Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Onderwerp over de download Spotnet Improver

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team


jefkim666
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2011, 10:27
Reputation: 0
Usenet: easyusenet
Internet: upc

Re: Onderwerp over de download Spotnet Improver

#531

Bericht door jefkim666 »

TNX!!
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



jaapie18
Berichten: 35
Lid geworden op: 26 jul 2011, 09:34
Reputation: 0

Re: Onderwerp over de download Spotnet Improver

#532

Bericht door jaapie18 »

Zijn er problemen? Als ik spotnet open zie ik aan de rechter kant alleen maar een wit vlak.

edit: het werkt al weer
Gebruikersavatar

BitsOfSkin
Berichten: 78
Lid geworden op: 17 jul 2011, 03:15
Reputation: 0
Usenet: SuperUsenet
Internet: XS4ALL/Ziggo
Locatie: Ergens in het zuidwesten
Leeftijd: 41

Re: Onderwerp over de download Spotnet Improver

#533

Bericht door BitsOfSkin »

Zoals Krukas al aangaf heb ik een van de games van FrGames even door de mangel gehaald.
Dit zijn m'n uiteindelijke bevindingen, na verder spitten :

Ik heb als testje (naar aanleiding van de reactie van gebruiker Galatasaray in de comments over rare activiteiten van de .exe) het spel 24-08-2012, 11.30 gedownload, en deze door de volgende AVS scanners gehaald : NOD32, Blink, Avast, Kaspersky, AVG, Norton.
Allemaal gaven ze aan dat de gedownloade .exe schoon was.

Het spel zelf zit in z'n geheel de .exe, ingepakt en zwaar gecomprimeerd.
Het spelbestand zelf is 100% schoon.
Het probleem begint pas tijdens het installeren.
De installer (die gemaakt is met Inno Setup) draait tijdens het installeren een scriptje dat een tweede installer download (dit zie je gebeuren als je een beetje oplet).
Daar zit dan het probleem; die download is waar de rommel vandaan komt.

Je kunt software uit die download, voor zover heb kunnen testen,meestal weigeren, en sommige antivirus/anti spyware software stopt de download vanzelf al, dus als je een goede AVS hebt krijg je de rotzooi waarschijnlijk niet eens binnen.
De malware/adware zit in een standaard installer, en het lijkt er op dat als je annuleert, de software zich niet installeerd
(bij mij kwam er 'decline' als optie te staan, maar mijn windows XP en Win7 zijn in het Engels, dus het kan zijn dat de installer op een Nederlandse windows versie een andere naam geeft voor die optie, zal wel 'annuleren' of 'weigeren' zijn, of iets in de geest.
Echter, of dit altijd zo zal gaan durf ik niet te garanderen, dus WEES HÉÉL VOORZICHTIG MET DEZE SPELLEN !!
Hier eindigt de simpele uitleg, ik hoop dat het een beetje duidelijk/simpel is.

=====================================================================================================

Nu, de wat technischer uitleg, voor degenen met wat vragen over hoe ik precies heb gechecked of het spel schoon is (NIET LEZEN ALS JE NIET HOUD VAN LANGDRADIG TECHNISCH GEDOE !) ;
Eerst heb ik de installer door een gemodde versie van OllyDBG gehaald (in een VM sandbox, zekerheid voor alles)
Die gaf aan dat er vreemde dingen gebeurden, en dat er naast de gewone install wat vreemde calls waren en wat scripts werden uitgevoerd.
Erg duidelijk werd het niet, al kwam wel de naam monetizer naar boven, en een IP adres (datzelfde adres kun je in de comments van de spot van de desbetreffende game terugvinden, ik ga het niet hier posten).

Dus toen ben ik maar gaan rotzooien met Decompilers en wat unpackers.
Uit het decompilen kwam zoveel code (nog meer als bij OllyDBG) tevoorschijn dat ik besloot maar meteen het bestand uit te pakken.
Eerst Universal Extractor geprobeerd, maar die kon deze versie van inno setup niet uitpakken.
Dus daarna met innounp ( http://innounp.sourceforge.net/ ) geprobeerd...
DISCO !

Spel pakte netjes uit, en wat bleek, de game zelf was nog steeds schoon.
Er werd ook een script uitgepakt, met de naam install_script.iss
In dit script zag ik het volgende stukje code staan :

Code: Selecteer alles

Source: "{tmp}\itdownload.dll"; DestDir: "{tmp}"; Flags: deleteafterinstall dontcopy 
Hmmm, een .dll die zichzelf sloopt.
Ik kreeg de .dll in kwestie zo 1,2,3 niet uit de installer geripped (ik ben ook maar een scriptkiddie met beperkte kennis), dus heb ik het spel op de VM geinstalleerd, met een debugger op de achtergrond.
De debugger was uiteindelijk niet nodig; het werd al vrij snel duidelijk wat er gebeurd.

De installer start de installatie van het spel, en roept de genoemde .dll aan, krijgt een download locatie en een bepaald poortnummer aangewezen, en download daar een tweede installer, die adware (of erger) bevat (dit verschilde per installatie, zie verdere uitleg).
Het spel installeerd zich zonder kuren, en ergens halverwege, of tegen het eind van het proces, krijg je ineens de installer van de rotzooi te zien.
De installer lijkt at random software te downloaden van de monetizer server, en het is altijd spul waar je niet vrolijk van word.
Ik heb de software 3 keer geinstalleerd op de VM, met 3 keer een ander resultaat

De adware/malware die ik gezien heb varieert van de beruchte 'Babylon toolbar' (google maar), tot de 'dealrunner' van jackpotrewards (adware/malware) tot generiek waarschuwingen : trojan.generic en trojan.downloader.generic.
Niet echt een leuk resultaat.
Bij mij waren het NOD32 en Eeye Blink die deze meldingen gaven, ik heb niet de moeite genomen nog verder te gaan testen met andere AVS software, maar ik neem aan dat de meeste fatsoenlijke AVS software hier medling van maakt.
Al bij al dus software om voor op te passen, tenzij je malware samples verzameld, dan kun je je lol op.

Ik hoop dat ik hiermee wat duidelijkheid heb kunnen scheppen voor sommigen.
Bij vragen, stel ze gerust (liever niet via PB !).
MVG,
BitsOfSkin
-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.1
GCS/S d+pu s+: a C++ UBL++++@ P-- L++@ !E--- W++$ N++++>$ o-- K++@ w O- M-- V+ PS? PE>$ Y++@ PGP---- t 5 X- R++ tv-- b+++>$ DI++ D+++ G+ e+++(-)>$ h r y++**@
------END GEEK CODE BLOCK------

spotterd
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 mar 2011, 10:47
Reputation: 0

Re: Onderwerp over de download Spotnet Improver

#534

Bericht door spotterd »

Werkt het ook met windows 8 - Spotnet 1.8.1? Ik heb net pc opnieuw geinstalleerd. En heb de SpotnetImprover180.exe gebruikt (nieuwe is er niet) maar in spotnet veranderd niets (ik heb spotnet improver altijd gebruikt op mijn windows7. Als ik handmatig settings.xml open zie ik geen <CustomHTML> staan.
Gebruikersavatar

Thisegzz
Moderator Team Lid
Berichten: 703
Lid geworden op: 11 mar 2011, 18:10
Reputation: 0
Usenet: I-Telligent
Internet: Ziggo

Re: Onderwerp over de download Spotnet Improver

#535

Bericht door Thisegzz »

Gebruik anders Spotnet Improver Local: http://spot-net.nl/forums/viewtopic.php?f=36&t=4362
Afbeelding
Maker van: Spotnet Improver, SpotGrit moviemeter addon, SpotTrailer, Spotnet ColorUpdate, Spotnet OutOfMemory Patch

woep666
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 feb 2013, 11:56
Reputation: 0
Usenet: newsgrabber

Re: Onderwerp over de download Spotnet Improver

#536

Bericht door woep666 »

bedsankt want dit zochtik (Respect) :thanks:

-- [bericht automatisch samengevoegd - 16 feb 2013, 15:18] --

ik kan de settings niet vinden?
Gebruikersavatar

Thisegzz
Moderator Team Lid
Berichten: 703
Lid geworden op: 11 mar 2011, 18:10
Reputation: 0
Usenet: I-Telligent
Internet: Ziggo

Re: Onderwerp over de download Spotnet Improver

#537

Bericht door Thisegzz »

Spotnet Improver heeft geen settings. Je kunt wel Spotnet Improver Local installeren; die heeft meer instellingen (wel voor de Standaard installatie kiezen).
Afbeelding
Maker van: Spotnet Improver, SpotGrit moviemeter addon, SpotTrailer, Spotnet ColorUpdate, Spotnet OutOfMemory Patch

woep666
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 feb 2013, 11:56
Reputation: 0
Usenet: newsgrabber

Re: Onderwerp over de download Spotnet Improver

#538

Bericht door woep666 »

bedankt ga ik doen
Gebruikersavatar

Guillaumpie
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 mar 2011, 10:35
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: Ziggo
Locatie: hiero
Leeftijd: 85
Contacteer:

Re: Onderwerp over de download Spotnet Improver

#539

Bericht door Guillaumpie »

Hallo Thisegzz, ik heb enkele vraagjes betreffende de ibb codes. Ik spot regelmatig onder de tag Railworks. De beschrijving van een spot zet ik in diverse kleuren enz. Nu mijn vraagjes:
Is het ook mogelijk om bij een kleur code de naam te zetten van de kleur color=red (met 4 kante haken) i.p.v. [color=#xxxxx]kleur[/color] (hier dus wel ;) )
Is het ook mogelijk om een tekstregel een groter corps te geven [large] groot [/large] (hier dus niet)
Is er misschien een mogelijkheid om eerst deze beschrijving ergens te testen op fouten voordat dit (met code fouten) in een spot geplaatst wordt? In FTD had je nog een aantal correctie mogelijkheden In Spotnet is een plaatsing definitief.
Misschien een tip? om deze mogelijkheid in de volgende improver in te bouwen? Of vraag ik nu te veel?
Ik wacht met spanning op een reactie, alvast bedankt (Respect)
Blijf zolang mogelijk jong dan wordt je kort oud!
Gebruikersavatar

Thisegzz
Moderator Team Lid
Berichten: 703
Lid geworden op: 11 mar 2011, 18:10
Reputation: 0
Usenet: I-Telligent
Internet: Ziggo

Re: Onderwerp over de download Spotnet Improver

#540

Bericht door Thisegzz »

Afbeelding
Maker van: Spotnet Improver, SpotGrit moviemeter addon, SpotTrailer, Spotnet ColorUpdate, Spotnet OutOfMemory Patch
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer