Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

NZBGet

Alles over indexeringsprogramma's, downloadprogramma's en newsreaders

Moderator: Moderator Team

Gebruikersavatar

Topicstarter
Mickroz
Website Team Leider
Berichten: 1795
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:56
Reputation: 8
Usenet: Tweaknews
Internet: Ziggo
Locatie: Netherlands
Gender:
Leeftijd: 45
Contacteer:

NZBGet

#1

Bericht door Mickroz »

Ben nu een paar dagen NZBGet aan het testen, en ik moet zeggen dat me dit best wel bevalt, maar toch krijgt SABnzbd mijn voorkeur tot nu toe.

NZBGet is a cross-platform binary newsgrabber for nzb files, written in C++. It supports client/server mode, automatic par-check/-repair and web-interface. NZBGet requires low system resources and runs great on routers, NAS-devices and media players.

Installatie was zo gebeurd om mijn Syno, ik heb het nog niet op Windows getest.
Even snel door alle opties heen geklikt en het zag er wel allemaal goed uit.
NZBGet download bij mij sneller dan SABnzbd, dit omdat ik een lichtgewicht NAS heb, en SABnzbd wat meer processorkracht verbruikt, en zo hou ik nog wat over voor andere processen.

Wat me wel opviel was hoe NZBGet omgaat met categorieën, hiervoor moest ik mijn ownsettings.php van spotweb aanpassen om het goed werkende te krijgen zie: viewtopic.php?f=32&t=5809

Integratie met Sickbeard of CouchPotato Server kan je via nzbToMedia voor elkaar krijgen, dit werkt iets anders dan met SABnzbd, hier heb ik wel even mee zitten stoeien om alles in de juiste directory, maar daarna werkte het goed.

Een van de nadelen is wel de post-processing scripts, deze werken niet zoals met SABnzbd waarbij je gewoon een bij het aanmaken van je categorie uit een dropdown kan kiezen wel script je wilt gebruiken.
Met NZBGet kan je maar gebruiken maken, als je nzbToMedia van 1 custom post-process script, je kan wel in dit script al je andere scripts zetten, maar je kan niet kiezen welke je wel en niet wilt gebruiken.
Wil je meerdere scripts kunnen kiezen, dan zal je de nzbget-postprocess.sh en nzbget-postprocess.conf moeten editen om dit te bewerkstellen.

Een ander probleem waar ik tegen aanliep was het checken van de bestanden.
Ik had een download waar de bestandsnamen van waren hernoemd, maar er waren geen nieuwe par bestanden voor aangemaakt, waardoor NZBGet de bestanden niet kon vinden, en daarom ook niet kon repareren.
De zelfde nzb in SABnzbd gezet, en deze kon de bestanden wel repareren.

Wat statistieken 2.55GB:
SABnzbd: gemiddelde download snelheid: 2,9 MB/s + verifiëren + uitpakken - ± 23 minuten
NZBGet: gemiddelde download snelheid: 6,5 MB/s + verifiëren + uitpakken - ± 25 minuten

Ondanks de lagere snelheid met downloaden pakt SABnzbd dus sneller uit dan NZBGet.
Het grote voordeel wat NZBGet dus heeft tegenover SABnzbd is dat het een licht programma is, dus ideaal om op een NAS te draaien die niet zoveel kracht heeft.

Voordelen tov SABnzbd:
- Lichtgewicht, ideaal voor een NAS.
- ingebouwde log reader.

Nadelen tov SABnzbd:
- Omgaan met hernoemde bestanden.
- geen mogenlijkheid om meerdere Post-processing scripts te installeren.
- Omgang met categorieën
- Integratie met andere programma's zoals Headphones of LazyLibrarian.
- Geen standaard HTTPS verbinding voor Web interface.

Screenshots:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Support via PB wordt niet gegeven tenzij ik je vraag om mij een PB te sturen!
Q: Whats a hash and a root password?
A: hash gets you high, root password gives you god powers, combine the 2 and you are invincible.
Spot-net.nl Forums : Disclaimer