Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Ervaringen & Discussie: Tele 2

Hierin kan u praten over al uw Provider of Payserver problemen en daarnaast ook voor ervaringen of discussie.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
gerbrandus
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 feb 2011, 12:29
Reputation: 0

Ervaringen & Discussie: Tele 2

#1

Bericht door gerbrandus »

Hallo,

Kan iemand mij helpen?
Ik heb internet van tele2 en downloade altijd via FTD en Newsbinpro.
Ik heb een account aangemaakt en alles geïnstalleerd maar blijf time out krijgen als ik me aanmeld via news.tele2.nl
Heb het bij adres ook geprobeerd met news2.neva.ru maar dan krijg ik Authenticatie verplicht.

Wie kan me helpen om me toch te kunnen aanmelden??
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



drh
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2011, 08:38
Reputation: 0

Re: Ervaringen & Discussie: Tele 2

#2

Bericht door drh »

Bij mij werkt het wel
instelling: provider: anders
Adres: tele2news.tweaknews.nl
poort: 119
verbindingen: 4

loginnaam:
Wachtwoord:
Geef hier je inlog en wachtwoord in. dan zal het moeten werken.

gerstr

Re: Ervaringen & Discussie: Tele 2

#3

Bericht door gerstr »

prima drh - ik ga even dat andere draadje hierheen verwijzen en dan gaan we hier de werkende instellingen met Tele2 bespreken zodat iedereen met Tele2 Spotnet werkend kan krijgen

gerstr

Re: Ervaringen & Discussie: Tele 2

#4

Bericht door gerstr »

Ik ben zelf geen Tele2 gebruiker, maar heb even snel voor jullie gescand (google is your best friend) en ik lees dat de Tele2 news servers eigenlijk niet te gebruiken zijn in combinatie met Spotnet ivm het zeer beperkt aantal lijntjes (max=2) en de wisselende kwaliteit.

Wat ik ook lees is dat Tele2 gebruikers wordt aangeraden via speciale aanbieding van de diensten van Tweaknews gebruik te maken, waar op dit forum ook veel informatie over staat:
viewtopic.php?f=16&t=247

Kan één van jullie bevestigen dat bovenstaande klopt, zodat we direct hiervandaan naar Tweaknews kunnen verwijzen?

Het staat jullie natuurlijk ook vrij om een goedkoop usenet abo ergens anders te nemen, waar bv lightningusenet voor €2,50/maand een goede optie lijkt

ik lees graag jullie reacties!

Boompje
Berichten: 33
Lid geworden op: 26 feb 2011, 01:13
Reputation: 0
Usenet: Sunny Usenet
Internet: Tele 2

Re: Ervaringen & Discussie: Tele 2

#5

Bericht door Boompje »

Zonder Tweaknews :
Gewoon news.tele2.nl en poort 119 Verder niets invullen .
Alleen uiteraard als dat ook je provider is anders word je natuurlijk geweigerd .
Hij maakt bij mij dan wel verbinding maar het laden van de spots zijn dan erg traag of krijg inderdaad soms een time out .
Met Spotlite hiermee weer geen problemen maar je moet dan wel kopieren en plakken in een zoeksite .

Met Tweaknews (met Tele 2 krijg je korting) is het verhaal denk ik anders maar omdat ze met jaarcontracten werken is dit niet mijn Payserver .

Kan met mijn Payserver niet op spotnet en spotlite reageren maar dat is weer een ander verhaal .
Dit laatste al een reden om een andere te zoeken
Laatst gewijzigd door Boompje op 26 feb 2011, 11:49, 3 keer totaal gewijzigd.

gerstr

Re: Ervaringen & Discussie: Tele 2

#6

Bericht door gerstr »

ok Boompje, idd werkt dat blijkbaar alleen als ISP ook Tele2 is, want bij mij wel pingen maar geen news connectie.

Hoeveel connecties, snelheid en wat voor retentie krijg je via deze optie?

Voor het sneller laden van spots in Spotnet kun je ook voor een andere header server kiezen, waar dan ook reacties lezen een stuk prettiger is - zoek even op forum, al veel over geschreven.

Spotlite biedt natuurlijk minder functionaliteit dan Spotnet.

Boompje
Berichten: 33
Lid geworden op: 26 feb 2011, 01:13
Reputation: 0
Usenet: Sunny Usenet
Internet: Tele 2

Re: Ervaringen & Discussie: Tele 2

#7

Bericht door Boompje »

2 verbindingen maar Retentie is wisselend per groep .Soms haalde ik wel eens iets nog van 300 dagen binnen .
Uiteraard is het lijntje erg traag (weet eventjes nu niet hoeveel) maar het is gratis en dan kan je niet te veel eisen stellen .

Voor al het andere moet ik nog verder kijken maar eerst een andere Payserver .

gerstr

Re: Ervaringen & Discussie: Tele 2

#8

Bericht door gerstr »

ok - heb je ook een versie van servers.xml die voor jou werkte via gratis Tele2?

zoniet, zou je even voor ons willen testen wat werkt (zonder je eigen posts te overschrijven natuurlijk)?

makkelijkste is om C:\ProgramData\Spotnet folder gewoon even te hernoemen en terug te zetten als je klaar bent met testen.

alvast veel dank van je mede Tele2 gebruikers (Respect)
Gebruikersavatar

Begbie
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 feb 2011, 22:07
Reputation: 0

Re: Ervaringen & Discussie: Tele 2

#9

Bericht door Begbie »

Ben zelf een klant van Tele2.

Spotnet werkt inderdaad nauwelijks hiermee. Heb zelf een Payserver van SMSusenet "Werkt SUper""
Gebruikersavatar

senna
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:24
Reputation: 0
Leeftijd: 65

Re: Ervaringen & Discussie: Tele 2

#10

Bericht door senna »

gebruiker van tele2 en tweaknews alles werkt vlot allen de reacties duren lang met laden.
poort op 583 geeft ook geen verbetering .abo is permaand van tweaknews en is per maand op te zeggen ,jaarabo is paar euro goedkoper per jaar.
als je de headers veranderd in news2neva.ru werkt de rest niet meerblijft foutmelding geven
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer