Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Ervaringen & Discussie: Xs4All

Hierin kan u praten over al uw Provider of Payserver problemen en daarnaast ook voor ervaringen of discussie.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Eric
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:05
Reputation: 0

Re: Ervaringen & Discussie: Xs4All

#11

Bericht door Eric »

Xs4all heeft 2 newsservers; "news" voor text-only en "newszilla" voor binaries. Met deze servers.xml worden beide gebruikt;

Code: Selecteer alles

  <Server Type="Headers" Server="news.xs4all.nl" Username="******" Password="******" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
  <Server Type="Downloads" Server="newszilla.xs4all.nl" Username="******" Password="******" Port="119" SSL="0" Connections="3" />
  <Server Type="Uploads" Server="newszilla.xs4all.nl" Username="******" Password="******" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
In plaat van de ****** uiteraard jouw username & password.

De retentie van "news" is langer dan "newszilla". Hou er rekening mee dat je een grote spots-database hebt maar alleen van de laatste 2 a 3 weken via xs4all (newszilla) kan downloaden.
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



Kaka
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 feb 2011, 18:07
Reputation: 0

Re: Ervaringen & Discussie: Xs4All

#12

Bericht door Kaka »

Dit is wat ik heb gedaan:

<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news.xs4all.nl" Username="******" Password="***********" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="newszilla.xs4all.nl" Username="********" Password="***********" Port="119" SSL="0" Connections="3" />
<Server Type="Uploads" Server="newszilla.xs4all.nl" Username="******" Password="***********" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>

Hij doet het dus nog niet. Die oudere posts binnen halen.
Gebruikersavatar

Ep Woody
Berichten: 933
Lid geworden op: 17 feb 2011, 14:36
Reputation: 0
Locatie: Omgeving Apeldoorn
Leeftijd: 39

Re: Ervaringen & Discussie: Xs4All

#13

Bericht door Ep Woody »

Zolang je een bestaande database hebt, zal hij alleen nieuwere spots ophalen. Dan zou je je database even moeten verplaatsen (newszilla.xsall.nl.spots) Dan moet hij opnieuw beginnen als het goed is.
Voor ondersteuning: klik hier. Probleem niet opgelost, maak dan een nieuw topic aan.

Kaka
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 feb 2011, 18:07
Reputation: 0

Re: Ervaringen & Discussie: Xs4All

#14

Bericht door Kaka »

Ep Woody schreef:Zolang je een bestaande database hebt, zal hij alleen nieuwere spots ophalen. Dan zou je je database even moeten verplaatsen (newszilla.xsall.nl.spots) Dan moet hij opnieuw beginnen als het goed is.
Ik snap niet zo goed wat je hier mee bedoeld. Waar moet ik newszilla.xs4all.nl.spot naar toe verplaatsen dan? Hij staat nu op mijn C schijf.
Gebruikersavatar

Ep Woody
Berichten: 933
Lid geworden op: 17 feb 2011, 14:36
Reputation: 0
Locatie: Omgeving Apeldoorn
Leeftijd: 39

Re: Ervaringen & Discussie: Xs4All

#15

Bericht door Ep Woody »

Andere naam, zodat hij met een nieuwe database begint.
Voor ondersteuning: klik hier. Probleem niet opgelost, maak dan een nieuw topic aan.

Kaka
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 feb 2011, 18:07
Reputation: 0

Re: Ervaringen & Discussie: Xs4All

#16

Bericht door Kaka »

Ep Woody schreef:Andere naam, zodat hij met een nieuwe database begint.
Volgens mij heb ik dit gedaan. Als ik het goed begrepen heb. Maar krijg nog steeds geen oudere spots te zien.

Hountsje
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2011, 15:53
Reputation: 0

Re: Ervaringen & Discussie: Xs4All

#17

Bericht door Hountsje »

Hallo,

Ik heb mijn probleem al op diverse andere fora gezet maar helaas zonder resultaat.

Ik heb Spotnet op mijn PC geïnstalleerd (Vista 64 bits en Microsoft NEW Framework 4.0 is
geïnstalleerd) en krijg bij het opstarten het schermpje om mijn provider in te vullen.
Ik vul dus in:

XS4ALL, dan automatisch newszilla.xs4all.nl, login en wachtwoord. Ik krijg dan de melding :

Kan geen verbinding maken met de server: host is onbekend.

Ik heb van alles geprobeerd, zonder login en wachtwoord, news.xs4all.nl, antivirus en firewall uit. Niets helpt.
Het gekke is dat ik alles op mijn laptop wel werkt.

Weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn? Alvast reuze bedankt van een gefrustreerde ex FTD'er.

Kaka
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 feb 2011, 18:07
Reputation: 0

Re: Ervaringen & Discussie: Xs4All

#18

Bericht door Kaka »

Kaka schreef:
Ep Woody schreef:Andere naam, zodat hij met een nieuwe database begint.
Volgens mij heb ik dit gedaan. Als ik het goed begrepen heb. Maar krijg nog steeds geen oudere spots te zien.
Yes, :D hij doet het eindelijk. Helemaal goed. Heb nu oudere posts er op staan. En wel vanaf 03-10-10 en zit op meer dan 111.000 spots. Super

Thanx allen voor jullie reactie.

Gr. Kaka

Kaka
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 feb 2011, 18:07
Reputation: 0

Re: status Downloaden mislukt

#19

Bericht door Kaka »

Eindelijk krijg ik ook oudere spots te zien!!!!!

Maar als ik download al is het er 1 of meerdere dat maakt niet uit. Springt die bij mij ook op Mislukt.
De ene gaat wel door een andere niet. Heb dit probleem ook met nieuwe spots dus niet alleen met oudere spots.
Wat kan ik hier aan doen? Mijn provider is xs4all.nl. En ben ingelogd als news.xs4all.nl.

Gr. kaka

Topicstarter
JuanFusy
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 feb 2011, 11:35
Reputation: 0
Usenet: XsNews
Internet: UPC

Re: Ervaringen & Discussie: Xs4All

#20

Bericht door JuanFusy »

Halo Kaka, was eventjes deze draad kwijtm en druk met andere dingen, en zie dat je zit te tobben, sorry daarvoor, want...
Alhoewel ik nog niet helemaal thuis ben in Spot-Net, er me nog niet echt technisch mee bezig heb gehouden, hoe het wat doet zeg maar, ga ik het hier toch even proberen, met in het achterhoofd dat gezien de laatste melding, je het óf hebt opgegeven (wat ik niet hoop) of dat het intussen al is opgelost, en dan is het alleen maar zonde van mijn vingeroefeningen nu ;)

Ik zie dat je de Headers van news.xs4all.nl ophaalt, en dus ook de NZB's neem ik aan, ik heb me dus zoals gezegd nog niet verdiept in waar bijv Spot-Net de reacties vandaan haalt.
Daarna wil je met deze data van News iets overhalen vanuit Newszilla, denk dat daar de mogelijke probleem zit, maar zoals gezegd, ik weet nog niet alles, en het kan zijn dat ik hier volledig de plank missla...

Succes,
JF.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer