Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Topic about download Spotweb Easy R.C.2

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team


ikbennico
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 apr 2013, 13:54
Reputation: 0
Usenet: easyusenet
Internet: ziggo

Re: Topic about download Spotweb Easy R.C.2

#11

Bericht door ikbennico »

Ik heb de boel gewist, omdat ik de laatste versie van spotweb Easy 2.0 rc2 wilde proberen.
Ik kan niet meer achterhalen wat er fout ging, het ging in ieder geval om de file c:\Spotweb\mysql\data\ibdata1
Retrieve vanaf 24 november 2010.
Hij is nu met SWE 2.0 rc2 5.3gig groot, waarom dat nu zo groot moet zou ik niet weten rogger.
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

Wheaten
Supporter
Berichten: 838
Lid geworden op: 11 sep 2012, 18:43
Reputation: 0
Usenet: Sunny
Internet: Ziggo
Locatie: Brabant
Leeftijd: 109

Re: Topic about download Spotweb Easy R.C.2

#12

Bericht door Wheaten »

dit heeft te maken door de gekozen database. we hebben gekozen voor snelheid, hierdoor pakt de db wat groter uit. we kijken naar een ander db maar dit gaat wat ten koste van de snelheid.
InnoDB has been designed for maximum performance when processing large data volumes. Its CPU efficiency is probably not matched by any other disk-based relational database engine.

ikbennico
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 apr 2013, 13:54
Reputation: 0
Usenet: easyusenet
Internet: ziggo

Re: Topic about download Spotweb Easy R.C.2

#13

Bericht door ikbennico »

@Wheaten,Rogger

De database werd toen ik alles binnengehaald heb iets van 7,7gig.
Alleen de snelheid van het wisselen van de pagina's duurde behoorlijk lang.
Ben maar teruggegaan naar swe v1.5.5 en dat ging een stuk soepel.
Ben bij v1.5.5 http://localhost/admin/index.php/index.php (werkt alleen waar je spotweb draaid)
Ik heb daar rond gekeken of er misschien een instelling was om de max. grootte van de DB in te stellen.
Maar dat ging voor mij behoorlijk te ver wat ik daar allemaal zag.
In ieder geval even een GIT update van spotweb gedaan, misschien helpt dat iets.
Laatst gewijzigd door ikbennico op 16 apr 2013, 20:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Wheaten
Supporter
Berichten: 838
Lid geworden op: 11 sep 2012, 18:43
Reputation: 0
Usenet: Sunny
Internet: Ziggo
Locatie: Brabant
Leeftijd: 109

Re: Topic about download Spotweb Easy R.C.2

#14

Bericht door Wheaten »

Wat zijn je settings bij retrieve? http://localhost/spotweb/?page=editsettings tab Retrieve
Mijn DB is 2.1 GB, met 1000+ dagen retentie.
Afbeelding

ikbennico
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 apr 2013, 13:54
Reputation: 0
Usenet: easyusenet
Internet: ziggo

Re: Topic about download Spotweb Easy R.C.2

#15

Bericht door ikbennico »

@ Wheaten

Bedankt voor je reactie.
Ik zie al wat ik fout heb gedaan, zag op jou plaatje dat de full spots uit staat (bij mij aan)
Vandaar dat de DB zo erg groot werd.
Ik wacht je volgende update af, heb nu v1.5.5 eindelijk naar wens draaien.

Cootje81
Berichten: 234
Lid geworden op: 13 feb 2011, 22:19
Reputation: 0

Re: Topic about download Spotweb Easy R.C.2

#16

Bericht door Cootje81 »

Ik heb geen Task.. Als ik in Winxp naar Spotweb Easy ga en neem tabje Task en wil hem dan aanzetten zegt die dat hij niks kan vinden.. Met uitschakelen precies het zelfde.. Ik denk zelf dat hij die task niet in system32 heeft kunnen maken..

Iemand een Oplossing?
Gebruikersavatar

Wheaten
Supporter
Berichten: 838
Lid geworden op: 11 sep 2012, 18:43
Reputation: 0
Usenet: Sunny
Internet: Ziggo
Locatie: Brabant
Leeftijd: 109

Re: Topic about download Spotweb Easy R.C.2

#17

Bericht door Wheaten »

Hoi Cootje81,

Ik heb zojuist de installer getest op Windows XP, Professional, SP3 en de folder is gewoon aanwezig.
start menu -> All Programs -> Spotweb Easy -> tasks
Afbeelding

Kan jij je systeemgegevens doorgeven en een screenshot maken van het startmenu met de folder van spotweb easy?

Je kan ook zelf de task handmatig installeren. Volg de onderstaande stappen;
  • Om een task te installeren dien je een windows account met password te hebben. Heb je dit niet dan zal onderstaande waarschijnlijk niet werken.
  • Start menu -> control panel -> scheduled tasks
  • add scheduled task -> next -> selecteer command prompt -> next -> geef naam "Spotweb-Retrieve" -> perform this task: Daily -> next
  • Start time: niet veranderen -> Peform this task: Every day -> Start date: niet veranderen -> next
  • Vul vervolgens je account gegevens in van je windows systeem -> next
  • zet vinkje by: Open advanced properties for this task when I click finish. -> Finish

    Er verschijnt nu een nieuw venster
  • Run: verander dit naar: "C:\Spotweb\php\php-win.exe C:\Spotweb\apps\spotweb\htdocs\spotweb-master\retrieve.php"
  • klik op TAB Schedule -> Advanced -> zet vinkje bij Repeat task en vul in: Every 1 hour, en duration 24 hours -> apply

Cootje81
Berichten: 234
Lid geworden op: 13 feb 2011, 22:19
Reputation: 0

Re: Topic about download Spotweb Easy R.C.2

#18

Bericht door Cootje81 »

IK heb precies het zelfde als die van jou, maar als ik op 1 van die twee task klik dan gaat hij zoeken (snelkoppeling onrbreekt zegt hij dan) en dan moet ik bladeren.. Maar dat onderste gedeelte kom ik denk wel mee uit! Bedankt kerel :)
Gebruikersavatar

Wheaten
Supporter
Berichten: 838
Lid geworden op: 11 sep 2012, 18:43
Reputation: 0
Usenet: Sunny
Internet: Ziggo
Locatie: Brabant
Leeftijd: 109

Re: Topic about download Spotweb Easy R.C.2

#19

Bericht door Wheaten »

Een snellere manier , voer onderstaande commando's in de shell :D

Script 1: Zorgt ervoor dat ieder uur een retrieve wordt uitgevoerd
schtasks /create /sc hourly /mo 1 /sd 01/01/2013 /tn "Spotweb-Retrieve" /tr C:\Spotweb\retrieve.bat
Script 2: Zorgt ervoor dat dagelijks de Spotweb installatie wordt ge-update
schtasks /create /sc daily /sd 01/01/2013 /tn "Spotweb-Update" /tr C:\Spotweb\scripts\menu\gitupdate.bat
En ik zou "c:\Spotweb\retrieve.bat" aanpassen van:

Code: Selecteer alles

::Retrieve Spots
%PHP% %SW_PATH%\retrieve.php
Naar:

Code: Selecteer alles

::Retrieve Spots
%PHP% %SW_PATH%\retrieve.php --force
Helaas kent XP het commando /ENABLE en /DISABLE op een task niet. Wil je toch dat de links een beetje "werken", zou je dit kunnen gebruiken.
Task uit:
C:\WINDOWS\system32\cmd.exe /c "rename C:\WINDOWS\Tasks\Spotweb-Retrieve.job Spotweb-Retrieve.job.bak"
Task aan:
C:\WINDOWS\system32\cmd.exe /c "rename C:\WINDOWS\Tasks\Spotweb-Retrieve.job.bak Spotweb-Retrieve.job"
Ik weet het, is niet netjes.

Andere optie is de task verwijderen, maar dan moet je telkens een paswoord invullen als je hem weer wil gebruiken. Wil je dit wel, gebruik dan:
Task uit:
del C:\WINDOWS\Tasks\Spotweb-Retrieve.job
Task aan:
schtasks /create /sc hourly /mo 1 /sd 01/01/2013 /tn "Spotweb-Retrieve" /tr C:\Spotweb\retrieve.bat
Gebruikersavatar

rogger
Berichten: 32
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:35
Reputation: 0
Usenet: geen
Internet: geen
Contacteer:

Re: Topic about download Spotweb Easy R.C.2

#20

Bericht door rogger »

Ik zou dit "%PHP% %SW_PATH%\retrieve.php" naar "%PHP% %SW_PATH%\retrieve.php --force" niet veranderen.
De kans is groot dat wanneer je een langzamere pc hebt meerdere retrieves tegelijkertijd per ongeluk starten, waardoor de database onderuit gaat.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer