Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Spotlite V2 installeren op Ubuntu 16.04.1 werkt niet?

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
TheJeeWee
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jul 2016, 17:02
Reputation: 0

Spotlite V2 installeren op Ubuntu 16.04.1 werkt niet?

#1

Bericht door TheJeeWee »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: SpotLite
Wat is de versie van het spotX programma?: v2
Wat is je besturingssysteem?: Linux
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Geen antwoord gegeven
Welke Internet Provider heb je?: Geen antwoord gegeven
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Geen antwoord gegeven
Met welk programma download je?: SabNzb
Wanneer begon je probleem?: Installatie nieuwe versie van Ubuntu 16.04.1
Geef een beschrijving van je probleem: Na de installatie van de nieuwste versie van Ubuntu 16.04.1 wou ik Spotlite opnieuw installeren. Ik download de laatste Spotlite V2 versie en kies in de ZIP file de juiste versie (64 bit). Bij het opnenen van dit bestand gaat het software centre open waarmee je de installatie kan starten. Maar bij het klikken van 'install' begint het installatiebalkje te lopen maar daarna de installatie voltooit nooit. Je kan opnieuw install klikken maar het werkt dus nooit...
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: Geen antwoord gegeven
Schone installatie: Ja
XML bestand.: Geen antwoord gegeven

Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Spotlite V2 installeren op Ubuntu 16.04.1 werkt niet?

#2

Bericht door mesa57 »

Spotlite wordt niet meer onderhouden of gesupport. Misschien dat een enkele medegebruiker je nog kan helpen, maar ik heb zo mijn twijfels.

Topicstarter
TheJeeWee
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jul 2016, 17:02
Reputation: 0

Re: Spotlite V2 installeren op Ubuntu 16.04.1 werkt niet?

#3

Bericht door TheJeeWee »

Is er dan geen Spotnet optie meer voor Ubuntu?
Gebruikersavatar

mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Spotlite V2 installeren op Ubuntu 16.04.1 werkt niet?

#4

Bericht door mesa57 »

Alleen spotWEB (apache + mysql benodigd).

spotnetlinux
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 aug 2016, 09:50
Reputation: 0

Re: Spotlite V2 installeren op Ubuntu 16.04.1 werkt niet?

#5

Bericht door spotnetlinux »

Misschien i shet mogelijk spotnet 1.8.6.3 met Wine te draaien?
Met winetricks dotnet40 lukt het me om Spotnet op te starten en de database te vullen. Een spot zelf bekijken lijkt echter nergens op: geen plaatjes, en links werken niet. Iemand een idee om dit beter te laten werken met wine?

-- [bericht automatisch samengevoegd - 07 aug 2016, 11:46] --

Ik heb het draaiend op Linux Mint 18 (gebaseerd op Ubuntu 16.04):
- De dependencies die je nodig hebt:
$ dpkg -I spotlite-amd64.deb
- Installeer ze allemaal op libssl0.9.8 na (want dat gaat niet in 16.04)
- Download een library met libssl0.9.8, bv http://packages.ubuntu.com/trusty/amd64/libssl0.9.8
- Pak nu van bij debs (spotlite en libssl) de deb uit en vervolgens in beide mappen de data
- Ga nu op de command line naar de usr/bin map van spotlite en voer daar uit:
$ LD_LIBRARY_PATH=. ./SpotLite
Vervang hier de . van de LD_LIBRARY_PATH met de 'data/lib/x86_64-linux-gnu' map van de libssl

Spotlite zal nu in die map kijken voor de juiste libraries.
Gebruikersavatar

nom001
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 mar 2011, 21:04
Reputation: 0
Usenet: NewsXS
Internet: KPN
Locatie: /home/nomko
Leeftijd: 49

Re: Spotlite V2 installeren op Ubuntu 16.04.1 werkt niet?

#6

Bericht door nom001 »

spotnetlinux schreef: - Ga nu op de command line naar de usr/bin map van spotlite en voer daar uit:
$ LD_LIBRARY_PATH=. ./SpotLite
Vervang hier de . van de LD_LIBRARY_PATH met de 'data/lib/x86_64-linux-gnu' map van de libssl
Erg vaag dit... Ik heb deze map niet en snap ook niet helemaal wat je hier bedoeld.

Kan je dit wat beter verduidelijken??

Dank u.
*ASUS P5KPL-AM SE*Intel Quad CPU Q8200*4 GiB ram*nVidia GeForce 9500GT*Realtek RTL8101/8102E*RaLink RT2500 802.11g*Optiarc DVD RW AD-7200A*HDD:Samsung HD501LJ/HD103SI*Linux Mint 18*
Gebruikersavatar

EindBaas
Berichten: 123
Lid geworden op: 21 aug 2016, 19:12
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: 100Mbit

Re: Spotlite V2 installeren op Ubuntu 16.04.1 werkt niet?

#7

Bericht door EindBaas »

Niet de mooiste oplossing maar je kan dit ook oplossen door een virtuele Windows machine te draaien op je linux omgeving.
Hierdoor kun je Spotnet gewoon downloaden en installeren vanaf de website.

spotnetlinux
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 aug 2016, 09:50
Reputation: 0

Re: Spotlite V2 installeren op Ubuntu 16.04.1 werkt niet?

#8

Bericht door spotnetlinux »

spotnetlinux schreef:Misschien i shet mogelijk spotnet 1.8.6.3 met Wine te draaien?
Met winetricks dotnet40 lukt het me om Spotnet op te starten en de database te vullen. Een spot zelf bekijken lijkt echter nergens op: geen plaatjes, en links werken niet. Iemand een idee om dit beter te laten werken met wine?

-- [bericht automatisch samengevoegd - 07 aug 2016, 11:46] --

Ik heb het draaiend op Linux Mint 18 (gebaseerd op Ubuntu 16.04):
- De dependencies die je nodig hebt:
$ dpkg -I spotlite-amd64.deb
- Installeer ze allemaal op libssl0.9.8 na (want dat gaat niet in 16.04)
- Download een library met libssl0.9.8, bv http://packages.ubuntu.com/trusty/amd64/libssl0.9.8
- Pak nu van bij debs (spotlite en libssl) de deb uit en vervolgens in beide mappen de data
- Ga nu op de command line naar de usr/bin map van spotlite en voer daar uit:
$ LD_LIBRARY_PATH=. ./SpotLite
Vervang hier de . van de LD_LIBRARY_PATH met de 'data/lib/x86_64-linux-gnu' map van de libssl

Spotlite zal nu in die map kijken voor de juiste libraries.
Ik zal het proberen te verduidelijken.
In Linux gebruiken programma's vaak externe libraries. Deze externe libraries zorgen ervoor, dat veiligheidslekken maar op 1 plek hoeven te worden aangepakt. Men vindt meestal dat het onderhoud makkelijker is. Als er bijvoorbeeld een security issue wordt gevonden in 7-zip, dan hoeft alleen het centrale bestand te worden aangepakt, ipv dat alle programma's die gebruik maken van 7-zip een nieuwe versie moeten uitbrengen.

SpotLite maakt ook gebruik van externe libraries. Welke dit zijn,kan je zien door het volgende commando in de terminal uit te voeren:

Code: Selecteer alles

$ dpkg -I spotlite-amd64.deb
Je krijgt dan onder andere als output:

Code: Selecteer alles

Depends: libqtcore4 (>= 4.7), libqtgui4, libqt4-network, libqt4-xml, libqt4-xmlpatterns, libqt4-sql-sqlite, libqtwebkit4, libssl0.9.8
Alle dependencies zijn te vervullen, op de libssl0.9.8 na; deze is namelijk oud en onveilig en is dus vervangen door libssl1.0.0 oid.

Je kan dit oplossen door libssl0.9.8 te installeren vanuit een andere bron, maar dan heb je een onveilige ssl library geïnstalleerd, dat wil je dus niet. We lossen dit dus op een andere manier op. Hoe krijg je nu Spot Lite draaiende?
  1. We gaan eerst alle dependencies installeren, op libssl0.9.8 na. Dat kan in via de command line, of via een programma als via het Software Manager (dat is Linux Mint)
  2. We gaan libssl0.9.8 ergens anders vandaan halen. Voor mijn 64-bit omgeving pak ik de amd64 versie van http://packages.ubuntu.com/trusty/libssl0.9.8
  3. We hebben nu 2 debs, die van spotlite en van libssl. Deze willen / kunnen we niet installeren. libssl niet, omdat we dan een lekke ssl library in ons systeem laden. SpotLite niet, omdat het libssl0.9.8 niet kan vinden. We gaan dus niet installeren via de deb zelf, maar gaan de inhoud uitpakken. De deb bestanden kan je uitpakken, in mijn file browser Nemo zit een optie 'extract here'. Kan ook met andere tools. Pak beide debs (SpotLite en libssl) uit.
  4. We hebben nu dus twee mappen met de inhoud van de debjes.
  5. In de map van SpotLite zit het bestand data.tar.gz. Pak dit ook uit. Ga nu naar de usr/bin map van wat je net hebt uitgepakt; hier staan de SpotLite en SpotLite-skininstaller bestanden, waarmee je Spotlite opstart. Kopieer deze bestanden naar een map naar keuze.
  6. In de libssl map zit een data.tar.xz file. Pak deze uit. Ga naar de map lib/x86_64-linux-gnu. Hierin staan de libssl bestanden die we nodig hebben.
  7. Kopieer de libcrypto en libssl bestanden naar de map uit stap 5
  8. Maak nu een bestandje aan waarmee je het voortaan kan opstarten. Open hiervoor een texteditor en zet daarin:

    Code: Selecteer alles

    #!/bin/bash
    LD_LIBRARY_PATH=<map_met_spotlite> <map_met_spotlite>/SpotLite $*
    
    De LD_LIBRARY_PATH zorgt ervoor dat het commando erna (Spotlite dus) in die specifieke map kijkt voor de libraries. Zo zorgen we er dus voor dat Spotlite de libssl0.9.8 toch kan vinden.
  9. Maak het bestand uitvoorbaar met chmod +x.
  10. Voer het bestand uit door er dubbel op te klikken. Als het goed is, start het nu op
Succes!

-- [bericht automatisch samengevoegd - 11 sep 2016, 11:07] --

Hmm, de zoekfunctie werkt bij mij niet. Ook zelfgemaakte filters geven geen resultaat. Heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen?

-- [bericht automatisch samengevoegd - 11 sep 2016, 11:25] --

Ok, voor het zoeken heb je een oudere versie van libsqlite3 nodig. Ik heb deze versie gebruikt: http://packages.ubuntu.com/trusty/libsqlite3-0. Installeren gaat net als libssl0.9.8, deb dus niet installeren maar uitpakken en dan het .so bestand in dezelfde map als hierboven zetten.

smullie
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 nov 2011, 12:22
Reputation: 0

Re: Spotlite V2 installeren op Ubuntu 16.04.1 werkt niet?

#9

Bericht door smullie »

Is er een ander programma wat wel op Ubuntu 16.04 werkt a-la spotnet?
Het zoeken gaat prima en ben erg blij met het programma, maar na de update van 14 naar 16 komen er geen zoek resultaten meer (helaas).

Ik wil niet naar Microsoft, dus is er ergens iemand die dit kan fixen of weet iemand een ander programma wat wel onder Linux werkt misschien?

spotnetlinux
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 aug 2016, 09:50
Reputation: 0

Re: Spotlite V2 installeren op Ubuntu 16.04.1 werkt niet?

#10

Bericht door spotnetlinux »

smullie schreef:Is er een ander programma wat wel op Ubuntu 16.04 werkt a-la spotnet?
Het zoeken gaat prima en ben erg blij met het programma, maar na de update van 14 naar 16 komen er geen zoek resultaten meer (helaas).

Ik wil niet naar Microsoft, dus is er ergens iemand die dit kan fixen of weet iemand een ander programma wat wel onder Linux werkt misschien?
Volgens mij niet. Ik heb SpotLite dus wel werkend op Linux Mint 18 (gebaseerd op Ubuntu 16.04), zie mijn uitleg. Heb je dat wel geprobeerd?

Misschien is een andere optie het draaien van een Windows-client met behulp van Wine? Is mij niet gelukt.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer