Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Updaten, wat is er aan de hand met spotnet?

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
B00ster
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 okt 2016, 11:54
Reputation: 0
Usenet: snelnl
Internet: ziggo

Updaten, wat is er aan de hand met spotnet?

#1

Bericht door B00ster »

Wat is er aan de hand met spotnet, als ik de lijst wil updaten dan doet die dat wel en werkt de lijst bij tot bijv,. 9u smorgens terwijl het al 17u is of nog later. Dit gebeurt nu sinds gisteren.
Voorheen deed spotnet ook al een "gap"creeren tussen 2 updates door. en dat is dan steevast anderhalf uur wat hij niet indexeert.

Zie de bijlage.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

EindBaas
Berichten: 123
Lid geworden op: 21 aug 2016, 19:12
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: 100Mbit

Re: Updaten, wat is er aan de hand met spotnet?

#2

Bericht door EindBaas »

Ik kan je afbeelding niet zien. Maar als ik je goed begrijp heb je dus een gat van een aantal uur in je spots.
Gebeurt dit ook bij een andere usenet provider ? Je gebruikt nu SnelNL zie ik. Maar wat als je een andere provider gebruikt ?
Gebruikersavatar

mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1806
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Updaten, wat is er aan de hand met spotnet?

#3

Bericht door mesa57 »

Wat voor filter zit daar op ?

Topicstarter
B00ster
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 okt 2016, 11:54
Reputation: 0
Usenet: snelnl
Internet: ziggo

Re: Updaten, wat is er aan de hand met spotnet?

#4

Bericht door B00ster »

Denk niet dat het aan de provider ligt. Ik heb inderdaad bij elke update minstens eenuur en een kwartier een gat. Maar de aanleiding van mijn bericht komt doordat nu ineens een gat zat van vele uren. 1x updaten in 14 uur en dan slechts 3 spots binnen krijgen van de vorige dag.

Filter, ik zou niet weten welke filter dit kan veroorzaken. Ik gebruik spotnet toch al wat jaartjes maar heb dit nog nooit zo erg gehad. Bij de oude versie had ik zelfs nieteens last van dat kleine gat. Dat is er in versie 2.0 in geslopen na een update van spotnet. Lijkt me toch dat er meer mensen last van zouden moeten hebben.
Gebruikersavatar

mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1806
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Updaten, wat is er aan de hand met spotnet?

#5

Bericht door mesa57 »

Ik bedoelde : welk filter had je actief toen je de screenprint maakte ?

Topicstarter
B00ster
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 okt 2016, 11:54
Reputation: 0
Usenet: snelnl
Internet: ziggo

Re: Updaten, wat is er aan de hand met spotnet?

#6

Bericht door B00ster »

Kan toch geen filter uitwerking op hebben. Is gewoon een printscreen met externprogamma.

Filters van spotned heb ik ooit aan het begin ingesteld en daar wijzig ik verder nooit iets aan. Dus als een spotnetfilter verkeerd zou staan dan zou ik het probleem niet van de een op de andere dag hebben.
Gebruikersavatar

mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1806
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Updaten, wat is er aan de hand met spotnet?

#7

Bericht door mesa57 »

Ik geef het op. Ik doe sowieso eigenlijk geen support voor spotnet v2

Topicstarter
B00ster
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 okt 2016, 11:54
Reputation: 0
Usenet: snelnl
Internet: ziggo

Re: Updaten, wat is er aan de hand met spotnet?

#8

Bericht door B00ster »

mesa57 schreef:Ik geef het op. Ik doe sowieso eigenlijk geen support voor spotnet v2
Hoe, je geeft het op= Snap ik iets niet of=

Jij vraagt wat voor filter zit er op= Ik ga ervan uit dat je een filter van spotnet bedoeld. De enigste filter die ik gebruik is voor de witte lijs en de zwarte lijst of hoe het genoemd word. voor de rest staat alles standaard.
Het filter van de witte lijst geeft ook wel eens een vertekend beeld, dan doe je updaten, word aangegeven 20 nieuwe spots maar je ziet er maar bijv 18 vetgedrukt staan. die 2 wat ontbreken zijn zwartelijst posts.

Maar dat is het probleem niet. het probleem is dat als ik de database bijwerk dat er dan steevast een `gap` tussen zit van minimaal een uur max 1u en 30 minuten. Dat is eigenlijk al vervelend. Maar wat zich nu voordeed was dat als ik nu deed updaten bijv. 14 OKT om 15u dan haalde spotnet maar de posts op tot 12 okt 22u. dat is een `gap van 17uur en dat is toch qwel een beetje teveel van het goede.

Kan een filter hier debet aan zijn= Als ik bij de settings iets veranderd zou hebben en dat ik daarna dat probleem zou hebben Ja, dan zou dat kunnen.
Maar..... ik heb niets gedaan, heb niet in de instellingen van de filters gezeten. Dit probleem is er van de ene op de andere dag. Nu weet ik alleen ff niet zeker of ik voorgaand aan dat probleem een update van spotnet heb gehad of niet. ik meen van wel maar weet ik niet zeker.

Dacht dat het op de bijlage toch wel te zien was dat er een behoorlijke gap zat tussen de update dat ik krijg en waar spotnet aangeeft op welk tijdstip is bijgewerkt.
Gebruikersavatar

jagp
Berichten: 126
Lid geworden op: 13 nov 2015, 13:24
Reputation: 1

Re: Updaten, wat is er aan de hand met spotnet?

#9

Bericht door jagp »

@B00ster:
Ik heb geen ervaring met spotnet v2 (gebruik alleen spotlite en spotnet 1.8.6.3), maar als ik naar jouw voorbeeld kijk dan wordt er wel gefilterd.

Zo zie ik alleen maar spots die onder het genre "Televisie" vallen en afzenders met een W (=whitelist) of V (=vertrouwd?) status.

Als ik zelf filter op het genre "Televisie", dan mis ik alleen de afzender jsb in jouw lijstje. Dat komt omdat jsb onterecht, met zijn nieuwe id, op de zwarte lijst van spotnet v2 staat.
Gebruikersavatar

EindBaas
Berichten: 123
Lid geworden op: 21 aug 2016, 19:12
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: 100Mbit

Re: Updaten, wat is er aan de hand met spotnet?

#10

Bericht door EindBaas »

Wat gebeurd er als je Spotnet v2 opnieuw herinstalleert ? Mogelijk is je spot database corrupt.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer