Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Goose-VPN

Stel hier je vragen of discussiëer over Spotnet 2.0.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
George
Berichten: 40
Lid geworden op: 18 feb 2011, 15:15
Reputation: 0

Goose-VPN

#1

Bericht door George »

Ik hoop dat ik deze vraag hier mag stellen. Anders hoor ik graag waar het dan eventueel wel kan...

Heb zojuist een abo genomen bij Goose-VPN. Ik heb gevraagd of Goose ook bescherming biedt bij het gebruik van Spotnet, dat zou het geval zijn, maar ik proefde toch een lichte twijfel. Mijn vraag is dan ook. Kan iemand bevestigen (bijvoorbeeld uit eigen ervaring) dat het zeker is dat Goose-VPN bescherming biedt. In de instellingen van Spotnet zie ik gewoon de gegevens van de hosting-provider staan? Maar misschien is dit wel normaal.

Ik hoop dat iemand mij bij deze vraag ken helpen.
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



SynologyDude
Berichten: 125
Lid geworden op: 03 nov 2016, 16:07
Reputation: -1
Usenet: Eweka
Internet: ziggo
Locatie: Usenet
Contacteer:

Re: Goose-VPN

#2

Bericht door SynologyDude »

Het heeft geen nut om een VPN te gebruiken als je download met ssl. Heeft alleen nut als je upload. Het ligt er ook aan hoe je de vpn instelt heb je dit op je router gedaan of een stukje software op de pc?
Usenet leeg zuigen! Gewoon omdat het kan! Synology Handleidingen en download SpotWeb en Auto-Sub voor Synology

Topicstarter
George
Berichten: 40
Lid geworden op: 18 feb 2011, 15:15
Reputation: 0

Re: Goose-VPN

#3

Bericht door George »

Bedankt voor je reactie.

Ik gebruik in Spotnet SSL op poort 563. Geeft dit dan (met downloaden) dezelfde bescherming als VPN?

Ik heb niets ingesteld in de router en ik weet niet wat je bedoelt met 'stukje software'. Ik heb gewoon Goose geinstalleerd en dat was het. Overal groene vinkjes, dus ik neem aan dat het dan wel ok is.

Het is voor mij een nieuwe wereld en ik wil eigenlijk alleen maar weten of ik met VPN goed beschermd ben. Met name omdat BREIN dreigt ook downloaders aan te gaan pakken. Kun je nu stellen dat je bij al het internetverkeer (zo noem ik het maar) beschermd bent? Of is dat te simpel.
Gebruikersavatar

Nietes
Berichten: 78
Lid geworden op: 17 feb 2011, 19:01
Reputation: 0
Usenet: :D
Internet: :D

Re: Goose-VPN

#4

Bericht door Nietes »

In tegenstelling wat andere beweren, met een vpn ben je een stuk veiliger als je maar vpn isp neemt die niet in Amerika zit.
Goosevpn zit in Nederland, houd geen logs bij en heeft shared ip's dus een stuk moeilijker voor bijv brein om te achter halen
wat je doet. Shared ip's wil zeggen dat er meerdere op het zelfde moment het ip adres hebben en gebruiken
Laatst gewijzigd door Nietes op 20 dec 2017, 02:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Topicstarter
George
Berichten: 40
Lid geworden op: 18 feb 2011, 15:15
Reputation: 0

Re: Goose-VPN

#5

Bericht door George »

Bedankt voor je aanvullende en nuttige informatie...

UsenetDude
Berichten: 201
Lid geworden op: 27 dec 2011, 13:54
Topics answered: 1
Reputation: 0
Usenet: XSnews
Internet: Kwello
Locatie: Usenet
Contacteer:

Re: Goose-VPN

#6

Bericht door UsenetDude »

Vpn is onzin voor Usenet als je alleen download en je gebruikt ssl er worden geen logs bijgehouden wat je download bij de meeste Usenet providers. Waar het wel wel veel nut voor heeft is als je upload of torrent gebruikt. En als ze wel loggen dan kunnen ze je toch herleiden aan je account. Dan maakt het niet uit van welk op adres je download.
Je kan een gratis nieuwsserver proberen maar die is lang niet zo goed als een betaalde nieuwsserver! Kan je iets niet vinden gebruik binsearch

Topicstarter
George
Berichten: 40
Lid geworden op: 18 feb 2011, 15:15
Reputation: 0

Re: Goose-VPN

#7

Bericht door George »

Bedankt voor je info...
Ok, dus geen nut bij downloaden usenet. Ik doe af en toe wel iets met torrents en het is natuurlijk ook prettig bij gebruik van iPad en mobiel buitenshuis, met name in een openbare WiFi-omgeving. Dus voor mij toch wel nuttig denk ik dan...
Gebruikersavatar

mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Goose-VPN

#8

Bericht door mesa57 »

Je noemt precies waar VPN wél waarde heeft :
- Downloaden met torrents
- Gebruik van open WiFi netwerken

en spms het spoofen van Geo locatie (bv bij gebruik van Netflix US)

Voor de rest niet erg nuttig.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer