Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

internet bij Wifi valt bij downloaden weg

Al je vragen over modem/router instellingen, bekabeling, usersettings, mail instellingen, modem activatie procedures enz enz, kan je hier stellen.

Moderator: Moderator Team


Topicstarter
jeffreyy
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jun 2013, 18:20
Reputation: 0
Usenet: upc
Internet: upc

internet bij Wifi valt bij downloaden weg

#1

Bericht door jeffreyy »

hallo mensen,

ik heb een probleem met mijn wifi verbinding op mijn laptop (Samsung Ativ book 2).
dit is een nieuwe laptop, want mijn vorige heeft het begeven. (de oude heeft altijd gewoon internet gehad)
wanneer ik wil downloaden of video's wil streamen krijg ik een i'tje te staan bij het wifi icoontje rechtsonder, ik heb dus geen internet meer, maar nog wel verbinding met het wifi netwerk.
het gekke is dat alle andere apparaten zoals laptop/tv en smartphones gewoon normaal internet hebben en nooit problemen hebben.
ik kan wel gewoon surfen op het internet, maar als ik dan iets wil downloaden valt het internet uit. meestal disconnect ik en verbind ik opnieuw weer met het wifi netwerk, dit zorgt ervoor dat ik 30-60 seconden weer internet heb, maar zo snel als ik weer download of stream valt het weer weg. en wifi komt, als ik ongeveer 3-4 minuutjes wacht weer terug als ik niet opnieuw verbindt.
het netwerk is dus gewoon stabiel en daar ligt het probleem niet, het zit in mijn computer waarschijnlijk en dan in de instellingen denk ik. wat misschien handig is, is dat ik McAfee gebruik als virusscanner.
en met een Lan-kabel doet hij het gewoon normaal zonder problemen.
ik hoop dat jullie voldoende informatie hebben gekregen om mijn probleem te kunnen helpen oplossen!

met vriendelijke groeten, jeffrey
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

Wheaten
Supporter
Berichten: 838
Lid geworden op: 11 sep 2012, 18:43
Reputation: 0
Usenet: Sunny
Internet: Ziggo
Locatie: Brabant
Leeftijd: 109

Re: internet bij Wifi valt bij downloaden weg

#2

Bericht door Wheaten »

Zover ik kan zien is dit een machine met een Intel WIFI kaart. Ga even naar Intel en scan je system voor nieuwe drivers.
De drivers die standaard door de OEM geleverd worden, zijn niet altijd de stabielste.

De problemen die je meldt had ik ook met een Fujitsu Siemens laptop. Na een driver update was het probleem weg.

Topicstarter
jeffreyy
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jun 2013, 18:20
Reputation: 0
Usenet: upc
Internet: upc

Re: internet bij Wifi valt bij downloaden weg

#3

Bericht door jeffreyy »

hey bedankt voor je reactie, maar het werkt helaas nog niet, wel heb ik nieuwe informatie. ik kan wel gewoon via wifi downloaden op mijn school, als ik thuis ben heeft hij dus alleen maar het probleem. maar het gekke is dat alle andere apparaten wel gewoon internet hebben.
Gebruikersavatar

Wheaten
Supporter
Berichten: 838
Lid geworden op: 11 sep 2012, 18:43
Reputation: 0
Usenet: Sunny
Internet: Ziggo
Locatie: Brabant
Leeftijd: 109

Re: internet bij Wifi valt bij downloaden weg

#4

Bericht door Wheaten »

Alle andere apparaten gebruiken ook WiFi, of een bekabeld netwerk?
Aangezien je op school geen problemen ondervindt met downloaden (ga ervan uit dat je deze spot getest hebt), kan het probleem ook zitten in de combi tussen Intel en je WiFi accesspoint.
Welke type heb je?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer