecontroleerd en kon er niet één vinden met dit probleem.

SpotWeb vermeld diverse foutmeldingen bij het ophalen van de nzb.
Het lijkt erop dat een deel van de nzb ontbreekt waardoor de parser fout word gegeven.

Probeer het anders eens met een kleinere bestandsgrootte van de rar bestanden.
Eigenlijk zou dit niet uit mogen maken maar je kan het proberen.

Een poging om de nzb uit a.b.ftd om te zetten naar een leesbare tekst is mij niet gelukt.
De body werd niet gezien als geldige gz en als raw was het ook geen geldige gz.
Hierdoor kon gzip het bestand niet omzetten naar txt om daarna te hernoemen tot NZB.
Edit: Het blijkt geen gzip maar "zlib deflate" te zijn.
Gebruikersavatar

Topicstarter
trein1600
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:49
Reputation: 0
Usenet: usenet4u
Internet: ziggo
Locatie: Op mijn zolderkamer

Re: fout tijdens het parsen

#15

Bericht door trein1600 »

Bedankt voor je snelle reactie, ik lag al in bed toen je bericht binnen kwam.
Ik vind het wel erg toevallig dan net de beide bestanden van zowel de mp3 alswel de flac-versie dit probleem hadden.
De grootte van de rar kan volgens mij geen rol spelen, dit formaat gebruik ik al sinds mensenheugenis en heeft voorheen ook nooit problemen opgeleverd. En als ik spots van anderen bekijk dan hebben ook zij meestal deze grootten (ongeveer!)
De maker van het programma moet toch ergens in zijn bestand de opdracht hebben gegeven om de foutmelding: "fout tijdens het parsen" te laten zijn bij een bepaalde actie of juist het ontbreken van een bepaalde actie.
Ik heb geen kaas gegeten van dit soort programmeren en verzin dan ook maar wat, maar andere verklaringen heb ik ook niet.
Nogmaals bedankt hjvbft en alvast een fijn weekend.
garoetjes, trein1600

bve1940
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mar 2012, 16:06
Reputation: 0
Usenet: sunnyusenet
Internet: UPC

Re: fout tijdens het parsen

#16

Bericht door bve1940 »

Als ik <KNIP> en volgend wil downloaden krijg ik de melding "fout tijdens het parsen". Nummer 1 ging probleemloos.
Andere downloads zijn ook probleemloos.
Heb inmiddels de laatste Spot-Net software geinstalleerd, maar het probleem is niet opgelost.
Wie helpt mij uit de brand. Bedankt bij voorbaat
Naam verwijderd
- MariaK

ManiaK
Berichten: 2396
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:51
Reputation: 0

Re: fout tijdens het parsen

#17

Bericht door ManiaK »

Hallo bve1940,
Ik neem aan dat het een fout is in de spotgegevens zelf. Zijn er geen meldingen van andere mensen die ook dit probleem hebben?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================

bve1940
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mar 2012, 16:06
Reputation: 0
Usenet: sunnyusenet
Internet: UPC

Re: fout tijdens het parsen

#18

Bericht door bve1940 »

Van deze downloads ben ik het nog niet tegengekomen. Iemand anders heb ik gevraagd dezelfde films te proberen. Die kreeg dezelfde melding. Vermoedelijk zit het inderdaad in de spotgegevens zelf.
Bedankt voor je reactie.

ManiaK
Berichten: 2396
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:51
Reputation: 0

Re: fout tijdens het parsen

#19

Bericht door ManiaK »

Duidelijk!
De oplossing zou kunnen zijn de spot te zoeken via een willekeurige nzb index site.
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer