error 430 No Such Article bij het aanklikken van een spot

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Deleted User 18677
Answers: 0

Re: error 430 No Such Article bij het aanklikken van een spo

Bericht door Deleted User 18677 »

Ik heb hier ook al een tijdje last van. Dit vond ik op de site van eweka:
Header probleem Spotnet (430 No Such Article) (17-04-2012 17:55)

Naar aanleiding van meldingen over foutcode 430, met name in de newsclient Spotnet, hebben onze technici de afgelopen tijd een grondig onderzoek uitgevoerd naar de oorzaak van dit probleem. In eerste instantie vermoedden wij dat de oorzaak een fout in onze usenet software was, maar verder onderzoek heeft uitgewezen dat het probleem wordt veroorzaakt door de manier waarop Spotnet berichten post. Eweka kan dit probleem niet oplossen, het is puur een fout in het programma Spotnet zelf.

Bij het posten van berichten via Spotnet, wat zowel het zogenaamde Spotten als het plaatsen van reacties inhoud, gebruikt Spotnet te weinig variatie bij het genereren van Message-ID's waardoor er dubbele berichten ontstaan. Omdat elke Message-ID op usenet uniek hoort te zijn, zorgt dit voor problemen bij het ophalen van het bijbehorende bericht (in dit geval een Spot of reactie hierop).

Eweka klanten ondervinden hier meer hinder van, omdat wij een hoge header retentie hebben. Hierdoor is de kans op dubbele Message-ID's groter dan bij andere aanbieders. Het probleem doet zich alleen voor in de groepen welke gebruikt worden door het programma Spotnet, namelijk free.usenet en free.pt en kan alleen door de makers van Spotnet worden opgelost.

Hoewel Eweka dit probleem niet kan oplossen, hoeft u hier als klant geen hinder van te ondervinden. Gebruik een newsclient die niet afhankelijk is van de getroffen groepen free.usenet en free.pt, zoals GrabIt, Newsleecher of SABnzbd.

Let op: Deze informatie geldt alleen voor foutcode 430 binnen het programma Spotnet. Wanneer u andere problemen ondervindt zijn deze hier niet aan gerelateerd.
Bron

Ligt dus niet aan eweka maar aan Spotnet!

MBR

Bericht door MBR »

Ik heb nu de eweka verbinding op SSL 563 poort gezet in spotnet tot nu toe 2 dagen geen dubbele posten en error's meer gehad.

hjvbft

Bericht door hjvbft »

De uitleg van Eweka lijkt op de uitleg van News Service. Zie ticket 231 (vooral de laatste berichten).
Toen werden berichten niet zichtbaar door een spamfilter.

vulliw
Usenet: eweka
Internet: Ziggo
Leeftijd: 70

Bericht door vulliw »

MBR schreef:Ik heb nu de eweka verbinding op SSL 563 poort gezet in spotnet tot nu toe 2 dagen geen dubbele posten en error's meer gehad.

Ik heb mijn poort op SSL 443 gezet het werkt nu ook (voor hoe lang ???) hopelijk blijft het zo

Seba28
Usenet: Astraweb
Internet: Telenet

Bericht door Seba28 »

Ik kan alvast zeggen dat dit niets te maken heeft met Eweka.
Ik had dit nl. met Astraweb ook. Het ging van kwaad naar Erger.
Dus even een testaccount bij een ander usnetprovider. = ALLES OK.
Na verloop van tijd kwam het probleem (met nieuwe account op andere usenetprovider) terug.

Het probleem verschuiven naar de providers heeft volgens mij dus ook geen zin.
Er is duidelijk iets mis met hoe Spotnet deze benadert. Te meer dat hetgeen gespot werd WEL degelijk te vinden is via andere search engines.. Enfin, ik neem aan dat de mensen achter spotnet wel bezig zijn met het probleem.

Ter info: ik gebruik ook laatste versie Spotnet op W7 64bit Ult.

gr.

Seb

vulliw
Internet: Ziggo
Leeftijd: 70

Bericht door vulliw »

Ik heb gemerkt als ik op de datum klik en daarna nog maals op de datum klik dan heb ik geen problemen meer.
Volgens mij is er iets met verkeerde datum's !!!

Ypsos
Moderator Team Lid

Bericht door Ypsos »

Mijn oplossing voor het Eweka 430 probleem:

1.
Na de werkzaamheden van Eweka aan de servers (Header probleem Spotnet (430 No Such Article))
Spotnet database optimaliseren:

Singular SqliteExplorer
SQLite database browser voor versie 1.7.x werkt ook voor Spotnet 1.8.x
Let er even op dat je ook sqlite3.dll download (sqlite-shell-win32-x86-3071100.zip)

Start sqlite3Explorer.exe (hoeft niet geïnstalleerd te worden)
Open Spotnet database * --> jouw_newsserver.dbs

SqliteExplorer (menu) --> Actions --> Vacuum.... even geduld
klaar!

als je toch bezig bent open jouw_newsserver.dbc en doe de zelfde actie

* -Spotnet database folder:
Windows XP
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Spotnet\ *.dbc *.dbs
Vista - Windows 7
C:\ProgramData\Spotnet\*.dbc *.dbs

*.dbs --> Spots
*.dbc --> Comments

Command VACUUM
The VACUUM command rebuilds the entire database. There are several reasons an application might do this:
  • The VACUUM command rebuilds the entire database. There are several reasons an application might do this:
    Unless SQLite is running in "auto_vacuum=FULL" mode, when a large amount of data is deleted from the database file it leaves behind empty space, or "free" database pages. This means the database file might be larger than strictly necessary. Running VACUUM to rebuild the database reclaims this space and reduces the size of the database file.
  • Frequent inserts, updates, and deletes can cause the database file to become fragmented - where data for a single table or index is scattered around the database file. Running VACUUM ensures that each table and index is largely stored contiguously within the database file. In some cases, VACUUM may also reduce the number of partially filled pages in the database, reducing the size of the database file further.
  • Normally, the database page_size and whether or not the database supports auto_vacuum must be configured before the database file is actually created. However, when not in write-ahead log mode, the page_size and/or auto_vacuum properties of an existing database may be changed by using the page_size and/or pragma auto_vacuum pragmas and then immediately VACUUMing the database. When in write-ahead log mode, only the auto_vacuum support property can be changed using VACUUM.
bron
2.
  • Start Spotnet, haal de laatste Spots op
  • Spotnet afsluiten
  • Computer datum 1 dag terug zetten **
**Kopieer onderstaande regel:

Code: Selecteer alles

timedate.cpl
Win XP Start --> uitvoeren:
Vista / Win 7 Start --> zoekvak:
Plak de gekopieerde regel hierin
Druk daarna op <enter>
Datum en tijd scherm wordt geopend, zet de datum 1 dag terug

Start Spotnet
Alles wordt binnen gehaald zonder 430 errors

de tijd zal het leren..... ;)
Spotnet (Classic) 1.9.1.1
Spotnet Backup incl. Spotnet gebruikers ID
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)

Windows meldingen Uitschakelen nadat bestand is gedownload! (Spotnet Classic 1.9.0.9 /1.9.1.0)

MBR

Bericht door MBR »

Na paar week goed geweest krijg ik weer deze error gebruik hier eweka meer mensen dat probleem.

stucmania
Internet: orange

Bericht door stucmania »

goede morgen,
ook hier heb ik sinds 3 dagen last van de 430 error,ik zie wel dat de datums iig niet meer kloppen
ik werk met eweka iemand ideeen ??? thx

Silverbullit
Internet: ziggo
Leeftijd: 66

Bericht door Silverbullit »

Ik heb sinds gisteravond mijn database weer helemaal in de war en ook de 430 code.....en ja ook EWEKA.
Er is denk ik geen oplossing voor gewoon maar weer af wachten net als de vorige keer
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer