Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Hoe Spotnet ID te behouden na nieuwe Windows install?

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
Wildfire
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 aug 2011, 13:07
Reputation: 0
Usenet: Giganews
Internet: Ziggo

Hoe Spotnet ID te behouden na nieuwe Windows install?

#1

Bericht door Wildfire »

Ik heb gisteren Windows opnieuw geïnstalleerd. Daarna Spotnet geïnstalleerd en uit mijn backup de Spotnet-map uit C:\ProgramData (heb een Windows 7 installatie) terug gezet.

Alles in daarna in Spotnet aanwezig zoals het voorheen was. Alleen is m'n ID veranderd wat wel irritant is. Aangezien ik regelmatig spots plaats, kan het wantrouwen opwekken als men opeens mijn spots ziet maar met een ander ID.

Is er een manier om Spotnet dusdanig te backuppen en te restoren dat je ID hetzelfde blijft, om dit soort ongemakken te voorkomen?

(ik gebruik v1.7.6 van Spotnet trouwens)

-- Edit: crap, had in de 'vragen en problemen'-rubriek gemoeten, sorry.
Verplaatst
- MariaK
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



hjvbft
Berichten: 2079
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:02
Reputation: 0

Re: Hoe Spotnet ID te behouden na nieuwe Windows install?

#2

Bericht door hjvbft »

XP = C:\Documents and Settings\"gebruikersnaam"\Application Data\Microsoft\Crypto\RSA\"gebruikscode"\rsa\"code". Op de eerste regel staat "Spotnet User Key" en de bestandsgroote is hier 831 bytes.
Heb niet getest of er na het terugplaatsen van dit bestand weer de oude Spotnet id word gebruikt.

Met Notepad++ kan in de rsa map gezocht worden op Spotnet in de bestanden.
Zoeken, Zoeken in bestanden, Zoeken naar: Spotnet, map: Vul hier de locatie van de rsa map in, Bestanden zoeken.
Laatst gewijzigd door hjvbft op 06 dec 2011, 20:05, 2 keer totaal gewijzigd.

TheGreatGonzales
Berichten: 46
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:01
Reputation: 0

Re: Hoe Spotnet ID te behouden na nieuwe Windows install?

#3

Bericht door TheGreatGonzales »

Kleine correctie: in Windows 7 is de keystore locatie "C:\Users\<gebruikersnaam>\AppData\Roaming\Microsoft\Crypto\RSA". Een algemenere pointer is "%AppData%\Microsoft\Crypto\RSA".

Laat je even weten of het gelukt is? Ik weet al zeker dat dit de juiste locatie is van de private key (had er een tijdje geleden onderzoek naar gedaan, zie hier voor uitgebreidere uitleg) maar voor zover ik weet is nog niet getest of deze Microsoft-keystores het ook toestaan gekopieerd te worden naar een andere Windows-installatie.
Gebruikersavatar

atoom
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 feb 2011, 22:39
Reputation: 0
Usenet: XsNews

Re: Hoe Spotnet ID te behouden na nieuwe Windows install?

#4

Bericht door atoom »

Ik hoop dat dat niet gaat werken, dat overzetten.
Dat zou heel handig zijn voor iemand die op de blacklist staat, of iemand anders id overnemen.
Die KEY is er niet voor niks. Ik moet er niet aan denken dat iemand zijn/haar key op het Internet zet. dag stuk beveiliging.

hjvbft
Berichten: 2079
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:02
Reputation: 0

Re: Hoe Spotnet ID te behouden na nieuwe Windows install?

#5

Bericht door hjvbft »

Het is niet de bedoeling om de key op internet te zetten.
Het is bedoeld om een backup te maken en deze weer te gebruiken na het opnieuw installeren van Spotnet.
Hierdoor blijft de gebruiker herkenbaar via dezelfde id.

Als iemand zijn id op internet zet en deze word gebruikt voor spam dan staat deze gebruiker redelijk snel op de "blacklist" van Spotnet Improver.
Gebruikersavatar

atoom
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 feb 2011, 22:39
Reputation: 0
Usenet: XsNews

Re: Hoe Spotnet ID te behouden na nieuwe Windows install?

#6

Bericht door atoom »

Het gaat om het idee en de mogelijkheden. Een spammer/virus poster kan dan heel snel een ander ID aannemen zonder zijn/haar systeem opnieuw te formatteren/installeren en zijn/haar programma's opnieuw te installeren. Laat staan een virtual machine online brengen.
Kortom geen goed idee.

TheGreatGonzales
Berichten: 46
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:01
Reputation: 0

Re: Hoe Spotnet ID te behouden na nieuwe Windows install?

#7

Bericht door TheGreatGonzales »

atoom schreef:Het gaat om het idee en de mogelijkheden. Een spammer/virus poster kan dan heel snel een ander ID aannemen zonder zijn/haar systeem opnieuw te formatteren/installeren en zijn/haar programma's opnieuw te installeren. Laat staan een virtual machine online brengen.
Kortom geen goed idee.
Een nieuw ID aannemen kan sowieso makkelijk, gooi je keystore weg en Spotnet maakt een nieuwe aan. Dit geldt voor elke client die kan spotten, meestal is het niet echt moeilijk om erachter te komen hoe de key opgeslagen wordt. Als je een beetje kunt programmeren kun je zelfs je eigen keys genereren, bij elke spot een andere als je zou willen. Je zult iemand die het Spotnet-protocol kent ook nooit horen zeggen dat ID's een betrouwbare methode zijn voor blacklisting, het is vooral nuttig voor whitelisting. Het feit dat keys overdraagbaar zijn naar andere computers verandert daar weinig aan, je snijdt immers alleen jezelf in de vingers als je onbekenden jouw ID laat gebruiken.
Gebruikersavatar

lekkerding
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 feb 2011, 18:05
Reputation: 0

Re: Hoe Spotnet ID te behouden na nieuwe Windows install?

#8

Bericht door lekkerding »

Wildfire schreef:Ik heb gisteren Windows opnieuw geïnstalleerd. Daarna Spotnet geïnstalleerd en uit mijn backup de Spotnet-map uit C:\ProgramData (heb een Windows 7 installatie) terug gezet.

Alles in daarna in Spotnet aanwezig zoals het voorheen was. Alleen is m'n ID veranderd wat wel irritant is. Aangezien ik regelmatig spots plaats, kan het wantrouwen opwekken als men opeens mijn spots ziet maar met een ander ID.

Is er een manier om Spotnet dusdanig te backuppen en te restoren dat je ID hetzelfde blijft, om dit soort ongemakken te voorkomen?

(ik gebruik v1.7.6 van Spotnet trouwens)

-- Edit: crap, had in de 'vragen en problemen'-rubriek gemoeten, sorry.
Een backup maken, direct na een verse install. van windows en spotnet, met bv.Acronis geen optie ?
Backup van/met Acronis weg zetten op bijvoorbeeld een EX-hd ?

Vind het persoonlijk makkelijker en sneller werken als een complete verse install.
Maar dat is een persoonlijke voorkeur, gelukkig hebben we niet alle de zelfde voorkeur ;)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer