Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Inloggen spotnet/NZB checker lukt niet als Altbinz aanstaat.

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
Funk2345
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 jan 2012, 00:12
Reputation: 0
Usenet: Astraweb
Internet: UPC

Inloggen spotnet/NZB checker lukt niet als Altbinz aanstaat.

#1

Bericht door Funk2345 »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 181
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Eweka
Welke Internet Provider heb je?: UPC
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Mc Afee
Met welk programma download je?: Altbinz
Wanneer begon je probleem?: vanaf het begin
Geef een beschrijving van je probleem: Gisteren abonnement bij Eweka genomen. Spotnet en NZB checker werken niet als Altbinz aan het downloaden is. dan krijg ik error 502-authentication code. Ik heb een abonnement van 8 lijnen bij Eweka, 3 toegewezen aan Sportnet, en 5 aan Altbinz (is dit een juiste verhouding?).
Als ik Altbinz uitzet, worden Spotnet en NZB checker wel actief en kan ik inloggen. Suggesties?
XML bestand.: Geen antwoord gegeven

Generated by Support Toolkit SRT Generator.
prefixtag toegepast
- martin1964
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

ardy43
Berichten: 1705
Lid geworden op: 05 mar 2011, 10:15
Reputation: 0
Usenet: sunnyusenet
Internet: kpn
Leeftijd: 58

Re: Inloggen spotnet/NZB checker lukt niet als Altbinz aanst

#2

Bericht door ardy43 »

probeer eens een lijntje minder in Altbinz intestellen,helpt dat?
want ik denk dat de nzb checker ook een verbinding in beslag neemt.
en als je dan alle programmas tegelijk gebruikt,dan kom je over de 8 connecties,en geeft spotnet een foutmelding.


lees dit even door,laat me weten of het gelukt is?


Spotnet maakt standaard gebruik van 3 servers:
1. server voor het laden van de spots
2. server voor het downloaden van de echte bestanden
3. server voor het uploaden van spots en plaatsen van reacties

Deze staan allemaal ingesteld in het bestand servers.xml, dat standaard in een verborgen folder staat, te vinden:
Win7/Vista: C:\programdata\spotnet\
WinXP: C:\Documents and Settings\All Users\Local Application Data\Spotnet\

Binnen dit bestand stel je op iedere regel een max. aantal connecties in die Spotnet mag gebruiken onder connections ...

Wanneer Spotnet volledig wordt gebruikt op een gegeven moment (en er wordt gedownload en je bent spots aan het bekijken die je ook nog voorziet van reacties bijvoorbeeld) zal Spotnet de som van het aantal connecties open proberen te zetten.

Hier worden veel instellingsfouten mee gemaak, aangezien de verschillende providers allemaal een maxium stellen aan het aantal connecties per server.

Voorbeeld 1
-je hebt Eweka als provider en je heb daar max. 8 connecties.
-Je hebt je servers.xml ingesteld met headers op 1, download op 8 en upload op 1

Als je in bovenstaand voorbeeld dus de posts binnenhaalt, vervolgens 1 post probeert te downloaden zal Spotnet een foutmelding geven aangezien het aantal connecties niet toereikend is.

Een andere veelgemaakte fout is dat gebruikers Spotnet instellen met aantal connecties en dan vervolgens een ander download programma (grabit oid) gebruiken naast spotnet. Vaak hebben mensen dit download programma ingesteld op het maximum aantal connecties waardoor Spotnet geen connecties meer beschikbaar heeft en een foutmelding zal geven

gerelateerde foutmeldingen:
-502 You've reached your maximum number of simultaneous connections
-502 Authentication Failed
-maximum aantal connecties is bereikt
-482 too many connectoins for your user (nntpswitch)

zodra alle verbindingen gebruikt worden door (spotnet/grab-it/newsleecher etc) geeft hij aan gebruikersnaam/wachtwoord klopt niet.

Oplossing:

Downloads tijdelijk stoppen of de readers (grab-it/newsleccher etc) minder verbindingen toekennen zodat SpotNet probleemloos doorwerkt. succes!
het beschikbare aantal lijntjes is afhankelijk van welk abbonement je heb.

Topicstarter
Funk2345
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 jan 2012, 00:12
Reputation: 0
Usenet: Astraweb
Internet: UPC

Re: Inloggen spotnet/NZB checker lukt niet als Altbinz aanst

#3

Bericht door Funk2345 »

Hoi Ardy, ik heb NZB checker uitgezet. Nu werken Altbinz (5 verbindingen) en Spotnet (3 verbindingen) weer simultaan. :thanku:

Problemen blijf ik houden met aantal dagen retentie. Ik filter op FLAC. Deze geeft selectie tot ca. 150 dgn én 1 losse spot op 190 dagen.
Als ik zonder filter de spotlijst oproep, dan krijg ik gewoon tot 800 dagen. Ook als ik filter op 'muziek' geeft ie ca. 10000 spots weer bij 800 dagen. Dus ik denk dat ik iets in het filter niet goed doe (maar ja, ik klik alleen vink 'FLAC' aan, dus wat kan je fout doen)?
Gebruikersavatar

ardy43
Berichten: 1705
Lid geworden op: 05 mar 2011, 10:15
Reputation: 0
Usenet: sunnyusenet
Internet: kpn
Leeftijd: 58

Re: Inloggen spotnet/NZB checker lukt niet als Altbinz aanst

#4

Bericht door ardy43 »

Hoi Funk,
dankje voor je reactie,
met het aantal Flac wat spotnet toont met Eweka,
weet ik ook niet hoe dat kan,misschien kan iemand anders die ook Eweka gebruikt,
even voor je testen?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer