Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Spotlite totaal, incl alle toeters en bellen overzetten

Stel hier je vragen of discussiëer over Spotlite.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
Gompy
Berichten: 292
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:29
Reputation: 0
Leeftijd: 108

Spotlite totaal, incl alle toeters en bellen overzetten

#1

Bericht door Gompy »

Hallo.

Ik heb de volgende voor mij brandende vraag.
Ik gebruik Spotlite met alle toeters en bellen en skins en filters al tijden op mijn computer, tot bijzondere tevredenheid.
Nu wil ik alles overzetten naar een andere PC bij mijn broer, maar ik wil alles behouden zoals het nu is en zoals ik het nu geconfigureerd heb.
Ik gebruik Windows XP.
Waar het om gaat is dit.

Welke bestanden uit welke mappen moet/kan ik kopiëren van mijn systeem waar alles in opgeborgen is, ook de database, instellingen, filters enz enz, zodat ik die op het systeem van mijn broer weer kan toevoegen zodat ik bij hem niet alles helemaal na hoeft te lopen of dingen wel goed staan en of het wel werkt.
Mijn broer heeft Windows-7, nieuwsserver is de zelfde, shared account toegestaan.
Ik meen dat ik dat in de eerste versie's van Spotlite dit wel eens gedaan heb maar ik weet het niet meer zeker hoe ik dat deed, maar ik weet niet of dit met de laatste versie wel mogelijk is.
Alvast bedankt voor de eventuele hulp.

Groeten, Gompy
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



hjvbft
Berichten: 2079
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:02
Reputation: 0

Re: Spotlite totaal, incl alle toeters en bellen overzetten

#2

Bericht door hjvbft »

Diverse informatie over het overzetten van een SpotLite installatie.
Deze uitleg houd geen rekening met "SpotLite IL".
Als het niet de bedoeling is dat beide pc's berichten kunnen plaatsen met dezelfde id SpotLite.conf bewerken (privkey + pubkey).

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

Re: Spotlite totaal, incl alle toeters en bellen overzetten

#3

Bericht door Ypsos »

Hallo Gompy,

Bijgaand nog een ondersteuning programma SpotLite Backup, zie info van hjvbft (link: Diverse informatie...)

Afbeelding

Download SpotLite Backup
Het is nog een beta versie maar is wel bruikbaar, getest op Win XP en Win 7
Back-ups worden op het bureaublad opgeslagen => "Desktop\SpotLite-Back-up"

-- [bericht automatisch samengevoegd - 29 dec 2013, 18:57] --

Om het nog eenvoudiger te maken

Klik op de button "Maak SpotLite Portable"
Afbeelding
Spotlite-Portable wordt op het bureaublad opgeslagen => "Desktop\Spotlite-Portable"


Download SpotLite Backup

Fixed
SpotLite < 1.0.7 export register settings

Opmerking
Nooit je Spotlite portable versie op internet zetten, wil je deze toch delen verwijder dan SpotLite.conf
-
Maak je gebruik van SpotLite IL de-installeer eerst SpotLite IL voordat je SpotLite portable maakt, doe je dit niet dan behouden skins met een black/white-list functie een verwijzing naar het lokale black/whitelist script (spotlitebwlist.js)

Wil je Spotlite portable i.c.m. SpotLite IL gebruiken?
zie leesmij.rtf van SpotLite IL

Edit;
Download verplaatst naar SpotLite Addons
Laatst gewijzigd door Ypsos op 05 jan 2014, 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Topicstarter
Gompy
Berichten: 292
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:29
Reputation: 0
Leeftijd: 108

Re: Spotlite totaal, incl alle toeters en bellen overzetten

#4

Bericht door Gompy »

Even feedback geven over dit erg handige tooltje nadat er wat aanpassingen in zijn verwerkt.
De oude app leest/schrijft register settings voor SpotLite v1.0.7 en lager, hetgeen werd gezien als een Win32/TrojanDownloader.Wauchos.K trojaans paard door mijn virusscanner.
Is nu goed.
Werkt verder perfect.
Heb als test eerst een back-up gemaakt met deze tool, daarna Spotlite in zijn geheel verwijderd.
Spotlite opnieuw geïnstalleerd, en met de tool de hele back-up weer terug gezet en Spotlite verscheen zoals ik het eerst had, met alle toeters en bellen en skins, filters en allerlei andere zaken.
Grote klasse... (Respect)
Ypsos en hjvbft, bedankt voor de hulp.. :clap:
Iedereen een voorspoedig en gezond 2014 toegewenst.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer