Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Ervaringen & Discussie: Astraweb

Hierin kan u praten over al uw Provider of Payserver problemen en daarnaast ook voor ervaringen of discussie.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!
Gebruikersavatar

Megalos
Berichten: 234
Lid geworden op: 27 feb 2011, 16:55
Reputation: 0
Usenet: Sunny Usenet
Internet: UPC

Re: Ervaringen & Discussie: Astraweb

#21

Bericht door Megalos »

Ah, oké. Bedankt voor je duidelijke verhaal.

-- [bericht automatisch samengevoegd - 26 dec 2011, 17:52] --

Even nog een vraag. Die 22 MB is van hoogstens 20 spots openen ofzo. Maar de body is toch alleen maar tekst? Hoe kan het dan zijn dat er maar liefst 22 MB is gedownload door slechts van maximaal 20 spots de body te downloaden? Tekst vraagt toch niet zoveel geheugen? En de plaatjes staan niet in de body, maar worden extern gedownload dacht ik.
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

Artifex
Berichten: 668
Lid geworden op: 30 mar 2011, 03:09
Reputation: 0
Usenet: sunnyusenet
Internet: ziggo
Leeftijd: 48

Re: Ervaringen & Discussie: Astraweb

#22

Bericht door Artifex »

Ik vind ook dat die 25GB redelijk snel verbruikt wordt door alleen headers op te halen en spots openen.Ik dacht eerst dat ik hier min 2 jaar met ging doorkomen, maar dat zal wel sneller op zijn denk ik.Jammer :?

Topicstarter
hjvbft
Berichten: 2079
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:02
Reputation: 0

Re: Ervaringen & Discussie: Astraweb

#23

Bericht door hjvbft »

[off-topic]
Als er zoals Spotnet 1.8+ gespot word dan worden afbeeldingen via usenet opgehaald.
Deze tellen mee in het verbruik van het blockaccount.
Waarschijnlijk tellen de avatars niet mee als verbruik omdat deze in de header staan en niet in de body.
Het ophalen van de nzb telt ook mee als verbruik. Deze kunnen groot zijn.
Had net een nzb van 4,94 MB (3xdvd9) en een nzb voor een BD 6,56 MB.
NZB's worden gedownload via de server die ingesteld staat bij "Downloads" in de servers.xml.
Stel hier dezelfde server in die gebruikt word om te downloaden en het block account gaat langer mee.
De hoeveelheid verbruikte data voor de nzb is lager dan de bestandsgrootte van de nzb door compressie.
[off-topic]
Gebruikersavatar

Megalos
Berichten: 234
Lid geworden op: 27 feb 2011, 16:55
Reputation: 0
Usenet: Sunny Usenet
Internet: UPC

Re: Ervaringen & Discussie: Astraweb

#24

Bericht door Megalos »

Oké, helemaal duidelijk ;-). Bedankt weer!

JazzySOB
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 feb 2012, 20:24
Reputation: 0
Usenet: Sunny Usenet
Internet: Telfort

Re: Ervaringen & Discussie: Astraweb

#25

Bericht door JazzySOB »

Ook ik heb onlangs een blockaccount genomen bij Astraweb omdat de header retentie veel hoger zou zijn dan bij bijvoorbeeld Sunny Usenet waar ik overigens erg tevreden over ben aangaande de binary retentie en de stabiele download.

Laatst Windows 8 geïnstalleerd en moest dus ook Spotnet opnieuw installeren en kon ik in het geheel geen database ophalen via Sunny Usenet en kreeg steevast een foutmelding 415 dat het ophalen van de headers was mislukt. Het ging ook erg traag en ergens halverwege bleef hij hangen met de foutmelding als gevolg.

Omdat ik toch een hogere retentie wilde en me een backup- of fillserver ook wel handig leek heb ik voor 25 dollar (19 euro) een 180GB blockaccount genomen bij Astraweb. Daarmee ging het laden van de database in Spotnet prima.

Topicstarter
hjvbft
Berichten: 2079
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:02
Reputation: 0

Re: Ervaringen & Discussie: Astraweb

#26

Bericht door hjvbft »

Header Downloads will be Counted
Posted By: Alex On: 29 Dec 2012 7:41 AM
Details
20% of Header Downloads will be Counted

As of 5th Jan 2013, 20% of your header downloads will count towards your download quota for Pay By Download accounts.

For example, if you download 10MB of headers, 2MB will be deducted from your Pay By Download balance.

Unfortunately we have had to take this drastic move due to the number of users abusing the system. For normal users that do not abuse the system, the impact is minimal to your everyday use.

Unlimited monthly account holders will not be affected. bron
Hierdoor gaat een blockaccount voor de headers korter mee in Spotnet clients.
Een backup van de database voorkomt het opnieuw ophalen van alle headers.
Degene met een blockaccount voor een eigen newznab zullen vooral last hebben van deze beperking.

portos
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 feb 2011, 17:50
Reputation: 0

Re: Ervaringen & Discussie: Astraweb

#27

Bericht door portos »

Ik had astraweb gemaild over de vele incompletes wat ik krijg via hun. Na bestudering van mijn bericht met message ID en NZBs kreeg ik het volgende antwoord.
We found that the missing articles are posted via easyusenet as they are not propagating the articles out properly. We have user who claimed that they are able to get the complete download after trying again after a few hours. It is beyond our control unfortunately if the posting server does not send us all the parts to complete.

Iemand hier nog ervaring mee ?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer