Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Hulp gevraagd

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team


Topicstarter
mosproe
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 feb 2011, 11:00
Reputation: 0

Hulp gevraagd

#1

Bericht door mosproe »

Dit is mijn 2e verzoek om hulp. Ik heb spotnet gedownload maar elke keer als ik wil opstarten en mijn gegevens heb ingetikt blijft hij de melding geven : kan geen verbinding maken omdat de doelcomputer de verbinding actief heeft geweigerd (en dan een reeks getallen)
Ik heb het eerst geprobeerd met mijn ziggo gegevens want dat is mijn provider en daarna met mijn xsnews gegevens en tik in beide gevallen de juiste gebruikersnaam en wachtwoord gegevens in maar hij blijft weigeren. Wat kan ik hier nu aan doen want wordt hier langzamerhand een klein beetje gestoord van ?
Alle hulp is welkom maar graag in te begrijpen taal want ben geen wizzkid.
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

KoffieBo0N
Moderator Team Lid
Berichten: 1947
Lid geworden op: 15 feb 2011, 15:35
Reputation: 0
Locatie: Starbucks
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd

#2

Bericht door KoffieBo0N »

Dat klopt. Ik heb ff op de site van xs-news gekeken en er waren serverproblemen. Die zijn nu (van 16:35) opgelost.

Zou je het nog een keer willen proberen?
Gebruikersavatar

Gup
Algemeen Manager
Berichten: 1722
Lid geworden op: 18 feb 2011, 12:09
Reputation: 3
Usenet: 8 diverse
Internet: ???
Locatie: Deep Ocean
Leeftijd: 48

Re: Hulp gevraagd

#3

Bericht door Gup »

Hey mosproe,

Misschien dat dit : viewforum.php?f=16 ergens een oplossing zou kunnen bieden?
Need Support? click this link for the search engine or start a new subject

D3r @nt1 R00tk17 M31st3r :ssst:

Topicstarter
mosproe
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 feb 2011, 11:00
Reputation: 0

Re: Hulp gevraagd

#4

Bericht door mosproe »

Heb het net weer geprobeerd met mijn xsnews gegevens maar kom er nog steeds niet op.
Gebruikersavatar

KoffieBo0N
Moderator Team Lid
Berichten: 1947
Lid geworden op: 15 feb 2011, 15:35
Reputation: 0
Locatie: Starbucks
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd

#5

Bericht door KoffieBo0N »

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
  <Server Type="Headers" Server="textnews.news.cambrium.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
  <Server Type="Downloads" Server="reader.xsnews.nl" Username="JOUW GEBRUIKERSNAAM" Password="JOUW WACHTWOORD" Port="119" SSL="0" Connections="3" />
  <Server Type="Uploads" Server="reader.xsnews.nl" Username="JOUW GEBRUIKERSNAAM" Password="JOUW WACHTWOORD"Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Voer dit eens in (wel ff gebruikersnaam en wachtwoord invullen)

Dit moet je in het bestand servers.xml kopiëren. Dat is te vinden in C:\ProgramData\Spotnet (is verborgen).

De mapopties kun je veranderen via organiseren, map-en zoek opties, tabblad weergave en 'Verborgen bestanden, mappen of stations weergeven' aan te vinken.

Topicstarter
mosproe
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 feb 2011, 11:00
Reputation: 0

Re: Hulp gevraagd

#6

Bericht door mosproe »

Sorry maar ik zie regelmatig dit soort verhalen langs komen maar ik begrijp daar niets van , WAAR moet ik dat invullen en hoe ?

Topicstarter
mosproe
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 feb 2011, 11:00
Reputation: 0

Re: Hulp gevraagd

#7

Bericht door mosproe »

Ik kan in de map spotnet nergens het bestand servers.xml vinden ????
Gebruikersavatar

Skippie
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 feb 2011, 18:23
Reputation: 0

Re: Hulp gevraagd

#8

Bericht door Skippie »

mosproe schreef:Ik kan in de map spotnet nergens het bestand servers.xml vinden ????
Kijk nu eens gewoon rond op het forum. Dit is al zooooo (gaap) vaak uitgelegd...

Topicstarter
mosproe
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 feb 2011, 11:00
Reputation: 0

Re: Hulp gevraagd

#9

Bericht door mosproe »

@elhombre , ik dacht dat we hier met zijn allen zaten om elkaar te helpen. Ik heb al diverse keren gezegd dat ik geen wizzkid ben en dus ingewikkelde computertaal niet begrijp. Ik vraag simpel en alleen wat ik moet doen om op spotnnet te komen en niemand geeft een juist antwoord op mijn probleem maar enkel ingewikkelde abracadabra....... sorry dat we niet allemaal dit soort dingen begrijpen !!!!!!!!!!
Gebruikersavatar

Ep Woody
Berichten: 933
Lid geworden op: 17 feb 2011, 14:36
Reputation: 0
Locatie: Omgeving Apeldoorn
Leeftijd: 39

Re: Hulp gevraagd

#10

Bericht door Ep Woody »

Niet om het een of ander, maar het is niet teveel gevraagd om even rond te kijken en te kijken wat anderen over hetzelfde probleem schrijven. Het is niet dat wel je niet willen helpen, maar het moet ook niet de bedoeling zijn om 20x hetzelfde antwoord te moeten geven. Als je, op het moment dat je er dan nog niet uitkomt, een vraag stelt, is men veel meer bereid om je te helpen.

De servers.xml is voorlopig niet nodig. Als je de juiste servergegevens met naam en wachtwoord in het invoerscherm in spotnet invult moet het al werken. Oftewel reader.xsnews.nl met je username + wachtwoord.
Voor ondersteuning: klik hier. Probleem niet opgelost, maak dan een nieuw topic aan.
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer