Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

File Renamer

Bespreek hier de diversen in & uitpak programma's.

Moderator: Moderator Team


Topicstarter
Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

File Renamer

#1

Bericht door Ypsos »

File Renamer, handig bestandsnaam hernoem/rename tooltje
  • Hernoem bestandsnamen
  • Voorbereiden van encrypted (nzb) bestanden
Afbeelding
Afbeelding
-
Input extensie
"|.rar|.part||.r0|.zip|.7z|.bin|.cab|.ace|.tgz|.daa|.dmg|.iso|.nrg|.3gp|.aac|.ape|.avi|.avchd|.bdm|.flac|.flv
|.mkv|.m4v|.mov|.m4a|.mp4|.mp3|.mpeg|.mpg|.ogg|.wav|.wma|.wmv|.usx|" de extensie .usx is opgenomen onder de input handig om later weer terug te "renamen"

Output extensie
Zelfde als input extensie, .usx is een niet bestaande extensie (extensies kunnen ook handmatig worden ingevoerd.)

Filename:
Handmatig of genereren
Aantal karakters instelbaar 3 t/m 50 – random genereren

Wat het doet:
Bestanden hernoemen, tegenwoordig worden spots aangeboden in de meest vreemde bestandsnamen om de spot te beschermen tegen Notice and Takedown. File Renamer kan gebruikt worden door (spotnet/usetnet-) gebruikers, die na het downloaden snel bestandsnamen willen hernoemen of door (spotnet/usenet-) uploaders die hun post voorbereiden, bv. rar & par bestanden snel hernoemen en eventueel de bestand extensie te veranderen i.p.v. .rar wordt bv. de extensie weg gelaten (zgn. split files), meestal wordt hierna nog een encrypted link/nzb gemaakt om de post te beschermen tegen Notice and Takedown.

Download File Renamer

:arrow:
Voorbeeld voorbereiding voor uploaden:
  • Maak archieven (.rar , zip enz.)
  • Creëer daarna een QuickPar PAR set
  • Kopieer File Renamer.exe naar dezelfde directory waar de rar en par bestanden zich bevinden.
  • Start File Renamer.exe (hoeft niet geïnstalleerd te worden)
  • Kies: input extensie, Kies: output extensie, kies: het aantal karakters (random), klik generate, klik Rename files
-
QuickPar - Het maken van een PAR2-set (Tutorial Binaries4all)
Afbeelding

-
"Filename" kan handmatig worden ingevoerd of d.m.v. 4."Generate" (max 50 tekens)
Afbeelding

-
"Renamed" files -> partX.rar naar partX.rar
Afbeelding

:idea:
Zorg ervoor dat alle bestandsnamen het zelfde zijn, YencPowerPost of Camelsystem Powerpost zal voor het later aangemaakte .NZB bestand deze bestandsnaam ook gebruiken, in bovenstaand voorbeeld is dit 4SSbXYkEKX.nzb
Op deze manier maak je een “compacte post” ook wel een “Collection”

Afbeelding
Bovenstaande afbeelding is slechts als voorbeeld gebruikt, 4SSbXYkEKX.nzb is een niet bestaand bestand

-
“Files Renamen” zonder extensie zgn. “split files” aanbevolen!
Afbeelding

-
:arrow: Andere bestandstypen
Afbeelding
File Renamer en andere ondersteunende bestandstypen.
Alleen de bestandsnaam wordt gewijzigd, de extensie blijft hetzelfde!
Ondersteunende bestandtypen:
EAC CD rips: *.cue *.log *.m3u
Covers: *.jpg *.png
Info bestanden: *.nfo *.txt
CRC check: *.md5 *.sfv

Alternatief om bijvoorbeeld mp3 bestanden te hernoemen:
Input: *.mp3 => ouput: *.part
Artist-01-title.mp3 -> 4SSbXYkEKX.part01.rar
Artist-02-title.mp3 -> 4SSbXYkEKX.part02.rar


-
Klaar! wat betreft het voorbereiden :beer:
de rest is bekend

Herstellen met QuickPar
Originele bestands-namen + extensies herstellen
Afbeelding

-
:idea: Handmatig hernoemen:
Een serie rar files met een vreemde naam gedownload?
Andersom "hernoemen" kan natuurlijk ook, selecteer dan bij Input extension *.rar, bij Output extension ".part" en voer bij Filename handmatig de gewenste naam in, klik daarna op "Rename files"
Laatst gewijzigd door Ypsos op 26 jun 2014, 22:22, 6 keer totaal gewijzigd.
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



Ruudjuh1972
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 jun 2011, 20:04
Reputation: 0

Re: File Renamer

#2

Bericht door Ruudjuh1972 »

hey hallo Ypsos, kom zojuist terug van pinkster weekend, al meer bekend over de update of de problemen van het progje?
Gebruikersavatar

Guillaumpie
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 mar 2011, 10:35
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: Ziggo
Locatie: hiero
Leeftijd: 85
Contacteer:

Re: File Renamer

#3

Bericht door Guillaumpie »

Hallo Ypsos, naar aanleiding van je berichtje in/op spotnet:
Afbeelding
meld ik dat ik een probleem heb om een spot zonder extensie via Newsl.... te downloaden!
Met een nzb worden alle files uiteraard gevonden echter na initialiseren van een file gebeurt hier niets mee.
nl gaat naar de volgende file en weer na initialiseren geen download. Doe ik iets fout of is er iets anders aan de hand?
Guillaumpie

-- [bericht automatisch samengevoegd - 14 jun 2013, 10:58] --

Zojuist nog eens geprobeerd maar nu een nzb via nzbindex gemaakt Nu werkt het wel! In eerste instantie had ik via het post proggie een nzb aangemaakt en deze een andere naam gegeven. Deze nzb had ik niet mee gepost. Dus vanaf de PC in NL(5.9) gezet. Dat werkte niet. Vreemd, de inhoud van deze nzb gaf toch exact de gescrambelde filenaam aan.
Ik ga het nog eens testen, je hoort van me. Guillaume

-- [bericht automatisch samengevoegd - 14 jun 2013, 11:34] --

Na een (andere) file gerard enz. te hebben, is dit door filerenamer omgeturnd. Vervolgens via het post prgr. hier een nzb gemaakt, en daarna gepost.Zonder de nzb. Nu alle files van m'n pc verwijderd minus de nzb. Enige tijd later via de nzb en nl gedownload en ..... alles werkt! Waarschijnlijk heb ik de eerste keer iets niet goed gedaan. Bedankt Ypsos voor je programma'tje en je advies, Guillaume
Blijf zolang mogelijk jong dan wordt je kort oud!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer