Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

"Cannot create download directory" en "Failed to save segment to the disk"

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
mark-ter-s
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:22
Reputation: 0
Usenet: Sunny
Internet: Ziggo

"Cannot create download directory" en "Failed to save segment to the disk"

#1

Bericht door mark-ter-s »

Hallo allemaal, ik heb sinds vorige week een probleem met spotnet wat zich voordoet zowel op mijn PC als op mijn desktop.
ik weet niet meer wat ik moet doen en ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

zie hieronder de informatie

1. Spotnet geeft een foutmelding bij het starten met downloaden van een spot ; "Cannot create download directory. Make sure it can be created: C:\\...0d5a086C62:\\116b enz ezn.

2. de download verloopt vervolgens ontzettend traag en mislukt na het uitpakken, in de log komt naar voren; "
Failed to save segment to the disk: De syntaxis van de bestandsnaam, mapnaam of volumenaam is onjuist."

3. in de map van schijf C: komen ineens heel veel mappen te staan met namen zoals "0d5a086C62" of vergelijkbaar, tientallen tot honderden mappen.

4. Het gebeurt zowel op mijn laptop als op mijn desktop PC

ik heb het programma op mijn desktop al een keer verwijderd met REVO uninstaller maar dit heeft geen effect gehad, het probleem komt terug na ongeveer drie downloads.

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet 2.0
Wat is de versie van het spotX programma?: V2.0.0.276
Wat is je besturingssysteem?: Windows 10
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Sunny Usenet
Welke Internet Provider heb je?: Ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Eset
Met welk programma download je?: Spotnet
Wanneer begon je probleem?: Geen zaken veranderd, programma werd jaren gebruikt zoals altijd, probleem kwam ineens naar voren.
Geef een beschrijving van je probleem: 1. Spotnet geeft een foutmelding bij het starten met downloaden van een spot ; "Cannot create download directory. Make sure it can be created: C:\\...0d5a086C62:\\116b enz ezn.

2. de download verloopt vervolgens ontzettend traag en mislukt na het uitpakken, in de log komt naar voren; "
Failed to save segment to the disk: De syntaxis van de bestandsnaam, mapnaam of volumenaam is onjuist."

3. in de map van schijf C: komen ineens heel veel mappen te staan met namen zoals "0d5a086C62" of vergelijkbaar, tientallen tot honderden mappen.

4. Het gebeurt zowel op mijn laptop als op mijn desktop PC
XML bestand.: Geen antwoord gegeven

Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



SynologyDude
Berichten: 125
Lid geworden op: 03 nov 2016, 16:07
Reputation: -1
Usenet: Eweka
Internet: ziggo
Locatie: Usenet
Contacteer:

Re: "Cannot create download directory" en "Failed to save segment to the disk"

#2

Bericht door SynologyDude »

SpotNet 2.0 is echt ruk. Je kan beter clasic gebruiken dei geeft minder problemen. Of een recente versie van SABnzbd.
Usenet leeg zuigen! Gewoon omdat het kan! Synology Handleidingen en download SpotWeb en Auto-Sub voor Synology

hejada
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2018, 09:01
Reputation: 0
Usenet: hitnews
Internet: ziggo

Re: "Cannot create download directory" en "Failed to save segment to the disk"

#3

Bericht door hejada »

Hier bij mij precies de zelfde melding.
Gebruikersavatar

mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: "Cannot create download directory" en "Failed to save segment to the disk"

#4

Bericht door mesa57 »

Het is wachten op een spotnet 2.0 update.
Tot die tijd kun je spotnet classic gebruiken (zie onderschrift).

rzengerink
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 aug 2018, 18:51
Reputation: 0
Usenet: 5uerousenet
Internet: caiway
Gender:

Re: "Cannot create download directory" en "Failed to save segment to the disk"

#5

Bericht door rzengerink »

Ik krijg ook dezelfde melding en bij mij worden de directory's met de cryptische namen on de root van C: gezet.

JMO
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2018, 09:16
Reputation: 0
Usenet: dealextreme
Internet: telfort

Re: "Cannot create download directory" en "Failed to save segment to the disk"

#6

Bericht door JMO »

Ik heb het zelfde probleem. Is al een tijdje aan de hand maar begint nu erg storen te worden.
Gebruikersavatar

Harper
Moderator Team Lid
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 dec 2011, 10:18
Topics answered: 4
Reputation: 25

Re: "Cannot create download directory" en "Failed to save segment to the disk"

#7

Bericht door Harper »

Zoals mesa57 hierboven al schreef:
Het is wachten op een spotnet 2.0 update.
Tot die tijd kun je spotnet classic gebruiken
Het lijkt er op dat Spotnet 2 niet meer geupdate wordt. Ook de blacklist wordt niet meer bijgewerkt waardoor bekende trojanspotters weer meer kans krijgen en Spotnet 2 dus een stuk onveiliger wordt.

Ik zou echt overstappen op Spotnet Classic (zoals verschillende sites ook al hebben aangegeven).

Voor de download zie oa het bericht van mesa57 hier een paar berichten eerder, of anders hier: http://www.spot-net.nl/spotnet
Spotnet Classic 1.9.0.8 traag met opstarten?
Als je bij Bewerken => Instellingen => Externe black/whitelist onderstaande url's ingeeft werkt het weer goed!

http://spotlist.tk/spotnet/whitelist.xml
http://spotlist.tk/spotnet/blacklist.xml
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer