Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Payserver lage snelheid

Hierin kan u praten over al uw Provider problemen en daarnaast ook voor ervaringen of discussie.

Moderator: Moderator Team


Topicstarter
Spiritos
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 feb 2011, 20:04
Reputation: 0

Payserver lage snelheid

#1

Bericht door Spiritos »

Hallo,

Ik heb sinds kort een abonnement bij Newsgrabber van 60 Mbit. Echter haal ik vaak maar 8 Mbit donwloadsnelheid.
Al contact met heb opgenomen maar meer duidelijkheid kunnen ze niet verschaffen.
Ben zelf goed met PC's dus de instellingen e.d. kloppen allemaal.

Mijn vraag in algemene zin is eigenlijk of er bepaalde payservers die stabieler zijn dan andere?

Ik snap dat een lijn niet altijd constant is en dat de snelheid kan fluctueren, echter als ik betaal voor 80 Mbit en continue rond de 8 Mbit blijf hangen vind ik dit behoorlijk irritant. Ik heb een aantal testaccounts bij andere payservers geprobeerd maar het is moeilijk om deze snelheden te duiden in een kort tijdsbestek.

Dus kortom -los van retentie e.d.- zijn er payservers die bekend staan om hun kwaliteit aangaande stabiele snelheden?
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

Blauwbek
Moderator Team Leider
Berichten: 2761
Lid geworden op: 04 mar 2011, 17:29
Reputation: 0
Usenet: UNS
Internet: UPC
Locatie: Blauwbek-PC
Contacteer:

Re: Payserver lage snelheid

#2

Bericht door Blauwbek »

Doe ns een speedtest en post het resultaat.
Post ook ns een screenshot van je downloadsnelheid in je downloadprogramma?
Regels/Rules | pySabRename

Er zijn weer spotnet updates, klik hier!

API's kijken doe je maar in de dierentuin!

Topicstarter
Spiritos
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 feb 2011, 20:04
Reputation: 0

Re: Payserver lage snelheid

#3

Bericht door Spiritos »

Met alle respect maar dat is niet mijn vraag.
De instellingen staan goed. 3 newsclients geprobeerd, met/zonder SSL, portforwarding, firewall/antivirus etc. etc.
Gebruikersavatar

Blauwbek
Moderator Team Leider
Berichten: 2761
Lid geworden op: 04 mar 2011, 17:29
Reputation: 0
Usenet: UNS
Internet: UPC
Locatie: Blauwbek-PC
Contacteer:

Re: Payserver lage snelheid

#4

Bericht door Blauwbek »

Tis niet jou vraag, maar wel mijn vraag
Regels/Rules | pySabRename

Er zijn weer spotnet updates, klik hier!

API's kijken doe je maar in de dierentuin!
Gebruikersavatar

Wheaten
Supporter
Berichten: 838
Lid geworden op: 11 sep 2012, 18:43
Reputation: 0
Usenet: Sunny
Internet: Ziggo
Locatie: Brabant
Leeftijd: 109

Re: Payserver lage snelheid

#5

Bericht door Wheaten »

Ennuh compjutert expert: Je hebt ook appels met appels vergeleken?

Spotnet laat alles in bytes zien, en je usenet provider verkoopt bits, dus wel ff rekenen:

van bit naar byte / 8 => 60 / 8 = 7.5Mb => 7.500.000 byte
7.500.000 / 1024 = 7324,21 kbyte
7324,21875 / 1024 = 7,152 Mbyte

Dus als je op 8 uitkomt, mag je niet klagen.

Topicstarter
Spiritos
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 feb 2011, 20:04
Reputation: 0

Re: Payserver lage snelheid

#6

Bericht door Spiritos »

Blauwbek schreef:Tis niet jou vraag, maar wel mijn vraag
Tja, maar wat is dan de relevantie t.a.v. mijn vraag..?
De snelheid wisselt dus per moment maar in NNTPGrab ligt die rond de 1.2 MB. Speedtest dito. Met heel af en toe een periode van enkele minuten op een snelheid van 5.0 MB.
Wheaten schreef:Ennuh compjutert expert: Je hebt ook appels met appels vergeleken?

Spotnet laat alles in bytes zien, en je usenet provider verkoopt bits, dus wel ff rekenen:

van bit naar byte / 8 => 60 / 8 = 7.5Mb => 7.500.000 byte
7.500.000 / 1024 = 7324,21 kbyte
7324,21875 / 1024 = 7,152 Mbyte

Dus als je op 8 uitkomt, mag je niet klagen.
Rekenen gaat me goed af hoor ;) Zoals ook in mijn antwoord hierboven haalt de verbinding af en toe wel de max 5.0 MB (Ik heb een XS4All basis abb. á 8 Mb).

Misschien had ik mijn vraag wat simpeler moeten stellen. Ik dacht, ik geef wat achtergrondinformatie over het 'waarom' van mijn vraag -juist om de primaire reactie van 'staan je instellingen wel goed?' te vermijden.

Dus in de rebound: Ik haal slechts heel zelden de snelheid waar ik voor betaal bij Newsgrabber.
Payservers adverteren met retentie, compleetheid en aantal connecties. Nergens staat informatie over de stabiliteit van de connectie.

Vandaar mijn (simpele) vraag: Zijn er verschillen in stabiliteit (in snelheid) van payservers?
Gebruikersavatar

Blauwbek
Moderator Team Leider
Berichten: 2761
Lid geworden op: 04 mar 2011, 17:29
Reputation: 0
Usenet: UNS
Internet: UPC
Locatie: Blauwbek-PC
Contacteer:

Re: Payserver lage snelheid

#7

Bericht door Blauwbek »

Spiritos schreef:(Ik heb een XS4All basis abb. á 8 Mb).
Daar is je antwoord op alles. Je kan niet verwachten dat je 80 of 60 Mbit haalt door een 8Mbit lijntje, dat is als een vuist door een wc rol willen proppen.

Wat betreft stabiliteit: dit zou niet uit moeten maken, usenetproviders hebben meerdere gigabits aan uplink.
Ik weet (vrij zeker) dat XSNews (de host van newsgrabber) onderdeel/dochter/zoiets is van Atrato, welke wel een redelijk leuk netwerk hebben. Dat zit dus wel goed.

Mocht je er om geven: dit is een lijst met resellers en hosts: http://www.usenet-providers.net/newsgroup-resellers.php
Regels/Rules | pySabRename

Er zijn weer spotnet updates, klik hier!

API's kijken doe je maar in de dierentuin!

Topicstarter
Spiritos
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 feb 2011, 20:04
Reputation: 0

Re: Payserver lage snelheid

#8

Bericht door Spiritos »

Blauwbek schreef:
Spiritos schreef:(Ik heb een XS4All basis abb. á 8 Mb).
Daar is je antwoord op alles. Je kan niet verwachten dat je 80 of 60 Mbit haalt door een 8Mbit lijntje, dat is als een vuist door een wc rol willen proppen.

Wat betreft stabiliteit: dit zou niet uit moeten maken, usenetproviders hebben meerdere gigabits aan uplink.
Ik weet (vrij zeker) dat XSNews (de host van newsgrabber) onderdeel/dochter/zoiets is van Atrato, welke wel een redelijk leuk netwerk hebben. Dat zit dus wel goed.

Mocht je er om geven: dit is een lijst met resellers en hosts: http://www.usenet-providers.net/newsgroup-resellers.php
Dank voor je antwoord en de link! Ik heb antwoord op mijn vraag!Toch klopt er iets niet:

Ik weet 8 megabit = 1 megabyte. Dus mijn XS4All abb. van 8 Mb/s zou maximaal 1 MB/s moeten downloaden (ipv 5,6 MB als ik verkeerd reken). Echter, zoals gezegd heb ik wat verschillende payservers geprobeerd (Tweaknews, Snel.nl en nu dus bij Newsgrabber) en haal ik soms snelheden van 5.6 MB!

En nee, ik kijk niet verkeerd in mijn newsclient. Wanner ik op mijn maximale snelheid zit haal ik een film van 10 GB in een half uur binnen...
Gebruikersavatar

Blauwbek
Moderator Team Leider
Berichten: 2761
Lid geworden op: 04 mar 2011, 17:29
Reputation: 0
Usenet: UNS
Internet: UPC
Locatie: Blauwbek-PC
Contacteer:

Re: Payserver lage snelheid

#9

Bericht door Blauwbek »

Klinkt vreemd, daar heb ik geen antwoord op
Regels/Rules | pySabRename

Er zijn weer spotnet updates, klik hier!

API's kijken doe je maar in de dierentuin!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer