Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Downloaden word traag

Al je vragen over modem/router instellingen, bekabeling, usersettings, mail instellingen, modem activatie procedures enz enz, kan je hier stellen.

Moderator: Moderator Team

Gebruikersavatar

Topicstarter
xjbx
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 feb 2015, 11:12
Reputation: 0
Usenet: Newshosting
Internet: Ziggo
Leeftijd: 46
Contacteer:

Downloaden word traag

#1

Bericht door xjbx »

Als ik mijn computer aan laat staan ‘s nachts en de volgende dag weer wil downladen via nieuwsgroepen dan is mijn verbinding geregeld erg traag.
Ik kan dan nog maar met een paar MB/s downloaden inplaats ban met 20 MB/s.
Als ik een speedtest doe dan geeft hij gewoon aan dat ik de volle snelheid heb die ik hoor te hebben.
Als ik dan mijn computer opnieuw opstart dan werkt alles weer naar behoren en kan ik weer met volle snelheid alles binnen halen.
Ik heb Windows 10 draaien en ik download met Newsleecher en heb Sabnzbd en Grabit uitgeprobeerd om te kijken of ik het snelheidsprobleem verholpen zo zijn alleen blijf ik problemen houden.
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



UsenetDude
Berichten: 201
Lid geworden op: 27 dec 2011, 13:54
Topics answered: 1
Reputation: 0
Usenet: XSnews
Internet: Kwello
Locatie: Usenet
Contacteer:

Re: Downloaden word traag

#2

Bericht door UsenetDude »

Je zal wat meer informatie moeten versterken. Heb je een vpn? Is er onlangs wat aangepast voordat je dit probleem had? Kan je iets zien op je router bijvoorbeeld hoe is het geheugen op je router als het traag is?
Je kan een gratis nieuwsserver proberen maar die is lang niet zo goed als een betaalde nieuwsserver! Kan je iets niet vinden gebruik binsearch
Gebruikersavatar

Topicstarter
xjbx
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 feb 2015, 11:12
Reputation: 0
Usenet: Newshosting
Internet: Ziggo
Leeftijd: 46
Contacteer:

Re: Downloaden word traag

#3

Bericht door xjbx »

Ik heb geen vpn, ik heb wel onderlaatst Driver Booster gebruikt om mijn hard- en software te updaten en ik zou niet weten hoe dat werkt met geheugen op de router.
Gebruikersavatar

Gup
Algemeen Manager
Berichten: 1722
Lid geworden op: 18 feb 2011, 12:09
Reputation: 3
Usenet: 8 diverse
Internet: ???
Locatie: Deep Ocean
Leeftijd: 48

Re: Downloaden word traag

#4

Bericht door Gup »

xjbx schreef: 17 apr 2018, 05:19 Als ik mijn computer aan laat staan ‘s nachts en de volgende dag weer wil downladen via nieuwsgroepen dan is mijn verbinding geregeld erg traag.
Ik kan dan nog maar met een paar MB/s downloaden inplaats ban met 20 MB/s.
Als ik een speedtest doe dan geeft hij gewoon aan dat ik de volle snelheid heb die ik hoor te hebben.
Als ik dan mijn computer opnieuw opstart dan werkt alles weer naar behoren en kan ik weer met volle snelheid alles binnen halen.
Ik heb Windows 10 draaien en ik download met Newsleecher en heb Sabnzbd en Grabit uitgeprobeerd om te kijken of ik het snelheidsprobleem verholpen zo zijn alleen blijf ik problemen houden.
Ik mag aannemen dat je je router & modem al gereboot hebt d.m.v. stroom onderbreking om alle cache te dumpen? :P

Zo ja dan zou je ccleaner ook nog ff los kunnen laten op je systeem : https://www.ccleaner.com/ccleaner/download/standard
Need Support? click this link for the search engine or start a new subject

D3r @nt1 R00tk17 M31st3r :ssst:
Gebruikersavatar

Topicstarter
xjbx
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 feb 2015, 11:12
Reputation: 0
Usenet: Newshosting
Internet: Ziggo
Leeftijd: 46
Contacteer:

Re: Downloaden word traag

#5

Bericht door xjbx »

Het stroom heb ik er ook al een keer af gehad en ccleaner heeft ook niks opgelost.

UsenetDude
Berichten: 201
Lid geworden op: 27 dec 2011, 13:54
Topics answered: 1
Reputation: 0
Usenet: XSnews
Internet: Kwello
Locatie: Usenet
Contacteer:

Re: Downloaden word traag

#6

Bericht door UsenetDude »

Bij apparaat beheer zie je nu ook geen devices die niet zijn geïnstalleerd? Hardeschijf ook niet bijna vol? En als je download naar een andere HD? Op een andere pc gaat het wel goed?

Is wel lastig dit. Je zal echt wat uit moeten gaan proberen om dingen uit te sluiten.
Je kan een gratis nieuwsserver proberen maar die is lang niet zo goed als een betaalde nieuwsserver! Kan je iets niet vinden gebruik binsearch
Gebruikersavatar

Topicstarter
xjbx
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 feb 2015, 11:12
Reputation: 0
Usenet: Newshosting
Internet: Ziggo
Leeftijd: 46
Contacteer:

Re: Downloaden word traag

#7

Bericht door xjbx »

Alle apparaten zijn geïnstalleerd, harde schijf is niet vol en op een andere schijf downloaden ga ik nog even testen.
Heb ook gisteren een oude computer van zolder afgehaald, moet hem nog wel even installeren en dan ga ik het even op dat ding testen.
Gebruikersavatar

Gup
Algemeen Manager
Berichten: 1722
Lid geworden op: 18 feb 2011, 12:09
Reputation: 3
Usenet: 8 diverse
Internet: ???
Locatie: Deep Ocean
Leeftijd: 48

Re: Downloaden word traag

#8

Bericht door Gup »

Als alles hardwarematig uitgesloten is dan blijft er weinig meer over dan óf ad-ware , spyware, en/of root/bioskit,(kenmerken zijn bv je start met hoge snelheid en na een seconde of 30 zakt je snelheid drastisch in elkaar) óf je hebt je internet via satelliet waarbij bij hoog dataverbruik je data word afgeknepen.

Ik zou bv https://www.sophos.com/en-us/press-offi ... otkit.aspx eens los kunnen laten op je systeem.

Standaard antivirus vind bv ook bij lange na niet alle adware, http://www.malwarebytes.nl doet dit wel.
Need Support? click this link for the search engine or start a new subject

D3r @nt1 R00tk17 M31st3r :ssst:
Gebruikersavatar

Topicstarter
xjbx
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 feb 2015, 11:12
Reputation: 0
Usenet: Newshosting
Internet: Ziggo
Leeftijd: 46
Contacteer:

Re: Downloaden word traag

#9

Bericht door xjbx »

Heb dat programma van Sophos laten draaien en die had niks gevonden.
Malwarebytes had ik al eerder een scan laten doen en dat heeft ook niet geholpen.
Als ik binnen kort eens tijd heb dan installeer ik Windows opnieuw eens kijken wat er dan gebeurt.

Herman.malmberg
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2021, 11:04
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: ziggo

Re: Downloaden word traag

#10

Bericht door Herman.malmberg »

ik volg dit met interesse heb het zelfde probleem
ik heb inmiddels andere versie w10 er op andere
versie spotnet er op maakt niks uit net zo traag
op een 2e pc geïnstalleerd en ouderwets snel
20 mb of meer pc staat op de zelfde router
schiet mij naar lek ik weet het niet meer
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer